Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie kan mij adviseren over de juiste camera???

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wie kan mij adviseren over de juiste camera???

Hallo allen,

Ik had een Konica Revio, 3,3 meg.pixels. Vanwege het kleine formaat gekocht. Ik was niet tevreden tot 2x terug gebracht. Ik had té vaak onscherpe foto's. Twijfelde eerst nog aan mezelf omdat ik hoge eisen stel aan mijn foto's.

Nu ga ik een andere camera aanschaffen. Maar welke???? Ik hoor goede berichten over de Ixus. Verder komt de verkoper ook steeds met de Kyocera tevoorschijn.
    Wat is wijsheid??? Ik heb al een goede "gewone" spiegelreflex. Dus om die nou ook weer digitaal te kopen ... wordt wat kostbaar.

Kan iemand mij goed advies geven of ervaring met zijn/haar camera?
    Ik zou veel reactie's zeer op prijs stellen.

Alvast bedankt!
    Groetjes, Agnes

Eh, hoeveel geld heb je er voor over?

En hoeveel mpix/zoom wil je?

Comment

Het liefst natuurlijk zoveel mogelijk pixels met zoveel mogelijk zoom in een zo klein mogelijke camera met goede kwaliteit foto's maar ik snap ook wel dat je dan voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten.

En qua geld .. nou ik wil zo rond de € 900,= of zo ...
      Groetjes, Agnes

Comment

Oh, sorry, maar boven de € 500,- heb ik er niet echt verstand meer van... helaas.

Succes ermee!

Comment

Originally posted by Agnes
          Het liefst natuurlijk zoveel mogelijk pixels met zoveel mogelijk zoom in een zo klein mogelijke camera met goede kwaliteit foto's maar ik snap ook wel dat je dan voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten.

En qua geld .. nou ik wil zo rond de € 900,= of zo ...

Ik zou niet twijfelen en voor een Canon G3 gaan.
          Voor een dikke 900 € zal je hem wel ergens kunnen kopen.
          Frank
          http://www.mirrorshades.be

Comment

Originally posted by Agnes
            Hallo allen,
            Kan iemand mij goed advies geven of ervaring met zijn/haar camera?
            Ik zou veel reactie's zeer op prijs stellen.

Alvast bedankt!
            Echte topper wordt de Olympus C-5050, 5 megapixel, beproefd model met verbeteringen t.o.v. vorige (C-4040 heb ikzelf veel mee gewerkt) en goede prijs 950 Euro. Camera komt eind oktober.
            Groetjes
            John

Comment

Die olympus heeft maar een 3X zoom, is dat niet pover voor een nieuwe camera. Er bestaat een olympus die goedkoper is met een 10X optische zoom...
              Nikon CP5700

Comment

Ik ben er zeker van dat de Canon G3 een bestseller wordt van jewelste ! ff geduld nog....

Comment

Hallo Agnes,

Welkom op het forum.
                  Ik denk dat je met de G3 of de voorganger G2 een geweldig toestel koopt. Mijn vriend heeft de G2 besteld maar nog niet in huis. Er zijn een aantal mensen hier op het forum met een G2 (Zippo, Tinne, Jakke) en misschien moet je van hen maar eens een aantal foto's bekijken. Ook de Sony DSC-F 717 is een goede camera maar iets duurder. Keus genoeg gelukkig voor jou zou ik zeggen. Veel succes gewenst !
                  Hannie

Comment

Ik denk dat Agnes toch meer een compacte camera zoekt. De Canon G3 is daar nu niet echt een voorbeeld van.

De ixus is inderdaad een redelijke camera, maar heeft weinig handmatige instellingen.

Lees eens wat reviews van de Minolta Dimage Xi/X/F100, zijn allemaal erg kleine camera's met 3x optische zoom, lijken me ook wel goede kandidaten voor jouw doeleinden.
                    <sub>Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.</sub>

Comment

Hallo Agnes
                      Als het toch klein moet zijn kijk eens naar de Canon S40 of de Canon S45 wij hebben de S40 en zijn er zeer content mee (compact en goed)
                      Groetjes Jan
                      D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                      www.langenacker.nl

Comment

Originally posted by langenacker
                        Hallo Agnes
                        Als het toch klein moet zijn kijk eens naar de Canon S40 of de Canon S45 wij hebben de S40 en zijn er zeer content mee (compact en goed)
                        Groetjes Jan
                        De Canon Powershot S30 of de S40 zijn inderdaad erg compacte toestellen, met een goede bescherming van de lens. Je kan hem gerust in je tas, jas of broekzak steken... Ik heb de S40 (dat toestel heb ik altijd en overal bij me) en ben ook erg tevreden over de kwaliteit van de foto's.

eMJeke
                        website

Comment

Persoonlijk vind ik Fuji 601 een mooi kwalitatief toestel.
                          compact en goede kwaliteit.

Bij de meeste forumleden gaat het hart sneller slaan naarmate het toestel meer DSLR is. Persoonlijk gaat keuze naar degelijk compact en gebruiksvriendelijk toestel met toch hoge kwalitatieve specificaties. De Fuji 601 met craddle is daar één van.

Jammer dat nieuwe 603 minder zoom heeft, anders was het mooi toekomstig toestel geweest. (voordeel bijkomend : betere opslag)
                          Canon A40 - CF Ridata 256 - GP Travelkit *** Droom van S1 IS

Comment

Hallo allemaal,

Voor zover alvast bedankt voor jullie reactie's! Helemaal goed. Ik zal de foto's van de G2 eens opzoeken.

Vandaag weer twee fotozaken afgeweest. Gék word ik ervan!

En inderdaad denk ik toch dat we voor de compactere camera gaan. Nu zag ik een pentax Optio met 4 milj megapixels. Ga internet maar weer even afstruinen voor beschrijvingen en meningen.

Bedankt en ga vooral door met suggesties/ideeën.

Groetjes, Agnes

Comment

Hallo Agnes,

Ik heb sinds een paar weken de optio 230, en ben er tot nu toe heel tevreden van.
                              Er zitten hier op het forum wel vrij weinig pentax gebruikers denk ik.

Groetjes Piet

Comment

Working...
                              X