Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

A95 of E550 ???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• A95 of E550 ???

Lo,

Ik ga me kortelings een nieuwe camera aanschaffen maar twijfel nog tussen 2 modellen nml. :

1. Canon Powershot A95
    2. Fuji Finepix E550

Beiden krijgen overwegend uitstekende reviews, wat het kiezen nog moeilijker maakt.
    Welke raden jullie me aan en waarom ?

Re: A95 of E550 ???

Aangezien de Fuju gebruik maakt van de tragere xD-kaartjes, is ie mss wat minder goed.. Het toestel is me echter niet zo bekend, ken meer van Canon..
    about.me/stijnv

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door IXUS Junky
      Aangezien de Fuju gebruik maakt van de tragere xD-kaartjes, is ie mss wat minder goed.. Het toestel is me echter niet zo bekend, ken meer van Canon..
      Ik dacht dat die xD-kaartjes juist sneller waren ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Polle2004
        Ik dacht dat die xD-kaartjes juist sneller waren ?
        xD-kaartjes zijn bijzonder klein, maar hebben volgens de meeste bronnen tegenvallende prestaties t.o.v. andere kaartje, zoals SD en CF (die dan ook zeer wijd verspreid zijn). Enkel Fuji en Olympus gebruiken xD-kaartjes..
        about.me/stijnv

Comment

Ik heb de camera's even (snel) vergeleken:
          De Fuji is wat slechter in low-light situaties, de Canon heeft dan weer wat meer ruis bij hoge ISO-waarden...

Met vriendelijke groeten, Stijn
          about.me/stijnv

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door IXUS Junky
            xD-kaartjes zijn bijzonder klein, maar hebben volgens de meeste bronnen tegenvallende prestaties t.o.v. andere kaartje, zoals SD en CF (die dan ook zeer wijd verspreid zijn). Enkel Fuji en Olympus gebruiken xD-kaartjes..
            Misschien een late reactie, maar als ik m.b.t. m'n C750 èrgens goed over te spreken ben is het de xD kaartjes! Echt zeer rap, behalve in TIFF, dan kijk je even tegen "Busy" aan....
            Groets, Gerhard
            Panasonic FZ1000 - Metz 45 - Nikon S3500

Comment

Working...
            X