Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

error 99 op me canon 300d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: error 99 op me canon 300d

Gisteren heb ik die modeshow gefotografeerd met mijn canon20D. Maar op de voorbereidingen had ik plots ook de error99 foutmelding, met Canon lens. Ik had toen wel vrij veel foto's genomen met flits.

Heb toen de batterij eruit gehaald en even laten wachten. Toen ging het weer goed.
    Op de echte modeshowavond heb ik 3 uur kunnen fotograferen, met flits en sigma lens en alles werkte toen prima.

Het is dus niet altijd duidelijk waar het probleem ligt.

Comment

Ik ben hier wsl helemaal verkeerd en heb dit zelf nog niet meegemaakt, maar kan dit allemaal iets met de hitte te maken hebben, da's hetgeen ik nu al in een aantal posts in dit topic ben tegengekomen
      De camera proberen goed af te koelen en nog eens proberen mss?

Het zal wel niet, maar je weet maar nooit...

Groeten,
      Koen
      Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Error 99 is toch een nette melding van de camera om te zeggen "ik weet het ook niet meer " ?

Zoals je het beschrijft klinkt het inderdaad alsof de spiegel niet opklapt.
        Groeten,

Albert Jan

Website AJH
        lidnummer: BD0371NL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajh
          Error 99 is toch een nette melding van de camera om te zeggen "ik weet het ook niet meer " ?

Zoals je het beschrijft klinkt het inderdaad alsof de spiegel niet opklapt.
          Spiegel klapt ook niet om.
          Camera moet dus op gestuurd worden naar Canon.
          Canon net gebeld en die willen niet echt mee werken ze houden zich aan de 15 dagen reparatie. Ik heb gesmeekt omdat ik maandag op vakantie gaat.
          Maar mocht niet baten.

Heb nu de Fotografiezaak gebeld waar hij vandaan komt en het personnelslid is nu met zijn baas aan het bespreken om de 300D in te ruilen en me voor een leuk prijsje een 350 mee te geven.

Dan kunnen hun hem verkopen zodra hij weer terug is van reparatie.
          Mijn mijn Website

Comment

Net de winkel gebeld en even besproken wat de mogelijkheden zijn.

Ik kan hem brengen en laten opsturen.
            Maar dan is hij voor maandag niet terug en raak ik zonder me EOS op vakantie.

Ik kan hem ook inruilen en 200 euro bij betalen voor een 350.
            Ik vrees dat ik niet veel keuze heb en ben maar akkoord gegaan.

Ik ga hem dus zo terug brengen en een 350 meenemen.
            Mijn mijn Website

Comment

Bekijk het positief, je hebt een nieuwer en beter toestel voor € 200,- extra Blijft natuurlijk wel het feit dat dat niet je bedoeling was
              Groeten,

Albert Jan

Website AJH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajh
                Bekijk het positief, je hebt een nieuwer en beter toestel voor € 200,- extra Blijft natuurlijk wel het feit dat dat niet je bedoeling was
                voor 200 extra, maar de herstelling kostte hem even veel, dus zelfs nog winst gemaakt!!!!! fotoboer

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Niet slecht! Ik heb een stuk meer betaald om een perfect goeie 300d "up te graden" naar een 350d! En heb er toch nog geen moment spijt van gehad!

Prettige vakantie!

Paul
                  650diesel etc.
                  "There's nothing like adding a touch of chaos to an existing state of confusion."

Comment

Voor 200 euro een upgrade naar een 350D, dat is een heel goede deal , want de herstelling zal al zo duur zijn.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
                      Voor 200 euro een upgrade naar een 350D, dat is een heel goede deal , want de herstelling zal al zo duur zijn.
                      Het verhaal gaat nog verder.

Ik kom met me kapotte 300D aan vraagt de verkoper waar is de lader.
                      Ik zeg wat dan, die kan je toch van die 350 er bij stoppen.
                      Zegt de verkoper nee die past niet.

Dus ik vraag wat past er nog meer niet, nou zegt de verkoper op de lenze en flitser na past er n iets meer.

Ik zeg ben ik lekker mee, dus me batterypack me extra batterijen kan ik zou te koop op internet zetten en nu weer effe binnen 3 maanden nogmaals op nieuw aanschaffen.

Meneer wacht even ik roep me baas er even bij.
                      Baas komt erbij en ik leg het hele verhaal plus geschiedenis uit van dit wordt me derde dslr in 4 maanden. En nu kan ik weer een partijtje gaan inversteren om me tas vol te krijgen. Heb het geld niet op me rug groeien.

Vraagt de man heb je het battery pack bij je, ik zeg ja en laat hem zien.
                      Ik zeg 3 keer gebruikt, en geen krasje erop.

Baas zegt battery krijg je met 50% korting en battery pack ruil ik zo om, wil alleen de doos hebben.

De foto zaak heeft alles keurig geregeld en daar wil ik ze een pluim voor geven. Ik ben heel blij dat ik niet 4 maanden terug opeen internet lokkertje ben ingegaan, want ik weet zeker dat ik anders nu zonder camera naar Italie had kunnen afreizen.
                      Mijn mijn Website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flame
                        Het verhaal gaat nog verder.

Ik kom met me kapotte 300D aan vraagt de verkoper waar is de lader.
                        Ik zeg wat dan, die kan je toch van die 350 er bij stoppen.
                        Zegt de verkoper nee die past niet.

Dus ik vraag wat past er nog meer niet, nou zegt de verkoper op de lenze en flitser na past er n iets meer.

Ik zeg ben ik lekker mee, dus me batterypack me extra batterijen kan ik zou te koop op internet zetten en nu weer effe binnen 3 maanden nogmaals op nieuw aanschaffen.

Meneer wacht even ik roep me baas er even bij.
                        Baas komt erbij en ik leg het hele verhaal plus geschiedenis uit van dit wordt me derde dslr in 4 maanden. En nu kan ik weer een partijtje gaan inversteren om me tas vol te krijgen. Heb het geld niet op me rug groeien.

Vraagt de man heb je het battery pack bij je, ik zeg ja en laat hem zien.
                        Ik zeg 3 keer gebruikt, en geen krasje erop.

Baas zegt battery krijg je met 50% korting en battery pack ruil ik zo om, wil alleen de doos hebben.

De foto zaak heeft alles keurig geregeld en daar wil ik ze een pluim voor geven. Ik ben heel blij dat ik niet 4 maanden terug opeen internet lokkertje ben ingegaan, want ik weet zeker dat ik anders nu zonder camera naar Italie had kunnen afreizen.
                        Wat u nu zegt van dat internet lokkertje dan heb je het wel verkeerd voor want ik zelfs mensen die BV een lens van 1300 euro voor 10 dagen mochten testen voor ze beslisten of ze deze dan toch kochten dus ik denk dat deze man u ok GRATIS een vervang toestel zou gegeven hebben
                        Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Loodgieterke
                          Wat u nu zegt van dat internet lokkertje dan heb je het wel verkeerd voor want ik zelfs mensen die BV een lens van 1300 euro voor 10 dagen mochten testen voor ze beslisten of ze deze dan toch kochten dus ik denk dat deze man u ok GRATIS een vervang toestel zou gegeven hebben
                          Ok uitzonderingen daar gelaten.

Maar het gross zal zo wel reageren.

Goed koop is niet altijd best koop, service is best heel belangrijk en daar betaal je meestal ietsjes meer voor.
                          Mijn mijn Website

Comment

Da's een goede service van de zaak
                            Groeten,

Albert Jan

Website AJH

Comment

Ik wil graag even aanhaken bij dit probleem "error 99". Ik heb namelijk met mijn 300D precies hetzelfde, plus dat foto's regelmatig totaal overbelicht zijn.
                              Ik weet niet of het een met het ander te maken heeft.
                              Wel is de beschrijving van error 99 exact wat mijn camera ook doet, tot en met het geluid.
                              Wat ik ook probeer en op welke stand ik de keuzeknop ook zet, vaak kun je het onderwerp niet eens herkennen door de overbelichting.
                              Ik fotografeer met een Sigma Hyperzoom 28-200 asf. en een Sigma 170-500.
                              Wie weet raad?

Comment

Working...
                              X