Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

error 99 op me canon 300d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• error 99 op me canon 300d

Hi,

Ik was vandaag op circuit van Assen lekker foto's schieten van me maten die aan het rond scheuren waren op de motor.

Na ongeveer 200 foto's krijg ik in een keer een error 99 in beeld en krijg deze ook niet meer weg.
    Als ik de topics een beetje door lees zal dit aan de lens kunnen liggen. Ik heb dus weer me standaard kit lens erop gezet en deze geeft dezelfde melding.

Ik heb een sigma 55-200 lens, en met deze lens was ik aan het fotograferen.

Het enige wat hij nog doet is een licht klikje geven en daarna komt de beruchte melding in beeld. Scherp stellen enz gaat allemaal goed.

Ik hoop niet dat me camera moet worden op gestuurd want daar ben ik niet blij mee 4 dagen voor de vakantie.

wie kan me helpen.

Rene
    Last edited by flame; 19 juni 2005, 16:27.
    Mijn mijn Website

Re: error 99 op me canon 300d

bij èèn of andere error haal ik altijd even mijn kaartje eruit, kan geen kwaad misschien help het.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk
      bij èèn of andere error haal ik altijd even mijn kaartje eruit, kan geen kwaad misschien help het.
      grt,bouk.
      Ik heb werkelijk alles al geprobeerd.

Kaartje eruit
      Batterij eruit
      Lition batterij eruit
      Lenzen verwisseld

niets helpt.
      Mijn mijn Website

Comment

Misschien zijn de contacten tussen de lens en de body vuil? Dat is ook vaak een oorzaak van de Err99.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geert1845
          Misschien zijn de contacten tussen de lens en de body vuil? Dat is ook vaak een oorzaak van de Err99.
          Bedankt voor de tip.

Maar ook de contacten schoon maken heeft geen effect

Vrees toch echt dat het opsturen wordt.

Maandag maar terug naar de winkel en duurd het langer dan een week koop ik maar een body van een 350. Moet toch een toestel mee op vakantie.

Dan heb ik zodra de 300 body terug komt voor een leuk prijsje nog eentje te koop
          Mijn mijn Website

Comment

heeft temaken met je sigma lens, die zal je moeten laten rechippen ... Bij de oudere lenzen zou dit het geval zijn.

Greetz, RonnyE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RonnyE
              heeft temaken met je sigma lens, die zal je moeten laten rechippen ... Bij de oudere lenzen zou dit het geval zijn.

Greetz, RonnyE
              De sigma lens is 2 maanden oud. Dus re-chippen zal moeten.
              Maar hij heeft het ook op de standaard kit lens...

Daarom denk ik niet dat het aan de lens ligt .
              Mijn mijn Website

Comment

Ik denk ook niet dat de lens gerechipped moet worden. De 55-200 is nog niet zo lang te koop, die is wel degelijk aangepast voor een 300D. De 300D werd toen zelfs op meerdere plaatsen aangeboden met de 18-55 (niet de f2,8) + 55-200 van Sigma.

En als je het probleem ook hebt met de originele kitlens, dan zal de fout toch in de body zitten.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Je zal het waarschijnlijk al gedaan hebben, maar je weet maar nooit: heb je je camera al gereset?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wouter M
                    Je zal het waarschijnlijk al gedaan hebben, maar je weet maar nooit: heb je je camera al gereset?
                    Bij een 300D is daar niets voor voorzien volgens mij.
                    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wouter M
                      Volgens mij kan dat niet ?

Ik zou iig niet weten hoe.
                      Mijn mijn Website

Comment

Maar ook de contacten schoon maken heeft geen effect
                        Ik neem aan dat je niet alleen die van de lenzen, maar vooral die van de camera goed hebt schoongemaakt? Ik heb hetzelfde probleem met 10D eerder gehad. Reinigen (dwz met een zakdoekje even over de contactjes vegen) hielp niet. Maar dat lag dus aan het 'reinigen', want nadat ik de cameracontacten echt goed met een wattenstaafje met een paar druppels reinigingsalcohol had schoongemaakt, werkte het weer prima.

Ongeveer een jaar later (inmiddels enkele maanden geleden) echter opnieuw errors (na 2 a 3 shots error99). Ook 'echt reinigen' hielp niet (uitschakelen en even wachten wel, maar daarna waren weer 2 - 3 shots mogelijk maar daarna weer bingo). Aangezien er net als in jouw melding sprake was van een licht klikje (veel zachter dan het normale geluid), vermoedde ik eerst dat de sluiter niet goed werkte. Het probleem deed zich overigens telkens voor nadat ik al tig opnames had gemaakt, en de camera dus warm was.

Het klikje was echter niet de sluiter, maar de spiegel (denk ik nog steeds). Want ik heb, toen de problemen zich voordeden, eens geprobeerd om Mirror Lockup te gebruiken. Resultaat: Geen probleem. Daarom denk ik bij 'licht klikje' eerder aan de spiegel dan de sluiter.

Overigens kwam die error er met al mijn lenzen, dus ook Canon-L, niet alleen Sigma (waarvan rechippen dus niet nodig is - dat is alleen voor oude lenzen).

Mocht het echt je spiegel zijn, dan zul je dat niet in 4 dagen verhelpen ben ik bang. Mijn tip is dus: Voer die reiniging eens echt goed uit, vooral aan de camera dus (aangezien je het probleem met beide lenzen hebt). En gebruik dan een wattenstaafje met reinigingsalcohol (ik heb destijds zo'n flesje cassetterecorder headcleaner gebruikt dat ik nog had)

Succes in elk geval,
                        hopelijk is dit vóór je vakantie een remedie

ps: Als je de camera aanzet zonder dat er een lens opzit, heb je dan al meteen een error, of kun je een 'foto' nemen?

Comment

Bedankt voor je antwoord.

Ik heb de contacten schoon gemaakt met alcohol en een watten staaf.
                          Dit heeft echter niet geholpen.

Ik kan ook geen foto maken zonder lens, dan hoor ik nog steeds dat zachte klikje.

Vrees zelf dat ie echt stuk is. Das de 2e in 4 maanden.
                          De eerste was al kapot in de doos .

Alhoewel ik me vertrouwen in Canon zolangzamerhand begin te verliezen, kies ik er morgen toch voor om een 350D huis te kopen.

Heb voor 1500 Euro aan rand apperatuur inmiddels dus ik heb niet veel keuze.
                          Last edited by flame; 19 juni 2005, 22:40.
                          Mijn mijn Website

Comment

Ik kan ook geen foto maken zonder lens, dan hoor ik nog steeds dat zachte klikje.
                            En als je dan in de cam kijkt, klapt de spiegel dan wel op?

Edit: Ik zie dat je nog online bent, ik zal eens naar de chatroom gaan en daar een tijdje online blijven. Als je zelf nu ook nog online bent, kom daar even naartoe als je nog wat pogingen wilt ondernemen, want ik heb nog wel wat vragen (maar als je spiegel echt niet wil opklappen, heb ik helaas ook geen trucjes voor je...)

Nog een edit: Ik wil wel naar de chatroom gaan, maar kan em even niet vinden in de nieuwe opzet...
                            Last edited by Erik Mansvelders; 19 juni 2005, 23:09.

Comment

Het zachte klikje zal de sluiter zijn, de spiegel maakt meer lawaai.
                              BD0338BE

Comment

Working...
                              X