Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sensor kuisen : Blood, sweat ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Sensor kuisen : Blood, sweat ...

    scotch tape: zoek even in de posts/threads van spanjaart (geloof toch dat hij het was)

    heeft net een thread gestart met foto's van werkwijze

    You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


    Comment


    • #47
      Re: Sensor kuisen : Blood, sweat ...

      of je koopt een nikon en laat het doen ...prima service
      some toys 4 big boys
      http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

      Comment


      • #48
        Re: Sensor kuisen : Blood, sweat ...

        Oorspronkelijk geplaatst door Huggy
        of je koopt een nikon en laat het doen ...prima service
        Jammer, maar als je het bij Debeuckelaer laat doen zal de smurrie er toch niet af zijn. Heb de sensor onlangs bij Debeukelaer laten reinigen maar het resultaat was toch maar magertjes.

        Groetjes,
        Pol.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #49
          Re: Sensor kuisen : Blood, sweat ...

          'k heb de ganse thread nog niet echt gelezen, maar 'k ben terug en heb ook het stofzuiger systeem eens geprobeerd ('t zal wel aan mij liggen, maar 'k ga straks nog eens met plakband proberen )

          Na blaaspeertje





          na 1 * stozuigen




          na 2* stofzuigen





          back to the good old eclipse en sensorswabs (nadeel was, dat ik na mijn bestelling van het stofzuiger systeem, geen nieuwe swabs besteld heb, en dat ik nu zonder zit )






          ziet er nog niet echt goed uit ...... subiet eens het goedkoopste systeem proberen, die scotch tape ..... 'k heb nog 3 dagen voor ik naar wenen vertrek, 'k kan nog wat experimenteren
          To make your dreams come true, wake up

          Comment


          • #50
            Re: Sensor kuisen : Blood, sweat ...

            Dit ziet er sober uit hoop dat ik meer geluk heb als ik de volgende poetsbeurt met de nieuwe stofzuiger probeer
            D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
            www.langenacker.nl

            Comment


            • #51
              Re: Sensor kuisen : Blood, sweat ...

              Eerste test met plakband..... ziet er al beter uit (toch voor de prijs)







              nu eerst naar de winkel met de vrouw, en daarna de hond naar school doen.... en dan nog wat verder experimenteren (misschien plakband wat beter aandrukken ?)
              To make your dreams come true, wake up

              Comment


              • #52
                Re: Sensor kuisen : Blood, sweat ...

                1 rol plakband later.... ..... rechts nog wat plakband sporen.... maar hoeveel neemt een mens foto's op f22 en doet daarna nog een autocolor correction..... morgen op de middag als er meer licht is, nog wat verder spelen.
                'k denk dat dit aanvaardbaar wordt ? Neem ik op f10 een foto, valt er niks meer te zien ...... Of ben ik te rap tevreden ?



                To make your dreams come true, wake up

                Comment


                • #53
                  Re: Sensor kuisen : Blood, sweat ...

                  Ik heb vandaag ook mijn sensor met plakband opgepoetst, en met een heel goed resultaat. Alleen kwam ik wat moeilijk in de hoekjes terecht, en wilde ook niet duwen, dus ga ik opteren voor de truk met de bankkaart die elders op het forum vermeld staat.


                  Maar goed, alles verliep probleemloos.
                  www.i-mac.be
                  http://www.cerclebrugge.be

                  Comment


                  • #54
                    Re: Sensor kuisen : Blood, sweat ...

                    Ik zou toch in ieder geval de plakbandsporen nog even weghalen hoor, jdm!
                    Enne, voortaan dus TWEE rollen plakband kopen

                    Comment


                    • #55
                      Re: Sensor kuisen : Blood, sweat ...

                      @ JDM
                      Rechts en recht boven nog ernstige vlekken, zou ik niet kunnen van slapen.

                      Tape kan me echt niet overtuigen als ik dit zie, heb er ook bang van..

                      Toch bedankt om het met ons te delen, hou je ons verder op de hoogte?,,,

                      Comment


                      • #56
                        Re: Sensor kuisen : Blood, sweat ...

                        Voila,met al dat sensor kuisen ben ik er ook maar eens aan begonnen.
                        Twee SensorSwab's en een aantal Eclipse druppeltjes.......en klaar is kees.
                        Je wordt daar op den duur handiger in,ik geef toe het is ook niet zo goedkoop als plakband,maar sneller en veiliger.
                        Eén keer naar links,SensorSwab draaien,één keer naar rechts.....et voila.
                        Last edited by Cois; 19 juni 2005, 11:22.
                        mvg FrançoisVM
                        Canon 7D

                        Comment


                        • #57
                          Re: Sensor kuisen : Blood, sweat ...

                          ik zweer het, het is de laatste keer dat ik nog reageer op sensor cleaning, als jullie echt nog in sprookjes geloven wel dan eventjes de cleaning even door PS gehaald van JDM, aub blijf er gewoonweg af met plakband



                          enkele grote stofdeeltjes zijn weg, maar ..... een massa lijmresten en ander vuil in de plaats

                          Comment


                          • #58
                            Re: Sensor kuisen : Blood, sweat ...

                            Ik hou jullie zeker op de hoogte ..... maar 't is vandaag te goed weer, om me over mijn sensor druk te maken (en ik zit zonder sensorswabs .... ga er me morgen om )


                            Maar ik heb fouten gemaakt

                            1 methode met stofzuiger.... Het vuil zat 9/10 kansen te vast aan de sensor, dat het er nog met de stofzuiger afging. Ik had eerst misschien de natte en droge methode moeten gebruiken, voor de stofzuiger..... 'k verwachte een mirakel oplossing.... en mirakel oplossingen bestaan niet ..... Dus ik schrijf deze methode ook nog niet af. Maar 'k ga ze in andere omstandigheden nog eens proberen.

                            2 methode met plakband.... ik denk dat deze methode ook moet deftig werken, maar ik weet dus niet of ik de goede plakbandgebruikt heb. Heb gisteren wel een pm naar spanjaard gestuurd, nog geen antwoord op gehad (blame him, veel te goed weer om achter een pc te zitten ) .... En van de delhaize gewoon scotch tape meegebracht, met een groen in de verpakking... zoals op de foto's in de andere thread, maar weet dus echt niet of dit de goede plakband hiervoor is (wie niet waagt, wie niet wint). Dus 'k ga het ook zeker nog eens proberen, als ik weet welke plakband juist.

                            3 sensorswabs..... Door mijn eigen fout, heb ik geen voorraad meer in huis... Die lijmresten maak ik me zeker geen zorgen over, met wat methanol geraakt dit er gerust af , maar 'k moet dus morgen of overmorgen aan sensorswabs geraken.

                            Dus wordt vervolgt
                            To make your dreams come true, wake up

                            Comment


                            • #59
                              Re: Sensor kuisen : Blood, sweat ...

                              Oorspronkelijk geplaatst door v.d.bulcke
                              ik zweer het, het is de laatste keer dat ik nog reageer op sensor cleaning, als jullie echt nog in sprookjes geloven wel dan eventjes de cleaning even door PS gehaald van JDM, aub blijf er gewoonweg af met plakband

                              enkele grote stofdeeltjes zijn weg, maar ..... een massa lijmresten en ander vuil in de plaats
                              Ja Roland 't is erg hé.
                              Als er nu mensen zijn die voor het eerst een DLSR kopen en dit lezen......ik mag er niet aan denken dat die allemaal met die plakband hun sensor beginnen te reinigen met plakband.
                              mvg FrançoisVM
                              Canon 7D

                              Comment


                              • #60
                                Re: Sensor kuisen : Blood, sweat ...

                                Oorspronkelijk geplaatst door jdm
                                Ik hou jullie zeker op de hoogte ..... maar 't is vandaag te goed weer, om me over mijn sensor druk te maken (en ik zit zonder sensorswabs .... ga er me morgen om )


                                Maar ik heb fouten gemaakt

                                1 methode met stofzuiger.... Het vuil zat 9/10 kansen te vast aan de sensor, dat het er nog met de stofzuiger afging. Ik had eerst misschien de natte en droge methode moeten gebruiken, voor de stofzuiger..... 'k verwachte een mirakel oplossing.... en mirakel oplossingen bestaan niet ..... Dus ik schrijf deze methode ook nog niet af. Maar 'k ga ze in andere omstandigheden nog eens proberen.

                                2 methode met plakband.... ik denk dat deze methode ook moet deftig werken, maar ik weet dus niet of ik de goede plakbandgebruikt heb. Heb gisteren wel een pm naar spanjaard gestuurd, nog geen antwoord op gehad (blame him, veel te goed weer om achter een pc te zitten ) .... En van de delhaize gewoon scotch tape meegebracht, met een groen in de verpakking... zoals op de foto's in de andere thread, maar weet dus echt niet of dit de goede plakband hiervoor is (wie niet waagt, wie niet wint). Dus 'k ga het ook zeker nog eens proberen, als ik weet welke plakband juist.

                                3 sensorswabs..... Door mijn eigen fout, heb ik geen voorraad meer in huis... Die lijmresten maak ik me zeker geen zorgen over, met wat methanol geraakt dit er gerust af , maar 'k moet dus morgen of overmorgen aan sensorswabs geraken.

                                Dus wordt vervolgt
                                De methode met de stofzuiger voor stof dat los zit zal zeker geen slechte methode zijn.
                                Maar als je meer sensorswabs moet gebruiken om lijmresten weg te krijgen,dan kun beter direct met sensorswabs reinigen,want anders wordt het nog duurder.
                                Die van mij zijn ook bijna op,na bijna twee jaar,ik ga naar geheugenkaart moeten rijden.
                                Last edited by Cois; 19 juni 2005, 12:12.
                                mvg FrançoisVM
                                Canon 7D

                                Comment

                                Working...
                                X