Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sensor kuisen : Blood, sweat ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Sensor kuisen : Blood, sweat ...

    Iemand die juist een dslr heeft, en die een klein beetje gezond verstand heeft.... die begint hier niet aan, en die gaat naar de Beuckelaar, of naar iemand die er iets van kent.....

    Maja, ne mens heeft al wat meegemaakt met zijn camera, begint wat vertrouwen te hebben in de techniek van nikon .... en durft hem wat meer riskeren, maar dat wat meer riskeren houdt risiko's in..... en dit is niet voor gevoelige zielen. 5 minuten gelden, dat dry en wet systeem van het stofzuigersysteem ook eens geprobeerd (het probleem dat ik nu ga beschrijven, heeft niks met dat systeem te maken, kon me evengoed met sensorswabs overkomen !!!!!)..... ik doe de spiegel weer naar beneden, zet er de lens weer op. probeer een referentie foto te nemen..... komt alleen error op mijn scherm. ok, ik doe er de batterij uit... doe er de cf uit, steek er beide weer in... nog altijd error, doe er weer de lens af..... en zie dat de spiegel niet volledig naar beneden geklapt is..... !!!!!!!!! Het gordijn was toe, maar de spiegel bleef ergens in het midden hangen ?????
    ok, 'k ga terug naar het menu om de spiegel omhoog te klappen. Dat menu is niet meer bereikbaar (sprong erover met de pijltjes toesten).... Zet alles nog eens uit, zet er de lens weer op, zet kamera weer op... ga terug naar het menu van de spiegel, en hij is weer opklapbaar, spiegel weer omhoog gedaan, camera afgezet.... camera weer opgezet..... en camera werkt weer (resultaat is nog slechter dan gisterenavond.... daar ga ik over zwijgen, en ik stop er effectief mee tot ik weer sensorswabs heb !!!)


    Zodus zeker niet voor gevoelige zielen
    To make your dreams come true, wake up

    Comment


    • #62
      Re: Sensor kuisen : Blood, sweat ...

      Na er toch niet te kunnen afblijven..... Kent ge dat, als de dokter zegt, ge moogt daar zeker niet aan prutsen.... dat dat juist de plaats is, die het ambetantigst doet


      ook, verder geprobeerd met die dry wet sets.... die bij de stofzuiger bijzitten.... sorry, 'k heb alles geprobeerd..... links naar recht wrijven, boven naar onder... even laten drogen voor er met het droog doekje over te gaan.... Ok, het was niet volledig een mislukking, ik heb er de sporen van de plakband grotendeels mee afgekregen .... Maar 'k had 2 sets besteld, en ze zijn op geexperimenteerd (kan ook wel aan mij liggen, dat ik zeker geen handige harry ben)..... Maar er bleef vuil achter.....






      dus omdat er ver niets anders meer in huis was...... terug wat plakband geprobeerd....... en dit als resultaat gekregen.... (buiten de hoeken), is dit volgens mij aanvaardbaar..... maar de hoeken gaan nu toch mogen wachten, tot ik het stof op de foto's zie.... en neen, met een blaaspeertje valt het niet weg te blazen





      Die sensor kan blijkbaar nog tegen iets ..... maar volgende keer gaat het toch zijn, eerst blaaspeer, lukt dat niet .... (ja 'k ga het me nog eens riskeren), plakband..... en lukt dat niet good old sensorswaps (met het risico dat ik ook mijn hoeken niet proper krijg).
      To make your dreams come true, wake up

      Comment


      • #63
        Re: Sensor kuisen : Blood, sweat ...

        zeker aanvaardbaar, maar nu wel verder afblijven hoor

        Comment


        • #64
          Re: Sensor kuisen : Blood, sweat ...

          arghh ik ken dat!

          staan er nog 3 vlekjes op, wil je die weg en dan BAM een haartje/ groter stofdeeltje etc


          ik haal haalbare resultaten met brilledoekjes, 2 versneden pannelikkers en een paar druppels eclips.

          heb wel nog niet door wat juist de functie is tussen stof op foto en stof op sensor ; vooral kwa plaats
          foto als spiegel of als venster?

          Comment


          • #65
            Re: Sensor kuisen : Blood, sweat ...

            Oorspronkelijk geplaatst door parakiet

            heb wel nog niet door wat juist de functie is tussen stof op foto en stof op sensor ; vooral kwa plaats
            Het beeld moet je spiegelen en draaien:
            Zie je een stofje rechtsboven op de foto, dan zit deze linksonder op de sensor (als je dus recht op de sensor kijkt).
            Canon 1Ds MKII, EF 14mm f/2.8, EF 24mm f/1.4L USM, EF 35mm f/1.4L USM, EF 50mm f/1.4 USM, EF 85mm f/1.2L, EF 135 f/2L, EF 200mm f/2.8, Gitzo 1127 & Kirk BH1 & Leica Digilux 2

            Comment


            • #66
              Re: Sensor kuisen : Blood, sweat ...

              Ik heb al vanalles "uitgestoken" met mijn sensor. Zie ook hier .
              Ik heb eigenlijk nog maar recentelijk een blaaspeer, en dat werkt zeer goed om "tussenin" even wat op te kuisen. Ik heb vroeger nog perslucht geprobeerd, maar dat werkte niet goed. En bij mijn laatste poetsbeurt is het meeste vuil er pas afgegaan met .... jawel plakband...
              natwork.be

              Comment


              • #67
                Re: Sensor kuisen : Blood, sweat ...

                maar die blaaspeer, da haalt bij mij absoluut niks uit, ik heb meestal meer stof erna :s
                foto als spiegel of als venster?

                Comment


                • #68
                  Re: Sensor kuisen : Blood, sweat ...

                  Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
                  maar die blaaspeer, da haalt bij mij absoluut niks uit, ik heb meestal meer stof erna :s

                  Bwa, af en toe haalt het iets uit...... af en toe ook niet...... toch betere ervaring mee, als met compressed air...
                  To make your dreams come true, wake up

                  Comment


                  • #69
                    Re: Sensor kuisen : Blood, sweat ...

                    Even ietsje off-topic, maar toch zeer verwant:

                    En hoe kuist men best de spiegel? Niet dat het enig effect heeft op de beeldvorming natuurlijk, maar het stoort me als hij niet helemaal "vlekkeloos" blinkt!...

                    Comment


                    • #70
                      Re: Sensor kuisen : Blood, sweat ...

                      Oorspronkelijk geplaatst door LucD
                      Even ietsje off-topic, maar toch zeer verwant:

                      En hoe kuist men best de spiegel? Niet dat het enig effect heeft op de beeldvorming natuurlijk, maar het stoort me als hij niet helemaal "vlekkeloos" blinkt!...

                      Dit heb ik allang opgegeven..... en de spiegel is meestal niet het probleem.... 't is dat plastiekje daarboven.... vandaag nog gezien dat er een kras opzit (op dat plastiekje daarboven) .... zal er dus nooit meer afgaan. Maar als je de spiegel wil kuisen, gewoon zoals een spiegel in de badkamer zeker, of zoals bril gelazen.
                      To make your dreams come true, wake up

                      Comment


                      • #71
                        Re: Sensor kuisen : Blood, sweat ...

                        Oorspronkelijk geplaatst door jdm
                        Dit heb ik allang opgegeven..... en de spiegel is meestal niet het probleem.... 't is dat plastiekje daarboven.... vandaag nog gezien dat er een kras opzit (op dat plastiekje daarboven) .... zal er dus nooit meer afgaan. Maar als je de spiegel wil kuisen, gewoon zoals een spiegel in de badkamer zeker, of zoals bril gelazen.
                        Welk "plastiekje" bedoel je JDM?
                        Boven de spiegel zit het matglas, maar verder?...

                        Comment


                        • #72
                          Re: Sensor kuisen : Blood, sweat ...

                          Oorspronkelijk geplaatst door LucD
                          Welk "plastiekje" bedoel je JDM?
                          Boven de spiegel zit het matglas, maar verder?...

                          Ja, dat matglas.... maar 'k heb bij de d70 toch eerder de indruk, dat daar nog plastiek voorzit.... en niet echt glas ?


                          reflectie komt binnen via de lens.... kaast op de spiegel, gaat naar boven (dat glas of die plastiek, (en ik heb echt de indruk, dat dit plastiek is bij de d70)... daar heb ik het op.
                          To make your dreams come true, wake up

                          Comment


                          • #73
                            Re: Sensor kuisen : Blood, sweat ...

                            en ik heb ook de indruk dat zich daar het meeste vuil bevindt, maar 'k ben er nog niet uit... aan de onderkant of aan de bovenkant van dat "matglas"....
                            To make your dreams come true, wake up

                            Comment


                            • #74
                              Re: Sensor kuisen : Blood, sweat ...

                              Kom nou maar NIET aan het matglas.....

                              Comment


                              • #75
                                Re: Sensor kuisen : Blood, sweat ...

                                Oorspronkelijk geplaatst door NataliaNL
                                Kom nou maar NIET aan het matglas.....

                                maja, 't probleem is, als je daar met een blaaspeertje.... of compressed air inspuit..... vliegt dat stof misschien onder de spiegel.... en volgende keer dat het gordijntje opengaat.... wordt dit stof dat op je je spiegel of matglas zat misschien door je sensor aangetrokken.....


                                Ja, eer mannen beginnen kuisen (schoonmaken voor de nl's).... maar als ze er dan eens aan beginnen
                                To make your dreams come true, wake up

                                Comment

                                Working...
                                X