Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon powershot pro 1 of Eos D350

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon powershot pro 1 of Eos D350

    Hey,

    Kan er iemand me wegwijs maken. Ik twijfel tussen de Canon powershot pro 1 en de canon eos 350D.
    Welke heeft de beste sluitertijd,is het makkelijkst te gebruiken,ect..
    Met plezier open ik het vizier van mijn 350D

    www.sallyphotographics.be

  • #2
    Re: canon powershot pro 1 of Eos D350

    Ik ozu voor de 350D gaan.
    Canon eos 350D - 18-55mm - Canon Powershot G5 voor het gevaarlijker werk

    Comment


    • #3
      Re: canon powershot pro 1 of Eos D350

      En waarom??
      Met plezier open ik het vizier van mijn 350D

      www.sallyphotographics.be

      Comment


      • #4
        Re: canon powershot pro 1 of Eos D350

        Het hangt er een beetje vanaf hoeveel geld je er uiteindelijk aan wilt geven en wat je verder wil met fotograveren. Als je echt beter wilt worden, en verder wel dan alleen maar wat leuke foto's maken zou ik toch kijken naar de 350D, alleen zit je dan wel snel met additionele kosten..

        Nog eens een keer een lens erbij, eens een extrerne flitser, goed statief etc etc.....

        Comment


        • #5
          Re: canon powershot pro 1 of Eos D350

          Sluitertijden (en andere specificaties) kun je toch met een search opzoeken.
          Gemakkelijkst te gebruiken? Een beetje persoonlijke keuze die van veel dingen afhankelijk is. Wat is voor jou prioritair: Prijs? Gewicht (aantal lenzen)? Kwaliteit?

          Comment


          • #6
            Re: canon powershot pro 1 of Eos D350

            Het is omdat ik volgend jaar fotografie ga doen in hogeschool antwerpen,en zou toch graag iets degelijker hebben dan men sony p72,waar je dus niet veel mee kunt aanvangen
            Met plezier open ik het vizier van mijn 350D

            www.sallyphotographics.be

            Comment


            • #7
              Re: canon powershot pro 1 of Eos D350

              Als ik heel eerlijk ben kun je dit totaal niet met elkaar vergelijken. Zoals al eerder aangegeven moet je bepalen hoeveel je er mee wilt kunnen doen en hoeveel je eventueel in de toekomst wilt gaan investeren.

              de 350D is een speigelreflex en het grootste voordeel met (bijvoorbeeld) de Pro1, is de grotere sensor. Daarnaast is natuurlijk het voordeel dat je lezen kunt wisselen bij de 350D zoveel je maar wilt, maar......let op de kosten.

              Gezien je ervaring (afgemeten aan de camera die je nu gebruikt) is de overstap naar een spiegelreflex (en zelfs al naar de Pro1) erg groot. Dus denk nog eens heeel goed na wat je wilt.

              Ga je toch voor spiegelreflex, dan ben je snel klaar (kijk naar alle reacties) en kun je de 350D kiezen. Ga je voor een compact in het hogere segment, dan is extra orientatie noodzakelijk. De Pro1 staat dan wat mij betreft namelijk niet op nr 1.


              Een heel verhaal, hopelijk heb je er wat aan.

              Comment


              • #8
                Re: canon powershot pro 1 of Eos D350

                Met de 350D zit je in een andere klasse, dit is een feit, maar er is dus ook een maar aan verbonden, met de DSLR kan je volop gebruik maken van de aangeboden wisseloptiek, en daar ben jij het die beslist wat er op je body komt. Daar kan het dus ook fout gaan, dat probleem heb je niet bij de pro 1 maar daar moet je het doen zonder wisselbare optiek en met een kleine sensor. De kleine sensor is de reden dat je met ruis zit in je beelden, al naar gelang de gevoeligheid (ISO) ga je meer of minder ruis hebben. Dit ja je niet of véél minder hebben bij de 350D, met de juiste workflow en postprocessing haal je hier op 1600 ISO minder ruis dan op 400 bij de Pro 1 .

                Met de 350 D zet je de stap naar de opbouw van een systeem dat bestaat uit je body en een aantal lenzen, die een investering vormen voor de toekomst, want eens je een beetje in het glas zit is de body van minder belang. Wens je is te wisselen van body of een upgrade te doen van je body.
                Als je dan goede optiek hebt is dit zonder meer bruikbaar op de nieuwe body.

                Als je met de Pro1 een upgrade wil doen start je terug helemaal van 0, en mag je enkel hopen van nog een beetje centen terug te krijgen bij de eventuele verkoop van die Pro1. De herverkoop waarde van compacte digitaaltjes is bedroevend.

                Dus ga voor de 350D en kies je optiek met het oog op de toekomst.


                MVG, Jeff
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                Comment


                • #9
                  Re: canon powershot pro 1 of Eos D350

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sallypaparazzi
                  Het is omdat ik volgend jaar fotografie ga doen in hogeschool antwerpen,en zou toch graag iets degelijker hebben dan men sony p72,waar je dus niet veel mee kunt aanvangen
                  In dat geval begin je best te sparen om een DSLR te kopen. Welke DSLR? Wat is noodzakelijk en wat is wenselijk, daar kunnen ze je in de hogeschool beter over informeren.

                  Comment


                  • #10
                    Re: canon powershot pro 1 of Eos D350

                    Een compact camera van de betere klasse zal zijn voordelen hebben maar ook nadelen tov. een Dslr - Voordeel van een compact zijn het gewicht en dikwijls het grote bereik van de lens , met een reflex moet je dan weer regelmatig van lens wisselen ( wat voor ons meeste eer een voordeel dan een nadeel is )

                    In een opleiding fotografie zal je zowiezo niets zijn met een compact , een reflex ( meestal analoog ) zal je toch nodig hebben .

                    Als je voor een reflex zou gaan zou ik zeker niet twijfelen aan de 350D , je kan altijd achteraf ( voor de studies ) een goedkope tweedehandse analoge bijkopen .

                    Als je het gevoel van een Dslr eens wil proberen mag je gerust mijn 10D eens uitproberen .
                    http://www.dullaert.net

                    Comment


                    • #11
                      Re: canon powershot pro 1 of Eos D350

                      Oorspronkelijk geplaatst door dzjee
                      Een compact camera van de betere klasse zal zijn voordelen hebben maar ook nadelen tov. een Dslr - Voordeel van een compact zijn het gewicht en dikwijls het grote bereik van de lens , met een reflex moet je dan weer regelmatig van lens wisselen ( wat voor ons meeste eer een voordeel dan een nadeel is )

                      In een opleiding fotografie zal je zowiezo niets zijn met een compact , een reflex ( meestal analoog ) zal je toch nodig hebben .

                      Als je voor een reflex zou gaan zou ik zeker niet twijfelen aan de 350D , je kan altijd achteraf ( voor de studies ) een goedkope tweedehandse analoge bijkopen .

                      Als je het gevoel van een Dslr eens wil proberen mag je gerust mijn 10D eens uitproberen .

                      Tjonge zomaar uitproberen, klasse hoor!!!

                      Comment


                      • #12
                        Re: canon powershot pro 1 of Eos D350

                        *****
                        Last edited by mediafotograaf; 14 februari 2006, 08:56.

                        Comment


                        • #13
                          Re: canon powershot pro 1 of Eos D350

                          dat is simpel hé als je 1500 euro over hebt ga dan voor de D350 en anders moet je de andere kiezen want je gaat alles toch niet doen met 1 armzalig lensje hé
                          Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

                          Comment


                          • #14
                            Re: canon powershot pro 1 of Eos D350

                            Oorspronkelijk geplaatst door Wouter M
                            Ik vermoed (ben niet zeker) dat je voor die studies de eerste twee jaren geen digitale fotografie mag beoefenen. Vorig jaar stond ik ook voor de keuze: hogeschool Antwerpen en Narafi Brussel. Ik heb uiteindelijk voor de laatste gekozen omdat je in Antwerpen het eerste jaar enkel zw wit kreeg, het tweede kleur, en het derde mocht je kiezen (dus ook digitaal).

                            Ik zou toch eerst eens informeren bij je school. De school zal hoogstwaarschijnlijk ook prof. reflexen verhuren, en als dit dan alleen maar nikon reflexen, dan ben je daar niets mee.
                            ff off topic, hoe zit dat op Narafi dan, ik dacht naar St Lukas te gaan, 1 jaar zw, 2e jaar stukje kleur en daarna digitaal...

                            Comment


                            • #15
                              Re: canon powershot pro 1 of Eos D350

                              Op het narafi krijg je al vanaf het eerste jaar zwart wit en kleur fotografie: zwart wit films ontwikkelen en zwart wit en kleur vergroten. Vanaf het tweede jaar komt daar ook digitaal bij.

                              Comment

                              Working...
                              X