Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon powershot pro 1 of Eos D350

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: canon powershot pro 1 of Eos D350

    Oorspronkelijk geplaatst door Marlies
    ... Als je echt beter wilt worden, en verder wel dan alleen maar wat leuke foto's maken zou ik toch kijken naar de 350D
    Sorry Marlies dat is echt onzin, alsof je met de Pro1 geen fatsoenlijke en betere foto's kan maken.
    Zelf gebruik ik de Pro1 nu eeen 8 maanden en naar volle tevredenheid, maar waarom heb ik deze camera gekocht ?

    a- omdat ik veel ga fietsen en wandelen, op vakantie de bergen in trek om plaatjes te maken en daar niet graag met een tas vol met lenzen van een x-aantal kilo's wil slepen.
    b- het kostenplaatje, mezelf kennende wil ik toch wel graag bijblijven wat lenzen aangaat en een DSLR zonder mooi glasservies lijkt me ook niets en het aanschaffen van zo'n glasservies gaat me budgettair te ver. Er zijn ook nog andere dingen op de wereld voor mij.
    c- mijn beweeglijkheid ( zal voor jou niet tellen denk ik) de Pro1 beschikt over een mooi kantelbaar LCD-schermpje waardoor ik in de meest vreemde posities foto's kan maken zonder dat ik me in allerlei bochten moet wringen.
    Vanwege knieproblemen is dat schermpje ook een grote uitkomst hoor bij bijv. lage standpunten.

    Ik weet niet waar je vandaan bent Sally, maar je mag met mijn Pro1 gerust eens een eigen kaartje volschieten hoor.

    Groeten, Jan
    Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
    Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

    Comment


    • #17
      Re: canon powershot pro 1 of Eos D350

      Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers
      Sorry Marlies dat is echt onzin, alsof je met de Pro1 geen fatsoenlijke en betere foto's kan maken.
      Zelf gebruik ik de Pro1 nu eeen 8 maanden en naar volle tevredenheid, maar waarom heb ik deze camera gekocht ?

      a- omdat ik veel ga fietsen en wandelen, op vakantie de bergen in trek om plaatjes te maken en daar niet graag met een tas vol met lenzen van een x-aantal kilo's wil slepen.
      b- het kostenplaatje, mezelf kennende wil ik toch wel graag bijblijven wat lenzen aangaat en een DSLR zonder mooi glasservies lijkt me ook niets en het aanschaffen van zo'n glasservies gaat me budgettair te ver. Er zijn ook nog andere dingen op de wereld voor mij.
      c- mijn beweeglijkheid ( zal voor jou niet tellen denk ik) de Pro1 beschikt over een mooi kantelbaar LCD-schermpje waardoor ik in de meest vreemde posities foto's kan maken zonder dat ik me in allerlei bochten moet wringen.
      Vanwege knieproblemen is dat schermpje ook een grote uitkomst hoor bij bijv. lage standpunten.

      Ik weet niet waar je vandaan bent Sally, maar je mag met mijn Pro1 gerust eens een eigen kaartje volschieten hoor.

      Groeten, Jan


      Er is niks mis met de Pro 1, en als je der gelukkig mee bent, des te beter.
      Maar de vraag van Sally was een keuze te maken tussen de 350 D en de Pro 1
      en dan is de 350D gewoon van een andere en betere klasse, dat is gewoon een feit. Zeker met de fotovakschool in het verschiet is de Pro 1 gewoon een foute keuze in haar geval.

      MVG, Jeff
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #18
        Re: canon powershot pro 1 of Eos D350

        Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
        Er is niks mis met de Pro 1, en als je der gelukkig mee bent, des te beter.
        Maar de vraag van Sally was een keuze te maken tussen de 350 D en de Pro 1
        en dan is de 350D gewoon van een andere en betere klasse, dat is gewoon een feit. Zeker met de fotovakschool in het verschiet is de Pro 1 gewoon een foute keuze in haar geval.

        MVG, Jeff

        Is zeker geen foute keuze maar een andere keuze!!! Daarnaast denk ik dat het van belang is om even bij de school te informeren wat de wensen/eisen zijn. tevens heb ik al gezegd dat de stap heel erg groot is tussen de huidige camera en de 350D. Discussie gaat er om wil/moet je spiegelreflex hebben of niet.

        Comment


        • #19
          Re: canon powershot pro 1 of Eos D350

          Oorspronkelijk geplaatst door Wouter M
          Ik vermoed (ben niet zeker) dat je voor die studies de eerste twee jaren geen digitale fotografie mag beoefenen. Vorig jaar stond ik ook voor de keuze: hogeschool Antwerpen en Narafi Brussel. Ik heb uiteindelijk voor de laatste gekozen omdat je in Antwerpen het eerste jaar enkel zw wit kreeg, het tweede kleur, en het derde mocht je kiezen (dus ook digitaal).

          Ik zou toch eerst eens informeren bij je school. De school zal hoogstwaarschijnlijk ook prof. reflexen verhuren, en als dit dan alleen maar nikon reflexen, dan ben je daar niets mee.
          Als het zo is dat je 2 jaar geen digitale fotografie mag beoefenen, dan zou ik je eerder aanraden een tweedehands analoog SLR te kopen. Voor geen geld vind je al een goede Canon Eos, waarmee je de knepen van het vak kan leren. Zo heb je nog een hele tijd om te beslissen en eventueel te sparen voor een DSLR. Het geld dat je zou uitgeven aan een 350 of pro1 zou je dan eventueel ook kunnen gebruiken om nog goeie lenzen bij te kopen.
          The bitterness of cheap quality remains, long after the sweetness of low price has gone.
          Fuji XT-2 + .......

          Comment


          • #20
            Re: canon powershot pro 1 of Eos D350

            Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
            Er is niks mis met de Pro 1, en als je der gelukkig mee bent, des te beter.
            Maar de vraag van Sally was een keuze te maken tussen de 350 D en de Pro 1
            en dan is de 350D gewoon van een andere en betere klasse, dat is gewoon een feit. Zeker met de fotovakschool in het verschiet is de Pro 1 gewoon een foute keuze in haar geval.MVG, Jeff
            Juist Jeff, daarom heb ik ook de redenen genoemd waarom ik voor de Pro1 gekozen heb. misschien dat Sally daar dan ook eens een afweging mee kan maken het is tenslotte geen dagelijkse aankoop.

            groeten, Jan.
            Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
            Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

            Comment


            • #21
              Re: canon powershot pro 1 of Eos D350

              Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers
              Sorry Marlies dat is echt onzin, alsof je met de Pro1 geen fatsoenlijke en betere foto's kan maken.
              Zelf gebruik ik de Pro1 nu eeen 8 maanden en naar volle tevredenheid, maar waarom heb ik deze camera gekocht ?

              a- omdat ik veel ga fietsen en wandelen, op vakantie de bergen in trek om plaatjes te maken en daar niet graag met een tas vol met lenzen van een x-aantal kilo's wil slepen.
              b- het kostenplaatje, mezelf kennende wil ik toch wel graag bijblijven wat lenzen aangaat en een DSLR zonder mooi glasservies lijkt me ook niets en het aanschaffen van zo'n glasservies gaat me budgettair te ver. Er zijn ook nog andere dingen op de wereld voor mij.
              c- mijn beweeglijkheid ( zal voor jou niet tellen denk ik) de Pro1 beschikt over een mooi kantelbaar LCD-schermpje waardoor ik in de meest vreemde posities foto's kan maken zonder dat ik me in allerlei bochten moet wringen.
              Vanwege knieproblemen is dat schermpje ook een grote uitkomst hoor bij bijv. lage standpunten.

              Ik weet niet waar je vandaan bent Sally, maar je mag met mijn Pro1 gerust eens een eigen kaartje volschieten hoor.

              Groeten, Jan

              Hoi Jan,

              Ik bedoel ook zeker niet dat de pro geen goede camera is! Heb me een beetje ongelukkig uitgedrukt in mijn eerste antwoord...

              Ik bedoel meer, dat als je echt serieus met foto's maken bezig wil zijn in de zin van dat je er ook je beroep van gaat maken ( en daar ga ik dan toch vanuit als je de kiest voor een opleiding fotografie) is dat je dan in mijn ogen beter uit bent met een spiegelreflex....

              Comment


              • #22
                Re: canon powershot pro 1 of Eos D350

                Oorspronkelijk geplaatst door def joe
                Als het zo is dat je 2 jaar geen digitale fotografie mag beoefenen, dan zou ik je eerder aanraden een tweedehands analoog SLR te kopen. Voor geen geld vind je al een goede Canon Eos, waarmee je de knepen van het vak kan leren. Zo heb je nog een hele tijd om te beslissen en eventueel te sparen voor een DSLR. Het geld dat je zou uitgeven aan een 350 of pro1 zou je dan eventueel ook kunnen gebruiken om nog goeie lenzen bij te kopen.
                Het is omdat ik hier thuis dus nog een spiegelreflex heb liggen,maar dan niet digitaal (pentax).Met een super goede lens aan enzo..dat moet ik me dus al niet meer aanschaffen. Ik vind het alleen spijtig dat ik die foto's niet kan bewerken en dus zou ik ook een digitale willen.Maar ik zal eens een mailtje sturen naar de school welke eisen ze willen.
                Met plezier open ik het vizier van mijn 350D

                www.sallyphotographics.be

                Comment


                • #23
                  Re: canon powershot pro 1 of Eos D350

                  ik weet het het is KL$$$$te, bij de leraars zal in hun ogen zelfs een goede DSLR niet voldoende zijn, verre van een prosumer aan te schaffen dus.
                  Ken gevallen dat een 350D en D70 pruts cameraatjes waren
                  Waarschijnlijk zien die gasten enkel een digitale rug voldoende op een Hasselblad. Hun materiaalkeuze is soms al zo erg als hun esthetisch gevoel
                  Dus: koop een goede DSLR en vaag aan hun commentaar je voeten.

                  Comment


                  • #24
                    Re: canon powershot pro 1 of Eos D350

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sallypaparazzi
                    Het is omdat ik hier thuis dus nog een spiegelreflex heb liggen,maar dan niet digitaal (pentax).Met een super goede lens aan enzo..dat moet ik me dus al niet meer aanschaffen. Ik vind het alleen spijtig dat ik die foto's niet kan bewerken en dus zou ik ook een digitale willen.Maar ik zal eens een mailtje sturen naar de school welke eisen ze willen.
                    Waarom koop je dan geen digitale pentax; je hebt dan geen verdere investeringen niet meer nodig voor lenzen.

                    Comment


                    • #25
                      Re: canon powershot pro 1 of Eos D350

                      Oorspronkelijk geplaatst door Wouter M
                      Waarom koop je dan geen digitale pentax; je hebt dan geen verdere investeringen niet meer nodig voor lenzen.
                      Haja,je kan ook lenzen van een gewone op een digitale zetten??
                      Mijn pa vroeg hem dat al af,nu heb ik dus het antwoord si...
                      Met plezier open ik het vizier van mijn 350D

                      www.sallyphotographics.be

                      Comment


                      • #26
                        Re: canon powershot pro 1 of Eos D350

                        Of je je lenzen van je analoge pentax kan gebruiken op een digitale pentax zal je toch eens moeten opzoeken. Ik heb zelf een Pentax spotmatic SP met P-mount, dit is geen bajonet-systeem en dus zeker al niet bruikbaar op de nieuwe pentax Ist D(s). Als je een recente pentax hebt met bajonet lensmount dan moet je eens opzoeken of de lenzen compatibel zijn. Want ik denk, maar ben hier totaal niet zeker van, dat pentax 2 verschillende bajonet mounts heeft uitgebracht. Ik denk niet dat de pentax K-mount nog steeds dezelfde is als die van de toestellen van de jaren '90. Als ze compatibel zijn met de Ist D(s), dan moet je zeker hiernaar uitkijken...

                        Mvg

                        Comment

                        Working...
                        X