Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke digitale camera?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welke digitale camera?

Ik zoek een toestel (vanaf 4 megapixel) dat perfect moet kunnen omgaan met bewegende objecten (honden en paarden).
    Een zoom van 6 of meer is een plus (met image stabiliser).
    Welke toestellen komen hiertoe in aanmerking (max 500 euro)?

Bedankt
    Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs, while the Universe is trying to create bigger and better idiots. So far the Universe is winning - Rich Cook

Re: welke digitale camera?

Ha dan moet je de beste nemen hé
    Een Fuji s7000
    Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Comment

Mag het ook een tweedehandsje zijn?
      www.bartdeweer.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bartekek
        Mag het ook een tweedehandsje zijn?
        Wat had je in gedachten?
        Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs, while the Universe is trying to create bigger and better idiots. So far the Universe is winning - Rich Cook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Loodgieterke
          Ha dan moet je de beste nemen hé
          Een Fuji s7000
          Ik lees op dpreview een sluitertijd van 1/10000 voor de fuji. Bij de S2 bijvoorbeeld zie ik 'slechts' 1/3200 staan. Zijn deze cijfers absoluut of slechts een relatieve indicatie? Hoe snel is 1/10000? Is dit te vergelijken met een digitale reflexcamera?

Alvast dank.

Comment

Ik had de voorganger van de S7000, de s602z. 1/10000 is niet te vergelijken met een spiegelreflex. De meeste spiegelreflexen halen dit niet Deze sluitertijd heb ik zelf nooit gebruikt en kan zo snel ook geen situatie verzinnen waarin je deze gaat gebruiken. Misschien om een straaljager die mach 3 vliegt te bevriezen? Probeer hem maar eens te framen

Verder, de s7000 heeft geen image stabilizor. Als je bewegende objecten als springende paarden gaat volgen dan gaat dat ook niet werken. Je wilt deze objecten volgen, dus bewegen. Je IS gaat dan tegen werken. Als je met genoeg licht fotografeerd, je hebt een max. diafragma van F/2,8 dus dan zit je zo aan 1/1000 tot 1/2000s (als je buiten bent). Kwestie van een vaste hand en de camera tegen je oog (niet door de lcd fotograferen) en het moet mogelijk zijn!!!

Verder zijn er ook nog camera's met flinke zoom van panasonic en ook met IS meen ik. Daar heb ik alleen nog maar goede dingen over gelezen...

Comment

Working...
            X