Beste Forumleden,
DIt is mijn eerste "post" (pas geregistreerd bij BD).
Na 2 maanden intensief op o.a. dit forum gelezen te hebben, heb ik dan vorige maand de knoop doorgehakt en mijn oude trouwe analoge Canon A-1 opzij geschoven voor een EOS 20D.
Corné (uiteraard!) heeft hem vorige week persoonlijk afgeleverd.
Vorige weekend natuurlijk al wat zitten experimenteren en al vastgesteld dat de autofocus met alle 9 punten aan toch niet steeds waterdicht werkt.
Dit is niet de fout van het toestel, want het meest dichtbij gelegen punt was steeds weldegelijk scherp, maar dit was niet altijd wat IK wou.
Aangezien ik nog maar zeer weinig ervaring heb met autofocus, deze vraag (voor de 20D bezitters):
Gebruiken jullie ook meestal enkel het middenste autofocus punt - ontspanner half indrukken - en herkadreren jullie daarna?
En wat met de lichtmeting?
Deze is dan ook gelockt.
Als je compositie wijzigt, verandert ook de lichtmeting.
Ik heb gezien dat je dit met custom function 04 kan wijzigen.
Dan wordt de knop "*" gebruikt om scherp te stellen en de ontspanknop half ingedrukt om de lichtmeting te fixeren.
Is dit de meest aangewezen werkmethode voor "normale" fotografie?
Bedankt voor de replies!
DIt is mijn eerste "post" (pas geregistreerd bij BD).
Na 2 maanden intensief op o.a. dit forum gelezen te hebben, heb ik dan vorige maand de knoop doorgehakt en mijn oude trouwe analoge Canon A-1 opzij geschoven voor een EOS 20D.
Corné (uiteraard!) heeft hem vorige week persoonlijk afgeleverd.
Vorige weekend natuurlijk al wat zitten experimenteren en al vastgesteld dat de autofocus met alle 9 punten aan toch niet steeds waterdicht werkt.
Dit is niet de fout van het toestel, want het meest dichtbij gelegen punt was steeds weldegelijk scherp, maar dit was niet altijd wat IK wou.
Aangezien ik nog maar zeer weinig ervaring heb met autofocus, deze vraag (voor de 20D bezitters):
Gebruiken jullie ook meestal enkel het middenste autofocus punt - ontspanner half indrukken - en herkadreren jullie daarna?
En wat met de lichtmeting?
Deze is dan ook gelockt.
Als je compositie wijzigt, verandert ook de lichtmeting.
Ik heb gezien dat je dit met custom function 04 kan wijzigen.
Dan wordt de knop "*" gebruikt om scherp te stellen en de ontspanknop half ingedrukt om de lichtmeting te fixeren.
Is dit de meest aangewezen werkmethode voor "normale" fotografie?
Bedankt voor de replies!
Comment