Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

graag koopadvies

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• graag koopadvies

Hallo,
    ik overweeg een budget van een 400 euri te besteden aan een digitaal toestelletje. Ook ik geraak het beu om mijn hondstrouwe minolta met een bak lenzen achter mij aan te zeulen op vakantie...
    ik heb wel een paar eisen,
    -graag een goede kwaliteit lens met zo weinig mogelijk aberatie.
    -een behoorlijke ingebouwde flitser die de konijnen ogen kan vermijden.
    -een behoorlijke batterijprestatie
    -een snelle "wegschrijfsnelheid" zodat ik vrij snel achtereen een prentje kan trekken.
    - goede natuurgetrouwe kleurweergave
    - indien mogelijk een goed zoom bereik.(28mm???)
    laat jullie maar eens gaan...

ps: wat zijn jullie ervaringen met top-foto in Duitsland. Ik hoor goede dingen klopt dat wel?

wreed bedankt!!

Re: graag koopadvies

Die goede dingen over Topfoto zijn absoluut waar wat mij betreft.
    Waarom niet de konica 24-105 of 28-105 meenemen.
    Zelfs als je die nog zou moeten kopen, ben je ook binnen je budget.

Comment

ik overweeg een budget van een 400 euri te besteden aan een digitaal toestelletje. Niet echt een groot budget om kwaliteit te behalen.
      Ook ik geraak het beu om mijn hondstrouwe minolta met een bak lenzen achter mij aan te zeulen op vakantie... Hierdoor veronderstel ik dat met met een reflex op pad bent.
      ik heb wel een paar eisen,

-graag een goede kwaliteit lens met zo weinig mogelijk aberatie. Is perfect mogelijk bij een DSLR wegens de wisseloptiek.
      -een behoorlijke ingebouwde flitser die de konijnen ogen kan vermijden. Gelijk welke ingebouwde flitser zal de duimen moeten leggen tegen een dedicated external flash.

-een behoorlijke batterijprestatie Een tweede batterij is niet die investering, autonomie is tegenwoordig meer dan behoorlijk.
      -een snelle "wegschrijfsnelheid" zodat ik vrij snel achtereen een prentje kan trekken. Dit is ook weer een eigenschap van een moderne DSLR .
      - goede natuurgetrouwe kleurweergave Door te werken op een gekalibreerd systeem en in RAW nooit geen problemen met kleurweergave.
      - indien mogelijk een goed zoom bereik.(28mm???) De wisseloptiek van een DSLR geeft je de gewenste mogelijkheden.

laat jullie maar eens gaan...

Wanneer je kiest voor een compact toestel ga je compromissen moeten sluiten en indien je een Reflex gewoont bent kunnen die compromissen te veel worden. De voordelen van een compact inzake: goedkoop, licht en makkelijk om mee te nemen moet je afwegen tegen de nadelen: Kleine sensor, vaste optiek, Ruis op hoge ISO. Indien je de bedoeling hebt om de kwaliteit van je beelden die je analoog nam met je Minolta te evenaren of te overtreffen denk ik dat je met een compact digitaal toestel van 400 Euro niet tevreden gaat zijn . Wat ik de dag van vandaag aanzie als compactjes die me iets zeggen en waar ik dan ook de nadelen zal bijnemen.

1) Canon G6 529 Euro bij Top-Foto
      2) Sony DSC V-3 - 459 Euro bij Top-Foto

My2cents.

Jeff
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Vermits je het sleuren beu bent: de Panasonic FZ5 is denk ik geknipt voor wat je wenst. Een paar foto's vind je op het forum beginners en gevorderden (nete).
        Deze camera heeft een sublieme Leica lens met 12x Zoom (36 tot 432mm).
        (469 euro bij Galaxitech.be).
        Panasonic is blijkbaar (ten onrechte) niet zo bekend als camerafabrikant.

Als je zeer veel in slechte lichtomstandigheden werkt is inderdaad een DSLR nog beter, maar dan zit je weer met hetzelfde gesleur waar ja vanaf wilt.

nete
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Overweeg ook eens de Fuji S7000. Die is bij konijnenberg voor 450 euro te koop. Op andere plaatsen zal hij vast en zeker ook voor dat geld aangeboden worden.

En ook ik ben van mening dat als je SLR gewend bent en je stapt over naar een compacte digitaal, dat dit best wel eens een teleurstelling kan gaan zijn. Misschien is het een optie om ipv een compactje een 28-300 zoom o.i.d. aan te schaffen voor je Minolta? Hoef je maar 1 camera met lens mee te nemen, valt dan ook best mee... Kwaliteit van die lenzen is ook niet super maar dan verlies je niet het fenomeen SLR. Van SLR naar compact is IMHO een flinke stap terug...

Comment

bedankt voor de adviezen allemaal,
            ik ben er zowat door... Ik heb mijn oog laten vallen op een canon powershot s70 met 512MB kaart en een tasje voor 425 euro.
            Kan ik de menutaal in het nederlands instellen op dit toestel?
            En wat denken jullie van mijn beslissing? zijn er nog opties interessant?
            laat maar los!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bluefox
              bedankt voor de adviezen allemaal,
              ik ben er zowat door... Ik heb mijn oog laten vallen op een canon powershot s70 met 512MB kaart en een tasje voor 425 euro.
              Kan ik de menutaal in het nederlands instellen op dit toestel?
              En wat denken jullie van mijn beslissing? zijn er nog opties interessant?
              laat maar los!

De menu's zijn bij Canon in een stuk of 9 talen (kan zelfs meer zijn). NL is daar zeker bij. Misschien staat er een bespreking bij http://www.dpreview.com
              www.i-mac.be
              http://www.cerclebrugge.be

Comment

ik heb nog een mooie minolta 7i te koop voor da geld.
                hij is in nieuw staat iets voor jou
                minolta 7D grip VC7D sigma 70/200 2.8 sigma 18/50 2.8 minolta 35/70 1:4 70/200 tokina 1:4-5.6 flitser 3600 HS/D. minolta 7i minolta 5000 AF olympus c100
                panasonic DMC-FZ7

Comment

Working...
                X