Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tips IXUS 40/50

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tips IXUS 40/50

Hallo,

ik vertrek binnen enkele dagen op reis... heeft er iemand nog wat tips voor mij ivm de instellingen van de IXUS 50? Mijn handleiding is immers in het Duits en aangezien ik voorlopig niet aan een Nederlandse lijk te geraken kan er mij misschien iemand zo wijzer maken?? Het merendeel van de foto's zullen landschappen zijn maar er zullen ook enkele actievere foto's genomen worden...
    Eventuele tips ivm de belichting en auto-standen zou ook nog handig kunnen zijn...

Thx in advance!

Re: Tips IXUS 40/50

Oorspronkelijk geplaatst door Testedoene
    Hallo,

ik vertrek binnen enkele dagen op reis... heeft er iemand nog wat tips voor mij ivm de instellingen van de IXUS 50? Mijn handleiding is immers in het Duits en aangezien ik voorlopig niet aan een Nederlandse lijk te geraken kan er mij misschien iemand zo wijzer maken?? Het merendeel van de foto's zullen landschappen zijn maar er zullen ook enkele actievere foto's genomen worden...
    Eventuele tips ivm de belichting en auto-standen zou ook nog handig kunnen zijn...

Thx in advance!
    kijk daar eens misschien ben je er wat mee :

mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Bedankt, dit is al een grote hulp!

Als er nog mensen tips hebben.... laat maar komen hé!

Comment

Dit las ik op gathering.tweakers.net:

quote:
        freakstar schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 11:16:
        Op mijn IXUS 400 zit geen nightshot functie... Vertel eens wat voor instellingen je had?

naja, nightshot... zo noemt men het wel eens in reviews het is gewoon een lange sluitertijd

zo krijg je het:
        camera op manual stand
        druk op func, je komt in het belichtings menuutje met -2 ...+2 etc
        druk op 'set' en de Ixus swicht naar een andere stand. Nu kun je de sluitertijd verieren tussen de 1 en 15 seconden!

Als je dat maantje niet ziet staan moet je even in het echte menu duiken, om daar onderin de 'long shutter' functie aan te zetten.

misschien verbaas je je erover waarom hij 30 seconden erover doet als je 15 seconden kiest. De ixus maakt dan nl. twee foto's. één echte en één met de sluiter DICHT, zodat er alleen ruis te zien zou zijn. MBV die tweede foto kan hij dan veel ruis uit de eerste foto halen. en dat werkt heel goed!

Iemand een idee of er een soortgelijke functie op de IXUS 50 terug te vinden is?

Comment

De Ixus 50 beschikt zowel over een 'night snapshot'-mode als lange sluitertijden (15 seconden, vanaf 1,3 seconden treed ruisvermindering in werking).
          Hoe bevalt de camera je? (ga 'm binnenkort ook kopen)
          Groeten, Stijn

Comment

Ik ben er tot op heden zeer tevreden over.
            Op reis ga ik natuurlijk mijn IXUSje pas écht gebruiken.

Comment

Ik zou 'm ook graag meenemen op reis.. Is de batterij goed genoeg voor een weekje?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zephyrus
                Ik zou 'm ook graag meenemen op reis.. Is de batterij goed genoeg voor een weekje?
                Wel ik heb overlaatst één dagje Parijs gedaan, met een Ixus'ke (ik wou mijn DSLR niet meenemen). We sloten na 9 uur af op de sacré coeur, ik heb daar staan vloeken dat ik een groter kaartje nodig had om meer foto's te nemen, en mijn batterij viel daar net uit. Dus een week ga je daar niet met toekomen hoor.. of alleen als je niet echt intensief foto's maakt.
                Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
                Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

Comment

Mijn toestel kan 140 foto's aan met scherm aan en naar het schijnt kan je er dubbel zoveel nemen als je het schermpje uitzet.

Een week zou ik er toch niet op rekenen want iedereen kijkt 's avonds wel eens naar het overzicht van zijn foto's en dat verbruikt natuurlijk ook....

Enfin, ik ga ook een week op reis en ik neem mijn lader zeker mee.... elke dag herladen is toch wel aan te raden want je wil niet hetzelfde meemaken als Xentro vermoed ik?

Ofwel een 2de batterij kopen ofwel de lader mee in de valies!

Comment

Vrees dat de netspanning in Kroatië anders is, maar anders neem ik gewoon mijn lader mee ja . Maar als ik wat geld over heb, dan kan een extra batterij er natuurlijk ook wel af .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zephyrus
                      Vrees dat de netspanning in Kroatië anders is, maar anders neem ik gewoon mijn lader mee ja . Maar als ik wat geld over heb, dan kan een extra batterij er natuurlijk ook wel af .

"In Kroatië worden dezelfde stroom uitgangen gebruikt als in Nederland. U hoeft dus geen adapter mee te nemen."
                      Bron: http://www.big-foot.nl/z_kroatie/waarom.html

Normaal gezien kan je dus wel je accu opladen

Comment

"In Kroatië worden dezelfde stroom uitgangen gebruikt als in Nederland. U hoeft dus geen adapter mee te nemen."
                        Bron: http://www.big-foot.nl/z_kroatie/waarom.html

Normaal gezien kan je dus wel je accu opladen
                        Bedankt

Comment

Nog een tip: gevonden op Kieskeurig.nl en gisteren uitgeprobeerd... ideaal voor nachtopnames: de lange sluitertijd:

Je kan de sluitertijd wel instellen in de modus 'handmatig', maar alleen lang
                          (niet kort). Dit doe je door 'lange sluitertijd' in de opties op aan te zetten,
                          en vervolgens naar mode 'handmatig' te gaan, om vervolgens bij
                          'belichtingscorrectie' op de menuknop te drukken. Dan kun je kiezen tussen de 1 en 15 seconden voor de sluitertijd.
                          Martijn (08-06-2005)

Groetjes,
                          Wesley

Comment

Je kan de sluitertijd wel instellen in de modus 'handmatig', maar alleen lang
                            (niet kort).
                            Hmm.. Enig idee hoe je dan het best foto's neemt van bewegende objecten, zoals auto's?

Comment

Voor gewone nachtfoto's (landschappen bv) zet je hem best op een statief en stel je de timer best in op enkele seconden zodat hij volledig schokvrij de foto neemt en zo zal je de beste resultaten boeken.
                              Met auto's bv ben je best dat je het bewegende voorwerp probeert te volgen.... dus: niet TE lang instellen want da's ook niet te doen dan!

Comment

Working...
                              X