Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem D70, snel hulp gevraagd wie heeft ook dit probleem?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Probleem D70, snel hulp gevraagd wie heeft ook dit probleem?

    Ik heb vandaag mijn nieuwe camera gekocht. In de eerste instantie niks aan de hand, maar zonder dat ik ( bij mijn weten ) iets aan de instellingen heb veranderd staat de auto-focus niet meer aan, en krijg ik ook die r09 melding in beeld..

    Ik krijg de autofocus ook niet meer ingesteld??? In het menu is het grijs weergegeven zodat ik het niet kan selecteren...? Iemand een idee? Zie ik iets over het hoofd?

    Comment


    • #17
      Re: Probleem D70, snel hulp gevraagd wie heeft ook dit probleem?

      Marlies,

      Allereerst proficiat met je aankoop. Je zal er nog veel plezier mee beleven.

      Ik denk dat jouw probleem terug te brengen is tot het fout manipuleren (vermoedelijk per ongeluk) van een switchke.
      Neem je D70 voor jou met de lens naar jou gericht. Rechts van de lens onderaan (dus onder de button die dient om de lens te kunnen wisselen) zie je het bedoelde switchke met twee aanduidingen AF of M. Als je dit op M zet dan geef je jouw camera de instructie dat je zelf wenst scherp te stellen (bvb nuttig bij macro's). Ik vermoed dat deze inderdaad op M is terechtgekomen. Zet hem gewoon terug op AF en de autofocus zal wel terug werken.
      Rudi
      Fuji XT-4 en wat glas
      Web: Flickr

      Comment


      • #18
        Re: Probleem D70, snel hulp gevraagd wie heeft ook dit probleem?

        Bedankt voor je snelle antwoord,
        echter is dat helaas niet het probleem. De switch staat wel degelijk op AF...
        Het vreemde is dat hij het eerste half uur wel gewoon autofocus deed....

        Ik ben nu de handleiding nog maar eens opnieuw aan het lezen, maar ben helaas nog niks tegengekomen wat me een idee geeft waar het nu door komt..

        Comment


        • #19
          Re: Probleem D70, snel hulp gevraagd wie heeft ook dit probleem?

          Ok
          Volgende mogelijkheid. Werk je met de kitlens (18-70).
          Op deze lens (misschien ook op andere lenzen?) staat een switch met de vermelding 'M/A' en M. Deze moet op M/A staan.

          Nog niet verholpen?
          Op naar de volgende: misschien heb je even je lens afgenomen en er terug opgezet. Als deze niet inklikte (je hoort dan effectief een klik) zit ze niet goed. In elk geval haal gewoon je lens er even af en zet ze er nadien terug op totdat je de klik hoort. OPGEPAST lenzen afnemen en opzetten doe je altijd als je camera uit staat!!!

          OK? Neen?
          Nog eentje: haal je batterij eruit, laad ze op en terug proberen.

          Hopelijk werkt dit voor jou.
          Rudi
          Fuji XT-4 en wat glas
          Web: Flickr

          Comment


          • #20
            Re: Probleem D70, snel hulp gevraagd wie heeft ook dit probleem?

            Pfew, super bedankt!

            De batterijen waren net opgeladen dus dat was het probleem niet, ik had er niet aangedacht de lens er opnieuw op proberen te zetten daar die er niet weer vanaf was geweest. Heb de lens er echter toch even afgehaald en opnieuw opgezet en de autofocus werkt gelukkig weer zoals hij hoord! Was al even bang dat er mee terug zou moeten naar de winkel...

            Heel erg bedankt

            Comment


            • #21
              Re: Probleem D70, snel hulp gevraagd wie heeft ook dit probleem?

              Mocht er op de lens een diafragmaring zitten, staat deze dan op het hoogste getal??

              Comment

              Working...
              X