Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

autofocus/scherpstelveld D70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • autofocus/scherpstelveld D70

    verder een vraagje.....
    IK IRRITEER ME MATELOOS over de wisselen van scherpstel/autofocus veld/ als men na paar seconde van een opname weer de AF veld wil wisselen, dan moet eerst de ontspanknop half indrukken, dan pas kan de scherpstelveld gewisseld worden.
    Ik heb van iemand begrepen dat deze euvel met de nieuwe firmware opgelost zou worden, maar ik merk het helaas niet deze aanpassing....
    heeft iemand hier ook opmerkingen erover?

  • #2
    Re: autofocus/scherpstelveld D70

    Niet op AUTO stand werken
    en dan in menu Autofocus veld gaan aanpassen
    Nikon

    Comment


    • #3
      Re: autofocus/scherpstelveld D70

      ik heb niet gezegd dat ik in de AUTO stand werk...
      ik werk nooit in de auto stand....maar welke stand ik dan kies, als ik van de 5 scherpstelveld wil wisselen, dan kan alleen maar als ik de ontspanknop even aanraak, dan kanvan veld gewisseld worden

      Comment


      • #4
        Re: autofocus/scherpstelveld D70

        ja da's altijd al geweest
        als je gedurende enkele sec (in te stellen via menu) de ontspanknop niet gebruikt, komt ie in een soort slaapstand
        en dan kan je 't autofocusveld ni verplaatsen vooraleer je de ontspanknop weer efkes aanraakt

        of is er nu iets veranderd ?
        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

        Comment


        • #5
          Re: autofocus/scherpstelveld D70

          Mijn instelling:
          Last edited by stena; 25 mei 2005, 15:02.
          "Ervaring is de som van de fouten"

          Comment


          • #6
            Re: autofocus/scherpstelveld D70

            daar gaat 't ni over hé
            als je zelf je autofocusveld kiest en je wilt da veranderen nadat je een tijdje niks gedaan hebt, dan moet je eerst een halfpress doen
            want zit dan in een soort slaapstand (hij meet niks meer)
            nu dat stoort me ni echt zenne
            Last edited by Dirtyharry71; 25 mei 2005, 14:04.
            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

            Comment


            • #7
              Re: autofocus/scherpstelveld D70

              @Kat
              Zorg dat de CSM menu op Gedetailleerd staat, en ga dan naar CSM menu.
              Daar heb je dan optie 23, nl. "Meter uit" en die kan je configureren op 4, 6, 8, 16 seconden of 30 minuten.
              Als je die optie op 30 minuten zet, dan heb je dat probleem niet meer.
              Je D70 zal dan wel weer wat meer stroom verbruiken....

              Comment

              Working...
              X