Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Olala, wat nu, Nikon ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Olala, wat nu, Nikon ???

    Ik ben van plan om binnenkort een digitale spiegelreflex te halen.
    Eerst was ik van plan om 300D te kopen (voor 600€), maar ik zie dat iedereen vindt dat de D70 van Nikon beter is.
    De D70 kost 100€ meer, is het dat geld echt waard?
    Kan iemand me ook vertellen wat er zoveel beter aan is?
    Kodak EasyShare DX6340
    Canon 350D + Sigma 18-50mm F2.8

    Comment


    • #77
      Re: Olala, wat nu, Nikon ???

      Oorspronkelijk geplaatst door GeeMPie
      Ik ben van plan om binnenkort een digitale spiegelreflex te halen.
      Eerst was ik van plan om 300D te kopen (voor 600€), maar ik zie dat iedereen vindt dat de D70 van Nikon beter is.
      De D70 kost 100€ meer, is het dat geld echt waard?
      Kan iemand me ook vertellen wat er zoveel beter aan is?
      zoek es ff op't forum. je bent de rest van je vakantie bezig hoor

      voordeel van de d70 tov de 300d is dat hij sneller is. en meer functies heeft.

      Comment


      • #78
        Re: Olala, wat nu, Nikon ???

        Oorspronkelijk geplaatst door GeeMPie
        Ik ben van plan om binnenkort een digitale spiegelreflex te halen.
        Eerst was ik van plan om 300D te kopen (voor 600€), maar ik zie dat iedereen vindt dat de D70 van Nikon beter is.
        De D70 kost 100€ meer, is het dat geld echt waard?
        Kan iemand me ook vertellen wat er zoveel beter aan is?
        Ik zou ze als ik jou was allebei eens proberen en dan zelf je oordeel geven.

        Comment


        • #79
          Re: Olala, wat nu, Nikon ???

          Oorspronkelijk geplaatst door GeeMPie
          Eerst was ik van plan om 300D te kopen (voor 600€), maar ik zie dat iedereen vindt dat de D70 van Nikon beter is.
          Draadje nog eens goed lezen Wat iedereen vindt is niet belangrijk, wat jij vindt is uiterst belangrijk
          Last edited by ajh; 16 juli 2005, 09:23.
          Groeten,

          Albert Jan

          Website AJH
          lidnummer: BD0371NL

          Comment


          • #80
            Re: Olala, wat nu, Nikon ???

            maar ik zie dat iedereen vindt dat de D70 van Nikon beter is
            Als er mensen jou partner een draak vinden, ga jij dan ook een andere zoeken ?

            Zet effe alle pro's en contra's op een rijtje een beslis wat voor jou belangrijk is en maak dan een keuze, in ieder geval ontgoocheld zal je niet zijn, zijn beide toestellen
            Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

            Comment


            • #81
              Re: Olala, wat nu, Nikon ???

              Ik heb hier nog een PCmagazine liggen van februari 2005.
              Hier is de D70 dan weer de "keuze van de redactie" o.a. omdat:

              Quote:
              "Nikons antwoord (de D70) op de Canon 300D legde de lat meteen een heel stuk hoger"

              In de hogere prijsklasse komt de EOS 20D er goed uit, maar ... je moet hem wel bijregelen om een neutrale kleurbalans te bereiken, omdat hij anders de typisch Canon gesatureerde kleuren geeft, en ik denk dat de D70 daar minder last van heeft terwijl de AF van de Canon dan weer veel beter zou zijn.
              www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

              Comment


              • #82
                Re: Olala, wat nu, Nikon ???

                Ik zou ff wachten tot de minolta digitale camera 5d in de winkels ligt. Deze camera is dan een stuk recenter als de D70 en daar mag je dan een stukje groei verwachten. Dit is bijna altijd zo... Bovendien heeft deze camera stabilisatie aanwezig en dat moet je zeker niet uitvlakken. Hierdoor kun je langere sluitertijden gebruiken zonder statief.....

                Maar goed als je direct een camera wilt hebben, tja dan zou ik ook de winkel induiken. In ieder geval veel plezier en succes met de aanschaf. Wat aanschaffen alleen is al ontzettend leuk.

                Nog een tip probeer de camera's waar jij je oog op hebt laten vallen eens uit. Misschien mensen die je kent of van het forum Hier in Nederland heb ik de ervaring dat de batterij in de winkel net op is, of het niet de gewoonte is om het ding aan te zien. Je mag dan alleen van een afstandje kijken. Bel vooraf naar de winkel waar jij de camera wilt kopen, zodat ze dat niet als excuus kunnen gebruiken. De winkel wil namelijk een camera aan jou verkopen op een snelle en makkelijke manier, want op een camera zit maar relatief weinig winst als je kijkt naar de tijd die ze erin stoppen. (Heb gehoord voor een compactje ongeveer 20 euro en een reflex 40 tot 60 euro...).

                Groetjes,
                Bart

                Comment


                • #83
                  Re: Olala, wat nu, Nikon ???

                  Ik zag de D70 liggen in de winkel en ik dacht onmiddellijk: "die moet ik hebben".

                  Waarom geen Canon, waarom geen pentax? Ik zou het niet weten...

                  Comment


                  • #84
                    Re: Olala, wat nu, Nikon ???

                    Oorspronkelijk geplaatst door BartK
                    (Heb gehoord voor een compactje ongeveer 20 euro en een reflex 40 tot 60 euro...).
                    een winkel die 60 euro maakt op een camera van 700-1000 euro?
                    mss dat dit zo is bij de winkelketens waar je teveel tussenstappen hebt. hoedan ook: deze winkels moeten er uit!

                    als die prijzen honderden euros duurder blijven als de gemiddelde online shop...welja
                    foto als spiegel of als venster?

                    Comment


                    • #85
                      Re: Olala, wat nu, Nikon ???

                      Een paar edities geleden deden ze al een korte vergelijking, en kwam de 300D er beter uit dan de D70 omdat "de foto's op de D70 te donker waren". Volgens mij hebben ze daar niet al te veel pap gegeten van fotografie, en testen wegen dingen zoals gebruiksgemak en prijs heel zwaar door.

                      Om maar te zeggen: er zijn veel review-sites die ik meer vertrouw en andere dingen beweren.
                      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                      Comment


                      • #86
                        Re: Olala, wat nu, Nikon ???

                        Winstmarge....

                        Ik was er inderdaad ook van ondersteboven dat een winkel zo weinig winst maakt op een digitale camera... Ik stond er echt versteld van. Dan hebben we het vooral over de kleine fotograaf, waar je meestal goede adviezen krijgt.. De dozenschuivers kunnen hun prijzen zo laag houden omdat ze zeer groot inkopen. De kleine fotograafjes kunnen dat niet. Dat is wel jammer, want ik heb nu een adres waar ik altijd terecht kan en een heel stuk service krijg en tips. Ik heb mijn camera dus gekocht bij een fotograafje. Misschien iets duurder, dat viel eigenlijk wel mee, maar wel heeeeeeeel klantvriendelijk. Voor die klantvriendelijkheid, ja daar betaal je voor. Toen ik afrekende, nadat ik gratis 2 UV filters, 1 macrovoorzetfilter en 20 foto's gratis had gekregen. (Ps laatst ook een poster van mijn zoontje, met lijst, hoefde de poster niet te betalen...) vroeg ik of ik met creditcard kon afrekenen. Producten zijn dan namelijk nog enige tijd verzekerd en zo kon ik rustig bedenken of ik een extra verzekering zou afsluiten. Hij vroeg toen vriendelijk of ik zou willen pinnen, voor een creditcardbetaling moet de winkelier ook betalen en dan zou zijn winstmarge helemaal verdwenen zijn... Natuurlijk heb ik met pin betaald. Maar zo staat het ervoor voor de fotograafjes.

                        Past dit nog binnen de topic? Ik vind van wel, want de afgelopen stukjes ging het over aanschaf, reviews etc.. Ik denk dat de hulp van een goede fotograaf, die je het spul laar proberen, net zo belangrijk is als al die reviews. Jij moet namelijk foto's met dat ding gaan maken. Niet de reviewer van welke site dan ook. Dozenschuivers zijn heel leuk voor mensen die al kennis hebben van zaken of eerst de spullen hebben geprobeerd bij een fotograafje en daarna gaan dozenschuiven . Maar als je je eerst aanschaf gaat doen. Laat je goed informeren, er staat ook service tegenover.

                        Aufwiederschnitzel,
                        Bart

                        Comment


                        • #87
                          Re: Olala, wat nu, Nikon ???

                          In de laatste "Foto-Video digitaal" staat ook een overzicht van hun testen en volgende maand een vergelijking van de Nikon D70s met de Canon 350D.


                          Amateurklasse:
                          1 : Canon EOS 350D met 87 punten - Prijs/prestatie is "Goed"

                          De opvolger van de 300D is op veel punten verbeterd, hogere resolutie (+), snelle opslag (+), bijna te klein (-)
                          Prijs : € 755
                          Beeldkwaliteit : 88
                          Uitrusting : 77
                          Ergonomie : 99
                          Sluitervertraging : 0,42 seconden
                          5 foto's RAW : 6,7 seconden

                          2 : Nikon D70 met 82 punten - Prijs/prestatie is "Goed"

                          De D70 is van hoge kwaliteit en levert goede alround prestaties, goede seriefoto-functie (+), uitgebreid menu (+), goede ergonomie (+)
                          Prijs : € 810
                          Beeldkwaliteit : 83
                          Uitrusting : 78
                          Ergonomie : 85
                          Sluitervertraging : 0,27 seconden
                          5 foto's RAW : 6 seconden

                          1 : Canon EOS 300D met 87 punten - Prijs/prestatie is "Zeer Goed"

                          De laatste exemplaren zijn momenteel goedkoop verkrijgbaar, zeer goede ergonomie (+), goede beeldkwaliteit (+), plastic body (-)
                          Prijs : € 615
                          Beeldkwaliteit : 84
                          Uitrusting : 73
                          Ergonomie : 70
                          Sluitervertraging : 0,42 seconden
                          5 foto's RAW : 34 seconden

                          Professionele Klasse:
                          1 : Canon EOS 20D met 90 punten - Prijs/prestatie is "Zeer Goed"

                          Prijs : € 1290
                          Beeldkwaliteit : 91
                          Uitrusting : 100
                          Ergonomie : 84
                          Sluitervertraging : 0,51 seconden
                          5 foto's zonder flits: 12 seconden

                          Geen Nikon toestel te zien in deze vergelijkingstabel.

                          Mijn besluit is dus : Er zijn enkel goede en zeer goede toestellen, dus daar zal het niet aan liggen . Er zijn getalenteerde en minder getalenteerde fotografen zoals dat met alle kunstvormen is, daar kan je niets aan veranderen want dat heb je of heb je niet. Waar we zelf in vallen is eigenlijk niet zo belangrijk zolang we maar genieten van onze hobby, en vallen we in de laatste klasse dan is er nog veel ruimte om te verbeteren moet je maar denken

                          Groetjes,
                          Rudy
                          Neem ook eens een kijkje op mijn WebSite : RudFoto

                          Comment


                          • #88
                            Re: Olala, wat nu, Nikon ???

                            1 : Canon EOS 350D met 87 punten - Prijs/prestatie is "Goed"

                            Ergonomie : 99


                            2 : Nikon D70 met 82 punten - Prijs/prestatie is "Goed"

                            Ergonomie : 85
                            we vroegen aan honderd vlamingen: welk toestel ligt beter in de hand: D70 met 100%

                            Wat een test dus, doe maar eens een search op dit forum naar de grootte/handelbaarheid van de 350D...Zegt dus veel over de beoordeler van die test (weinig dus...)

                            You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                            [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                            Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                            Comment


                            • #89
                              Re: Olala, wat nu, Nikon ???

                              Even 'objectieve' cijfers vanop de stek van ZOOM magazine:
                              Er zijn daar 47.797 foto's gepost
                              uit deze statistieken haalt men de 'populairste camera's
                              Canon EOS 300 D: 3.895
                              Nikon D70: 2.948
                              Canon EOS 20D: 1.051
                              Uiteraard is populair zijn niet het synoniem van 'beste koop' (zeker niet de definitie van Testaankoop), maar als je de posters op Zoom bekijkt zijn dit toch allemaal iets meer dan amateur en zijn hun foto's toch de moeite waard. Dus toch geen oenen denk ik. En anders ben ik bij die oenen, maar voel me er toch goed bij.
                              Meer dan tevreden over mijn D70.
                              André Langenus (EFIAP)

                              Comment


                              • #90
                                Re: Olala, wat nu, Nikon ???

                                Oorspronkelijk geplaatst door ajuin
                                we vroegen aan honderd vlamingen: welk toestel ligt beter in de hand: D70 met 100%
                                Wat jammer dat u geen Walen heeft gevraagd... Die hadden waarschijnlijk die andere gekozen....

                                Comment

                                Working...
                                X