Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Olala, wat nu, Nikon ???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Olala, wat nu, Nikon ???

Toen de 5700 uitkwam waren gelijkaardige toestellen niet sneller of iets dergelijks. Je moet dat altijd binnen zijn juiste context zien. Gezien tgo zijn concurrenten uit die periode moest het wel een highly recommended zijn. Het toestel voldeed misschien niet aan jouw vereisten maar dat kan je P. Askey toch niet kwalijk nemen. Hij geeft alle info in zijn testen je zou uiteindelijk daar toch zelf ook je conclusies uit kunnen trekken.

Maar hij zou wel die eindbeoordeling moeten weglaten want eenmaal test geschreven ga je die niet meer aanpassen en een toestel van 2 jaar oud zal nu nooit meer zo goed zijn als het 2 jaar geleden was.

Comment

Ik stond toen nog aan het begin van mijn digitale loopbaan. Mijn vrouw had de minolta 7i, jullie zullen deze misschien nog wel kennen. En deze camera was beslist sneller. Had niet dezelfde genomen want ik wilde een goede macro-optie. Ik ben dus helemaal niet zo'n nikon-fan. Maar tja dat kan ook niet anders na de coolpix. Natuurlijk moet je alles binnen de context plaatsen.

Maar waar ik mijn vraagtekens bij zet is dat veel mensen de reviews aanhalen op het moment dat het hun uitkomt. Er worden hier allerlei zaken gezegd die daaruit rechtstreeks gekopieerd worden zelfs. Komt er een andere beoordeling waarbij er op andere zaken gelet wordt, komt jouw camera'tje er ff niet zo goed uit en het onderzoek is flut. Andersom ook. Focus komt met de beoordeling voor de Evolt 300 met het predikaat SUPER, da's niet niks hoor van zo'n blad. In het consumentblad aan het begin van deze topic staat tie voor de D70. Dpreview een recommended (in een andere topic werd er zelfs hardop gedacht dat dpreview geld zou krijgen of andere voordelen van Olympus of kodak) en dan zulke dingen over deze camera lezen waarbij ik me afvraag heb je het ding wel gebruikt. Er zijn mensen en die lezen dit en gaan op jullie oordeel af hoor!

Nog zo eentje de Sony F828. Ik had hem, heb hem weggedaan ivm toch wat meer willen. Alle mensen wat er wel niet gezegd werd over de PF. Regelrecht gekopieerd uit dpreview. Ooooh jaaa nu is het wel een goede beoordeling, want het komt voor sommigen wel van pas in hun reflex versus prosumer praatje. Nu dit is gewoon een stikgoede camera. Je moet van de vormgeving houden, maar voor mensen die gewoon willen schieten En ja hoor PF is er, maar het wordt zo opgeblazen.

Zo heeft de Evolt wat meer ruis. Klopt, maar nog altijd wel minder dan de camera's die ik tot nu toe had. Klachten over de focus, nog geen last van gehad. Dit soort praat wordt door mensen van het forum gewoon overal rondgestrooid zonder dat ze de camera een LANGERE tijd hebben gebruikt. Gevolg steeds meer mensen zullen gaan Canonnen en Nikonnen. Gevolg de markt wordt steeds enger en krapper. Ik ben geen olympus fan en als er een camera op de markt zou komen met dustremover of hoe het ook heet en pixelmapping, misschien zou ik dan die camera ook overwegen.

Tot nu toe maak ik echter prachtige foto's, beter als ooit tevoren en ga ik lekker verder met fotograferen.

En heerlijk ik houd ook zo van dit soort discussies

(Ps we gaan de minolta bekijken 5d voor mijn vrouw zo gauw die uit is.)

Aufwiederschnitzel....
      Bart

Comment

Oud nieuws... zeer oud nieuws.
        Geef mij maar een D70, ik weet wat ik heb
        En de enige review die iet of wat van betekenis is, is die van dpreview.
        En met dpreview weet je ook wat je hebt!
        Het eerste wat ik daar lees zijn de "cons" in de conclusie.

De Kodak DC4800 kocht ik ooit via de aanbeveling in een vergelijkende test
        in een computertijdschrift.
        ENIGE TIJD LATER "ontdekte" ik dpreview en daarna BD...
        Op dpreview las ik de review v/d DC4800 en het klopte dus!
        Wat dpreview niet kon ondervinden was dat deze camera na ongeveer
        1 jaar begon te barsten > "cracks in the body..."
        Het forum had het er wel uitgebreid over.
        enz. enz.
        Last edited by theokus; 15 juli 2005, 17:56. Reden: aanvulling
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Moet ik nog meer zeggen HAHAHHAHAHAHAHAHAHA

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aragorn
            Testaankoop is natuurlijk het fotografie vakblad bij uitstek De referentie inzake!!!

Vandaar dat er ook zoveel teleurgestelde D70-gebruikers rondlopen, die zwaar ontgoocheld zijn dat hun D70 z'n geld niet waard s
            Telkens ik mijn D70 in handen neem is het telkens weer een diepe
            ontgoocheling...
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

In Engeland heb ik net een test gelezen waarbij alle foto's van D50 (!!) er beter uitzagen dan van Canon D350, score van beide 88% en.... de Canon kwam er als beste uit!
              De D70 is een goed toestel maar wie weet als je de megapixels zwaar rekent, de manual en de verkrijgbaarheid in zilver .... ? Op compatabiliteit met Canon lenzen scoort de D70 ook al niet best en de lens draait verkeerd om enz enz.
              Consumentengids in Nederland vond de d70 nog slechter dan goedkope point and shoot, weet je nog?
              Een paar tabletten aspirine doen het ook bv veel beter tegen de hoofdpijn.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

Comment

Maar mijn point is helemaal niet dat de D70 en Canon 300 of 350 of welke ook geen geweldige camera's zouden zijn. Mijn point is dat er hier zo ontzettend met reviews wordt gesmeten, zonder dat men de camera werkelijk in handen heeft gehouden. Daardoor hebben we straks geen keuze meer want iedereen haalt het positieve naar voren van de canon en nikon. Dan hebben we straks alleen nog maar een markt met deze 2 camera's. Terwijl concurrentie zo goed is voor de innovatie. Als er dan es een review is, die de camera's op hele andere gebieden met elkaar vergelijkt, laten we die dan vooral ook serieus nemen. Want laten we wel wezen, wat ik nog van mijn coolpix weet, nikon spul kan erg duur zijn. Van canon weet ik dat trouwens niet.....

Comment

BartK heeft hier wat mij betreft een goed punt. Een review is uiteindelijk een mening. In het geval van Phil Askey een gefundeerde mening, maar toch....

Als je iets wilt bewijzen zal je dat altijd lukken. Het tegendeel ook trouwens Maar wat is dat nu helemaal waard

Persoonlijk vind ik dat we de foto moeten beoordelen en niet het toestel waar het mee gemaakt is. Ik heb het idee dat dat laatste met de komst van de digitale toestellen de techniek en het pixelpeepen veel te veel op de voorgrond is komen te staan, of zie ik dat verkeerd
                  Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                  lidnummer: BD0371NL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajh
                    BartK heeft hier wat mij betreft een goed punt. Een review is uiteindelijk een mening. In het geval van Phil Askey een gefundeerde mening, maar toch....

Als je iets wilt bewijzen zal je dat altijd lukken. Het tegendeel ook trouwens Maar wat is dat nu helemaal waard

Persoonlijk vind ik dat we de foto moeten beoordelen en niet het toestel waar het mee gemaakt is. Ik heb het idee dat dat laatste met de komst van de digitale toestellen de techniek en het pixelpeepen veel te veel op de voorgrond is komen te staan, of zie ik dat verkeerd
                    Er zijn 2 soorten reviews: het onafhankelijke en het niet-*
                    Persoonlijk heb ik al een pak reviews gelezen maar na die leesbeurten weet
                    je nog evenveel als in het begin ervan dus....niks, noppes.
                    Op dpreview kan ik rekenen maar het leest niet zo lekker als de rest

Het beste "review" is als je de camera een week kan gebruiken... dan weet je toch iets.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus
                      Op dpreview kan ik rekenen maar het leest niet zo lekker als de rest
                      De testen in de review zijn objectief en gestandariseerd. Dat ben ik met je eens. De conclusie en de proeffoto's zijn subjectief. Weliswaar door een zeer ervaren fotograaf, maar het blijft een subjectieve mening.

Oorspronkelijk geplaatst door theokus
                      Het beste "review" is als je de camera een week kan gebruiken... dan weet je toch iets.
                      Ja, dat is voor mij ook de enige echte test. Probleem is dat het niet altijd even éénvoudig is om de beschikking te krijgen ove reen camera voor een week. Ik zla dat in ieder geval wel proberen voor een volgende aanschaf
                      Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                      lidnummer: BD0371NL

Comment

Alles is relatief hé mannen!

Als de Canon vb. 97 punten krijgt, de .. 96, dan 95, en de D70 haalt nog 94 is da dan een slecht toestel ? Hij staat dan inderdaad 4e ..
                        Dien Olympus kan ik begrijpen dat die achter de Nikon kwam (is een 4:3 DSLR)

Ik heb mijn D70 (+18-70) onlangs gekocht voor 827€, en in meen dat in de Macro de D350 (waarschijnlijk eenvoudiger te bedienen maar misschien ietsje minder mogelijkheden) voor 795 in promo stond (correct me if I'm wrong)

Ik ben relatief tevreden met mijn D70, maar er zijn ook wel enkele minpuntjes aan, nothing's perfect ! (jammer genoeg heb ik vb. geen Canon 350 om te vergelijken)

't belangrijkste is uiteindelijk 't manneke "achter" de camera.
                        Ik trek mijn mijn dochter hare point &shoot 9 op 10 nen betere foto dan zij met mijnen D70 ... maar ze is 't nog aan 't leren.

Uiteindelijk is 't resultaat dat telt...
                        www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BartK
                          Ik stond toen nog aan het begin van mijn digitale loopbaan. Mijn vrouw had de minolta 7i, jullie zullen deze misschien nog wel kennen. En deze camera was beslist sneller. Had niet dezelfde genomen want ik wilde een goede macro-optie. Ik ben dus helemaal niet zo'n nikon-fan. Maar tja dat kan ook niet anders na de coolpix. Natuurlijk moet je alles binnen de context plaatsen.

Maar waar ik mijn vraagtekens bij zet is dat veel mensen de reviews aanhalen op het moment dat het hun uitkomt. Er worden hier allerlei zaken gezegd die daaruit rechtstreeks gekopieerd worden zelfs. Komt er een andere beoordeling waarbij er op andere zaken gelet wordt, komt jouw camera'tje er ff niet zo goed uit en het onderzoek is flut. Andersom ook. Focus komt met de beoordeling voor de Evolt 300 met het predikaat SUPER, da's niet niks hoor van zo'n blad. In het consumentblad aan het begin van deze topic staat tie voor de D70. Dpreview een recommended (in een andere topic werd er zelfs hardop gedacht dat dpreview geld zou krijgen of andere voordelen van Olympus of kodak) en dan zulke dingen over deze camera lezen waarbij ik me afvraag heb je het ding wel gebruikt. Er zijn mensen en die lezen dit en gaan op jullie oordeel af hoor!

Nog zo eentje de Sony F828. Ik had hem, heb hem weggedaan ivm toch wat meer willen. Alle mensen wat er wel niet gezegd werd over de PF. Regelrecht gekopieerd uit dpreview. Ooooh jaaa nu is het wel een goede beoordeling, want het komt voor sommigen wel van pas in hun reflex versus prosumer praatje. Nu dit is gewoon een stikgoede camera. Je moet van de vormgeving houden, maar voor mensen die gewoon willen schieten En ja hoor PF is er, maar het wordt zo opgeblazen.

Zo heeft de Evolt wat meer ruis. Klopt, maar nog altijd wel minder dan de camera's die ik tot nu toe had. Klachten over de focus, nog geen last van gehad. Dit soort praat wordt door mensen van het forum gewoon overal rondgestrooid zonder dat ze de camera een LANGERE tijd hebben gebruikt. Gevolg steeds meer mensen zullen gaan Canonnen en Nikonnen. Gevolg de markt wordt steeds enger en krapper. Ik ben geen olympus fan en als er een camera op de markt zou komen met dustremover of hoe het ook heet en pixelmapping, misschien zou ik dan die camera ook overwegen.

Tot nu toe maak ik echter prachtige foto's, beter als ooit tevoren en ga ik lekker verder met fotograferen.

En heerlijk ik houd ook zo van dit soort discussies

(Ps we gaan de minolta bekijken 5d voor mijn vrouw zo gauw die uit is.)

Aufwiederschnitzel....
                          Bart

Als ik nog een pocketje bij zou willen zou mijn keuze ook naar de Sony 828 gegaan zijn (28-200 F2.0/2.8 en één van de enige die op 28 nog scherp in de hoeken is)
                          Alleen met de Samsung 815 die in Augustus zou komen (als 2e cam vb....)
                          is de Sony misschien al een beetje passé in het digi-tijdperk.
                          www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

Comment

Ik ben nog kiezende en wie kan mij helpen zit in dubio tussen de nikon d70 of de d70s of de canon 300d of de 350d, ik heb gehoord dat de auto focus van de d70 nog wat moeite vertoond is dit waar?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Paul C
                              Als ik nog een pocketje bij zou willen zou mijn keuze ook naar de Sony 828 gegaan zijn (28-200 F2.0/2.8 en één van de enige die op 28 nog scherp in de hoeken is)
                              Al eens zo'n 828 in je handen gehad??? Dat is allesbehalve een pocketje. Dat ding is groter dan een D70 met een 18-70 lens !!
                              Canon 10D, glass, flashes & extra's
                              Fuji S602Z & extra's
                              www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Boeiende lectuur, dit draadje!

Sedert mijn fotoschooljaren ben ik altijd een Nikonfan geweest, ik denk niet dat ik in m'n leven zo trouw ben geweest. Nou ja, één slippertje misschien, die Olympus E10. Maar er was toen niet veel alternatief... Die Canon misschien, een D30 als ik me niet vergis. Canon... over my dead body en zo kwam de E10 in huis. Gebruik hem trouwens nog. Als backup van m'n Nikon D100.
                                Als mijn glas is Nikon, behalve mijn 180 macro. Die is van Sigma. Prima glas.

Wat ik zeggen wil is, D70, D50, 350, EOS 20, uiteindelijk is het allemaal één pot nat. D'er zit een CCD in of een CMOS en je drukt op een knop en lap, daar is de foto al. De rest is bijzaak. Of Nikon, Olympus, Canon en Minolta nu het beste hebben en wie dat beweert, belangrijker is wat je met je toestel doet.
                                Test Aankoop kijkt, me dunkt, voornamelijk naar de prijs/kwaliteits verhouding.
                                Zelf wil ik eraan toevoegen dat de D70s wijn in oude zakken is, consumentenbedrof. Een D70 met 2.0 soft is identiek aan de D70s, met uitzondering van die grotere LCD en de aansluiting van een afstandsbediening.

Allez, voor ne simpele ziel, een D70 met 6.1 milj. pixels tegen een D350 met 8 miljoen... Test Aankoop zal zeker gepeinsd hebben dat 2 milj. pixels minder wil zeggen dat diene Nikon prehistorie is!

Nikon, Canon... Who cares, 't zijn de foto's die we ermee maken die belangrijk zijn!

Comment

Working...
                                X