Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Olala, wat nu, Nikon ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Olala, wat nu, Nikon ???

    Oorspronkelijk geplaatst door Olliebollie
    D70 komt op internet aaaltijd als overwinnaar uit de tests,
    twas mss tegen canon350? dan weet ik ni welk toestel t
    beste is, maar wat zal t verschil dan ook nog zijn? een megapixel
    meer of minder, een schermpje van 2mm groter, etc etc,
    t belangrijkste is dat je prachtige foto's kan trekken met je
    toestel, en er jaren van kan genieten (hopelijk )
    Goei foto's hangen niet direct af van een toestel??
    Allee nu Ollie!
    Ge moet dat maar eens proberen met ne Zanker of ne Miele...
    't Gaat niet he. Hoe zou dat toch komen he???
    Last edited by theokus; 18 mei 2005, 20:50.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #17
      Re: Olala, wat nu, Nikon ???

      Als je moet terugvallen op Test Aankoop (godbeterd ) om je DSLR te kiezen, dan ben je m.i. nog niet toe aan een DSLR... Hou het dan bij de meest low-end compactjes die je op de markt kan vinden en die door de leken van Test Aankoop nog min of meer binnen hun bevattingsvermogen blijven.

      De D70 is een meer dan prima machine; m'n pa werkt ermee en ik speel er ook graag eens mee. Zelfs als overtuigde "Canonist" kan ik zulke nonsens over een kwaliteitsmachine als de D70 niet pruimen.

      Nonsens dus.
      Canon 1D Mark II; flitsers en het nodige gLasservies...

      Comment


      • #18
        Re: Olala, wat nu, Nikon ???

        De echte kenners van de cameras zijn wel de constante gebruikers van een toestel, ik denk dat die niet bij Testaankoop zitten en ik vraag mij af of ze wel overweg kunnen met een degelijk toestel.
        Mijne D70 is na een jaar reeds goed gerodeerd en ben er nog altijd heel content van.
        Bed & Breakfast Wiesenloch, Crombach (Sankt Vith)

        Comment


        • #19
          Re: Olala, wat nu, Nikon ???

          Ik neem zeker Test-aankoop niet als referentie en ik lees al lang de reacties hier op BD om te weten dat de D70 een knap toestel is. En ik twijfel ook niet aan mijn beslissing om er ééntje aan te schaffen. Maar ik wilde het eens gezegd hebben...
          Nikon D7000 + Nikkor 18-70 mm AF-S DX ED + Nikkor AF 85 mm f/1.8D
          SB600
          Tripod: Velbon CX 530

          Comment


          • #20
            Re: Olala, wat nu, Nikon ???

            Oorspronkelijk geplaatst door Skitch
            Test aankoop van Mei 2005 ???? Dan hadden toch beter gedaan om de 350D te testen met de D 70s... .
            Welke lenzen hebben ze gebruikt ? Dat kan ook een wereld van VERSCHIL maken..

            Je zal hier op BD meer goede raad krijgen over je keuze dan bij Test Aankoop.

            Groetjes

            Skitch
            Goed gezegd

            Comment


            • #21
              Re: Olala, wat nu, Nikon ???

              Oorspronkelijk geplaatst door Rudi Dekeyzer
              En ik twijfel ook niet aan mijn beslissing om er ééntje aan te schaffen.
              'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

              Comment


              • #22
                Re: Olala, wat nu, Nikon ???

                Oorspronkelijk geplaatst door peterke
                Als je moet terugvallen op Test Aankoop (godbeterd ) om je DSLR te kiezen, dan ben je m.i. nog niet toe aan een DSLR... Hou het dan bij de meest low-end compactjes die je op de markt kan vinden en die door de leken van Test Aankoop nog min of meer binnen hun bevattingsvermogen blijven.

                De D70 is een meer dan prima machine; m'n pa werkt ermee en ik speel er ook graag eens mee. Zelfs als overtuigde "Canonist" kan ik zulke nonsens over een kwaliteitsmachine als de D70 niet pruimen.

                Nonsens dus.
                Vind ik nu eens een verstandige reactie
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #23
                  Re: Olala, wat nu, Nikon ???

                  Qua specificaties zou ik zo voor de D70 gekozen hebben....Maar was het niet dat die 300D zoooveel beter in de hand lag bij mij he....Wat ik gewoon wil zeggen is dat ik niet jaren aan een stuk met een cam wil rondlopen die me niet goed ligt,want die verkoop je toch binnen de kortse keren ondanks hoe goed die ook is.Heb 8 maand met de Coolpix 5700 rondgelopen en die beviel me prima,op de snelheid na.De D70 is een prima toestel ,ondanks ik toch een Canon fanaat ben
                  Vitarake


                  Canon Eos 300D + Tamron 28-300/3,5-6,3 AF XR Di LD Asph. (IF) Macro +Ridata pro 1Gig + Lowepro Nova 1

                  Comment


                  • #24
                    Re: Olala, wat nu, Nikon ???

                    Oorspronkelijk geplaatst door vitarake
                    Qua specificaties zou ik zo voor de D70 gekozen hebben....Maar was het niet dat die 300D zoooveel beter in de hand lag bij mij he....Wat ik gewoon wil zeggen is dat ik niet jaren aan een stuk met een cam wil rondlopen die me niet goed ligt,want die verkoop je toch binnen de kortse keren ondanks hoe goed die ook is.Heb 8 maand met de Coolpix 5700 rondgelopen en die beviel me prima,op de snelheid na.De D70 is een prima toestel ,ondanks ik toch een Canon fanaat ben
                    Hupla...nog een verstandige mens
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #25
                      Re: Olala, wat nu, Nikon ???

                      In de "Reponses Photo" van juni 2005, deze week in de winkel, kunt u een vergelijkende test vinden tussen de 350D en de D70.
                      Absoluut te lezen!!!
                      groetjes
                      Canon 5D MarkIII - 17-40mm f4 / 50mm f1.4 / 24-70mm f2.8 / 100mm f2.8 macro / extender 1.4x / 100-400mm IS USM / 70-200mm f2.8 IS USM

                      Comment


                      • #26
                        Re: Olala, wat nu, Nikon ???

                        Jongens jongens toch...is toch best mogelijk dat ie op de 4e plaats staat...het hangt er gewoon van af op basis van wat ze getest hebben...en met welk glasservies etc...voor hetzelfde geld staat de Mk II of DX kweeniehoeveel op de laatste plaats...dus vooraleer op jullie strepen te gaan staan alles relativeren...dit wordt weer zo'n tread uit 15 pag's met eindeloze pro- en contra's...

                        Maar idd, TA zou ik nu zélf ook wel niét als referentie beschouwen mbt DSLR hoor
                        Last edited by Haai8; 18 mei 2005, 21:19. Reden: voila, ik zit al op pag 2 van 15 ;-)
                        Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

                        Comment


                        • #27
                          Re: Olala, wat nu, Nikon ???

                          Graag ook even een reactie op het Test-aankoop gedoe.
                          Er zijn tal van 'boekskes' waarin je tests of reviews kan lezen, over de landsgrenzen heen (Nederland(s)(talig), Duits(talig) en Engels(talig), nu vraag ik mij af wat het verschil is tussen een review of test van Dpreview en Testaankoop, die jullie zo graag afbreken met opmerkingen als dat ze beter bij wasmachines zouden blijven enz...

                          Het testen van toestellen is om te beginnen al moeilijk vanwege de persoon die het test, om een voorbeeld te geven, Phil Askey (of iemand van z'n medewerkers) kan besluiten dat een Nikon D70 beter in de hand ligt, terwijl meneer X van testaankoop zal zeggen dat de 350 beter in de hand ligt, maar dit is echter een persoonlijke keuze die je moet maken en heeft niks te maken met het technische aspect van de testen.

                          De methode (en niet onbelangrijk, de apparatuur) waarmee ze testen zal waarschijnlijk niet verschillen om alles uit de camera te halen wat erin zit, net zoals velen al zullen gelezen hebben op DPreview, de foto's ivm de witbalans, de scherpte, de ruis, allerhande grafieken, enz... enz...
                          (Ik heb enige tijd geleden via een kennis een testlabo kunnen bezoeken, waar men op dat moment een test deed van LCD monitors (PC-gebruik), en geloof me, ze gaan niet over één nacht ijs bij zo'n testen, en de apparatuur die kost minstens zoveel als 6 x een Canon 1D Mark 2)

                          Het gaat mij er niet om dat ik Testaankoop hier wil verdedigen of zo, maar waarom de boel afbreken? Een test op technisch vlak in het testlabo bij Testaankoop zal zeker geen verschil maken met deze van DPreview, 't is altijd de mening van de persoon zelf die verdeeldheid kan zaaien,(de een kan al contenter zijn over de witbalans bij TL licht dan een ander, om maar iets op te noemen) dus opnieuw gaat het hier om PERSOONLIJKE voorkeur.

                          Raar genoeg hoor je hier alleen maar negatieve commentaar op Testaankoop, terwijl FNAC dit ook doet, of kent niemand de 'befaamde' Fnac Dossier(boekjes), op basis daarvan heb ik me begin dit jaar een Sony RDR-HX900 DVD-recorder aangekocht, en om het met de woorden van sommigen onder jullie te zeggen: "'k heb er nog geen seconde spijt van gehad"

                          Wees blij dat er mensen zijn die reviews en testen doen, (of mensen zoals hier op het forum die elkaar bijstaan met goede raad), want zonder hun werk en tijd die ze eraan besteden zouden we nog voor een veel moeilijker keuze staan als we iets willen aankopen...
                          ______________________________________________

                          Canon Eos 350D - EF-s 18-55 * EF35-70 f3.5-4.5 * EF75-300 USM f4-5.6 * Tamron-F Teleconverter 2x C-AF1 BBAR MC7 * Sandisk CF Ultra II 1.0GB * Remote Control RC-5
                          2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

                          Comment


                          • #28
                            Re: Olala, wat nu, Nikon ???

                            Het probleem met TA is dat ze zo arrogant zijn om zelf te "denken" van alles en nog wat steeds het beste te weten.
                            Maar wie verwacht nu technisch korrekte commentaar ivm. DSLRs naast beschrijvingen van kippeworsten en frituurvet?...
                            Wie juiste info wil moet die zoeken waar ze te vinden is, nl. in VAKtijdschriften, en tegenwoordig nog véél beter op gebruikersfora zoals deze bvb.
                            Ik heb die "test" in TA ook gelezen en herinner mij hun "grootste bezwaar" tegen de D70, nl. "het feit dat de foto's altijd onderbelicht zijn..." (sic)
                            Gene slimme van TA die weet dat kleine onderbelichting in digitale fotografie stukken beter is dan overbelichting en dat er in digitale camera's wel e.e.a. in te stellen is... Dankuwel Nikon, well done!

                            Tot slot, als je de wervingscampagnes van TA ziet dan geloof je je ogen toch niet meer... doet me terugdenken aan die vervelende hopen papier en karton die je destijds in de bus kreeg van dat verzendhuis in Turnhout bvb. ...

                            BTW, heb vandaag bij Grobet een D70s in m'n handen gehad en overweeg hem te kopen als back-up van mijn D70, waar ik nog geen seconde spijt van heb gehad!...

                            Dus Mr.Poster: don't worry, shoot happy with the D70

                            Comment


                            • #29
                              Re: Olala, wat nu, Nikon ???

                              Tiens...TA waren dat die mannen nie die beweerden dat de batterijen van Nokia Gsm konden ontploffen...totdat bleek dat ze namaak Nokia-batterijen hadden getest maar dit geheel ter zijde natuurlijk, hihi kon het nie laten
                              Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

                              Comment


                              • #30
                                Re: Olala, wat nu, Nikon ???

                                Misschien gaat TA uit van het standpunt dat ieder toestel blindelings moet kunnen worden bediend door Jan Modaal en er dan vanzelf spetterende JPG foto's uitrollen????

                                Niet teveel van aantrekken in ieder geval!

                                Groeten,

                                Frank

                                Comment

                                Working...
                                X