Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 350 D - Nikon D70s ???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 350 D - Nikon D70s ???

Ik wil voor de verjaardag van mijn vrouw haar een digitale camera cadeau doen. Deze wil ik vrijdag in Duitseland gaan kopen vanwege het prijsverschil. Ik zou wel op voorhand willen weten wat ik het best koop... Maar ik heb geen idee.... Wat betreft de prijs zou ik gaan voor de canon 350 D. Ik heb zelf ook de canon eos33 (eos 300), maar is dat een reden om bij canon te blijven ?
    Daarnaast wil ik graag weten of de standaard lens die bijgeleverd wordt in den beginne (mijn vrouw is nog niet echt een fotografe ;-)) voldoet of dat ik er misschien onmiddellijk een andere bij koop. Ik ben zelf niet zo sterk in al die dingen. Wie kan mij een handje helpen ?

Re: Canon 350 D - Nikon D70s ???

twijfel tussen de D70 en de 350d, de d70S is echt niet dat verschil, en de update vind je overal..... je zit dan goedkoper met de D70+kitlens, dan een D70S

voor de rest: search hier ens op het forum, al talloze malen is de vergelijking 350d-d70 gepasseerd !!!!

uiteindelijk is er niet zo heel veel verschil, en is het vooral de ligging in de hand die doet beslissen!! dus neem je vrouw misschien mee, want zij moet ermee leren omgaan en het hanteren, dus moet zij kiezen wat het beste in de hand ligt !!!!!

kitlens: de 18-70 van nikon is zeer zeker een goede lens
    van canon weet ik het zo niet, maar angezien je al cnon lenzen hebt, zal je beter voor de 350d gaan. in rouwenhanden ligt die MISSCHIEN ook iets beter dan de d70

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Aan de hand van wat je hier zegt zie ik geen enkele reden waarom je niet voor de 350D zou gaan. Het is de beste camera in deze prijsklasse van het moment. En je hebt er compatibele lenzen voor. Lijkt mij een makkelijke keuze.

Of de kitlens gaat voldoen is moeilijk om te zeggen zonder te weten wat je eisen zijn. Maar de kwaliteit van de kitlens is goed en het bereik komt +- overeen met een 28-90 op je eos33. Voor de prijs mag je deze lens niet laten liggen het is een koopje. Maar verwacht er natuurlijk ook geen L kwaliteit van of zo he.

Comment

Ik kan bijvoorbeeld dit kopen voor 1149€
        Canon EOS-350D schwarz + Canon 18-55mm EF-S DC + Canon 55-200/4,5-5,6 EF II USM + BG-E3 Batteriegriff

Ik veronderstel dat dit twee lenzen zijn, maar wat is dat laatste BG-E3 Batteriegriff ?

De body met standardlens kost 859€ ?

Comment

BG-E3 is een extra handgreep onder de camera waarin 2 batterijen passen. De greep wordt op de camera geschroefd.

Velen kopen de grip erbij om de camera wat groter en zwaarder te maken. Dit brengt meer stabiliteit, maar het is iets heel persoonlijks of je het prettig vindt.
          Groeten,

Albert Jan

Website AJH
          lidnummer: BD0371NL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door urnehe
            Ik kan bijvoorbeeld dit kopen voor 1149€
            Canon EOS-350D schwarz + Canon 18-55mm EF-S DC + Canon 55-200/4,5-5,6 EF II USM + BG-E3 Batteriegriff

Ik veronderstel dat dit twee lenzen zijn, maar wat is dat laatste BG-E3 Batteriegriff ?

De body met standardlens kost 859€ ?
            Dat laatste is wel degelijk de vertikale grip. Persoonlijk vind ik dat een aanrader. En je hebt het voordeel dat je deze erop en eraf kan halen naargelang het gebruik van je camera. portrait foto's maken met een vertikale grip is comfortabeler. En ook als je wat zwaardere lenzen zou monteren verhoogt het de stabiliteit van het geheel.

De 55-200 is geen topper. Dat noem ik niet bepaald een aanrader maar anderzijds zijn diegene die ik wel aanraders zou noemen 4x zo duur dus dat mag je ook niet echt vergelijken. Zolang je er geen topkwaliteit van verwacht kan je hem kopen. Maar weet wel dat dit dan wel de zwakste schakel is die de algmene kwaliteit naar beneden gaat halen wanneer je hem monteert. Anderzijds beter een foto dan geen foto omdat je tele niet ver genoeg ging.

Comment

Als ik dan alleen een camera met de standaard lens wil kopen, welke lens raden jullie me dan aan om er bij te kopen als het doel van de foto's vooral natuurfoto's, vakantiefoto's e.d. zijn ? Ik verwacht ook dat ze een fotografiecursus zal gaan doen, waarbij ze waarschijnlijk later wel andere lenzen zal nodig hebben. Wacht ik voorlopig met extra lenzen te kopen ?

Comment

Als ik dan alleen een camera met de standaard lens wil kopen, welke lens raden jullie me dan aan om er bij te kopen als het doel van de foto's vooral natuurfoto's, vakantiefoto's e.d. zijn ? Ik verwacht ook dat ze een fotografiecursus zal gaan doen, waarbij ze waarschijnlijk later wel andere lenzen zal nodig hebben. Wacht ik voorlopig met extra lenzen te kopen ?
                Ik denk dat je best gewoon de kitlens erbij koopt, die is toch wel vrij goed voor de prijs. Dan even wacht tot ze beter weet wat ze wilt en waar ze naar toe wilt in fotografie om dan lenzen bij te kopen.

Comment

Als je zegt vakantiefoto's en natuurfoto's wat wil je dan eigenlijk zeggen.

Foto's van landschappen? Of van dieren, vogels etc. Is het voor landschappen is de kitlens al een goeie start. En de kleine kost maakt dat je hem later altijd kan inwisselen voor een betere lens moest je dat willen.

Heb je tele nodig tja dan komt de vraag hoeveel tele verwacht je? De kostprijs zal alvast hoger liggen.

Comment

Working...
                  X