Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D70 Firmware 2.0 Update **OUT**

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D70 Firmware 2.0 Update **OUT**

nog een vraagje voor iedereen (?)
    bij MENU, POTLOODJE, BEL.CORR: wie legt deze functie AAN
    en waarom??? (wat doet deze exact)
    Ga eens op die functie staan en druk dan eens op het
    "vraagteken".....en lees dan eens
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Ik denk echt niet dat de iso-waarde is verzet. Uiteindelijk geeft dit wel echt geen fouten of verkeerde foto's.
      Wat de AF-snelheid betreft. Ik heb toch zo mijn vragen met het kunnen herkennen over de versnelde werking.
      1) het is nog steeds het mechanische deel (lees motoren) die de snelheid van AF zullen bepalen en niet de software. Er is nu nog geen enkele motor die sneller loopt dan de informatica die de sturing berekent.
      2) Het aangeven van hoeveel foto's er nog resten was fout en zal steeds fout blijven. Het is de hoeveelheid foto's die eventueel nog kunnen genomen worden indien ze allen evengroot zijn, maw, zelfde onderwerp met alle parameters op dezelfde stand. Dit is helaas nooit of bijna nooit zo. Ik noem dit een schoonheidsfoutje waar ik uiteindelijk mijn hand niet voor omdraai. Ik loop immers toch steeds met enkele CFkes rond en als de ene vol is omdat het foutief rekende en er meer op konden dan aangegeven, of de teller juist is ... Machientje open, CF eruit, nieuw erin en verder fotokes nemen.
      3) ik vermoed echter wel dat er nog een paar aanpassingen zijn, waar we geen info over hebben. Uiteindelijk pompen we zo'n 1,5 MB aangepaste data in die eprom en dat is nu niet niks.
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus
        Ga eens op die functie staan en druk dan eens op het
        "vraagteken".....en lees dan eens
        ge kunt het hier ook evengoed vertellen hee theo
        foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
          Hij zal iets bedoelen in de zin van :

"Before you ask something, RTFM"
          [Nikon D5100 & Nikon D70]
          [Yves en Liesbeths blog Resort]

Comment

om een of andere reden geraak ik niet meer op de europese site van nikon

ik ben nog geregistreerd maar géén gebruiker en wanneer ik mijn serienummer ingeeft blijkt dit al ingebruik door iemand anders (ik dus eigenlijk)

foert, ik trek het mij niet meer aan

maar, is de update op de USA site of Asia identiek? is er géén taal probleem?
            een paar ogen om mee te kijken en een vinger om af te drukken

Comment

Ik heb de aziatische link gebruikt (op een in america gekochte D70 )

geen probleem. (gebruik hem wel in het engels, maar de nederlandse menus werken ook)

Jo.
              A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
              Nikon stuff

Comment

Voor Olliebollie en alle andere D70-gebruikers:
                D70 is veeeeeeeel te goe om in Auto te fotograferen
                gebruik dan liever de P-mode
                en na een tijdje zou ik overschakelen op A en S-mode
                Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter Lampens
                  om een of andere reden geraak ik niet meer op de europese site van nikon

ik ben nog geregistreerd maar géén gebruiker en wanneer ik mijn serienummer ingeeft blijkt dit al ingebruik door iemand anders (ik dus eigenlijk)

foert, ik trek het mij niet meer aan

maar, is de update op de USA site of Asia identiek? is er géén taal probleem?
                  Hier kan het zijn dat je ingelogd blijft op de site. Als je hem bij faforieten hebt gezet: Klik er eens op en kijk dan of je niet al bent ingelogd.
                  Nikon D200 | 8/3,5 | 35/2.0 | 50/1,8 | 90/2,8 | 28-75/2,8 | 18-270 | 100-300/4 | 1,4 tc | SB600

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71
                    inderdaad,

ik vind wel als je bijvoorbeeld snel wilt overschakelen naa AF-C je makkelijkst via de sportstand werkt, zoeken in het menu duurt te lang ! jammer dat ze de D70 niet hebben voorzien van de eertijds klassieke AF-modus switch naast de lens!

Comment

@dirty harry:

ik trek helemaal niet in AUTO, maar als ik er occasioneel iemand anders
                      eens een foto mee laat trekken, op feestje ofzo, zet ik die al vlug eens
                      op auto, omdat er anders teveel verkeerd kan gaan!

idd, prachtige toestel, maar gebruik A modus eigenlijk amper, moet
                      dringend meer doen... ben laatste tijd wat in P modus verzeild geraakt...

altijd tips welkom

en vandaag zou mijn Nikkor 50mm 1.8 D moeten toekomen (hopelijk),
                      ga dan direct eens die A modus gebruiken om wat portretten te
                      proberen
                      Nikon

Comment

Het menu vond ik er eerst toch wel iets beter uitzien, nu zit er bijne geen kleur meer in.
                        Zolang de kleur maar in de opnamen behouden blijft
                        Canikon 40D - D200, D300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71
                          Tja, enige tijd terug heb ik daar eens een héél betoog over geschreven
                          Gewoonlijk zijn mijn teksten veel te lang maar ja, ik wil het goed uitleggen
                          aan de mens...

Een goede camera kan ook in auto goede foto's afleveren...
                          Last edited by theokus; 18 mei 2005, 14:39.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Olliebollie
                            @dirty harry:

ik trek helemaal niet in AUTO, maar als ik er occasioneel iemand anders
                            eens een foto mee laat trekken, op feestje ofzo, zet ik die al vlug eens
                            op auto, omdat er anders teveel verkeerd kan gaan!

idd, prachtige toestel, maar gebruik A modus eigenlijk amper, moet
                            dringend meer doen... ben laatste tijd wat in P modus verzeild geraakt...

altijd tips welkom

en vandaag zou mijn Nikkor 50mm 1.8 D moeten toekomen (hopelijk),
                            ga dan direct eens die A modus gebruiken om wat portretten te
                            proberen

ik zou de portretstand gebruiken, en een 85 1.8 ....

eigenlijk jammer dat die digitale een 1.5 factor hebben, vergeet niet dat een 50 een 50 blijkft kwa vertekening, en vertekeningvrijs slechts matig begint bij een 85, een 105 is beter en best lijkt mij een 135 en meer ...

mijn oordeel: een 5O is géén portretlens

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
                              Aanpassing van de belichtingscorrectie mbv alleen de instelschijf....
                              Je kan dat dus uit of aan zetten.
                              Is dat voldoende?...
                              Neen dus...

Stel die functie op "ON".
                              Draai één slag(je) naar rechts met de "instelschijf" op de achterkant
                              van de camera.
                              In het display boven op de camera zie je dan het incoontje voor de
                              belichtingscorrectie verschijnen.
                              Kijk nu door de camera alsof je een foto wilt "trekken"
                              Draai daarna eens aan dezelfde instelschijf en je zal onder in de zoeker zien
                              dat de belichtingscorrectie is/wordt veranderd...
                              Je kan dus nu de correctie aanpassen d.m.v. de instelschijf.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

tis niet de bedoelin van deze thread een thread te maken over portretlenzen, maar ik heb er toch veeeeel over gelezen, en velen vinden hem goed als portretlens nochtans...
                                beetje eigen voorkeur... bij een 100+ vind ik dat je te ver moet gaan
                                staan, ook persoonlijk natuurlijk...
                                Nikon

Comment

Working...
                                X