Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Uit nieuwsgierigheid

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Uit nieuwsgierigheid

Omdat ik sinds kort de eigenaar ben van een D70 (na jaren point & shoot met een Canon Ixus 300 en sinds een jaar met Nikon Coolpix 8700) ben ik eigenlijk heel benieuwd in wat voor "stand" jullie je foto's maken.
    Natuurlijk niet in "auto", maar welke heeft jullie voorkeur en waarom.
    Ik moet morgen een kinderfeestje schieten en mijn voorkeur heeft dan de "A" stand. Dan krijg je (volgens mijn mening) met een grote lensopening het beste resultaat.
    Maar he, ik ben een beginner, dus elke feedback is welkom.

Bvd,
    Gringo
    Try and fail, but don't fail to try.
    Nikon D70, 18-70 mm, 28-80 mm, 70-300 mm (allemaal Nikkor) & SB600. Nikon Coolpix 8700.

Re: Uit nieuwsgierigheid

Ik schiet altijd, maar dan ook altijd op M. Nadeel is dat er meer mislukte foto's inzitten, maar ik vind dat ik er zo het meest mee leer.
    Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
    Focaldesign

Comment

ik schiet meestal op Av. Ik onderbelicht dan wel wat als de zon vollen bak schijnt en anders een beetje overbelichten hé. Je kan het nog altijd veranderen in PS dan hé
      [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

Comment

Als ik statische onderwerpen schiet gebruik ik de A stand, voor bewegende onderwerpen gebruik ik meesal de S stand.
        Groeten.
        KEEP THE SPIRIT HIGH AND KEEP ON CAPTURING!!!
        http://www.photopat.be

Comment

Hier ook zo goed als altijd diafragmavoorkeuze, tenzij de filts de belangrijkste lichtbron is; dan ga ik naar M.
          Ik varieer wel geregeld in ISO, belichtingscompensatie en metering.
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment