Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Uit nieuwsgierigheid

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Uit nieuwsgierigheid

Omdat ik sinds kort de eigenaar ben van een D70 (na jaren point & shoot met een Canon Ixus 300 en sinds een jaar met Nikon Coolpix 8700) ben ik eigenlijk heel benieuwd in wat voor "stand" jullie je foto's maken.
    Natuurlijk niet in "auto", maar welke heeft jullie voorkeur en waarom.
    Ik moet morgen een kinderfeestje schieten en mijn voorkeur heeft dan de "A" stand. Dan krijg je (volgens mijn mening) met een grote lensopening het beste resultaat.
    Maar he, ik ben een beginner, dus elke feedback is welkom.

Bvd,
    Gringo
    Try and fail, but don't fail to try.
    Nikon D70, 18-70 mm, 28-80 mm, 70-300 mm (allemaal Nikkor) & SB600. Nikon Coolpix 8700.

Re: Uit nieuwsgierigheid

Ik schiet altijd, maar dan ook altijd op M. Nadeel is dat er meer mislukte foto's inzitten, maar ik vind dat ik er zo het meest mee leer.
    Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
    Focaldesign

Comment

ik schiet meestal op Av. Ik onderbelicht dan wel wat als de zon vollen bak schijnt en anders een beetje overbelichten hé. Je kan het nog altijd veranderen in PS dan hé
      [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

Comment

Als ik statische onderwerpen schiet gebruik ik de A stand, voor bewegende onderwerpen gebruik ik meesal de S stand.
        Groeten.
        KEEP THE SPIRIT HIGH AND KEEP ON CAPTURING!!!
        http://www.photopat.be

Comment

Hier ook zo goed als altijd diafragmavoorkeuze, tenzij de filts de belangrijkste lichtbron is; dan ga ik naar M.
          Ik varieer wel geregeld in ISO, belichtingscompensatie en metering.
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Ook bijna altijd op diafragmavoorkeuze hier. Alleen wanneer de sluitertijd belangrijk is (bevoorbeeld om beweging te bevriezen of om stromend water te fotograferen) verander ik naar sluitertijdvoorkeuze.

Comment

meestal de A stand en bij flits de M stand

Comment

indien veel tijd: M-stand
                indien niet, een andere .
                (kzschiet met een g5 dus moek wel zeggen dak noit hoger ga dan F4-5.6 want die sluiter zit rap onder de 1/25....)
                Canon eos 350D - 18-55mm - Canon Powershot G5 voor het gevaarlijker werk

Comment

Voor de "huis en thuis" kiekjes: volledig automatisch.

Wanneer we op stap gaan , of in de studio: uitsluitend M in RAW
                  https://waltertalboom.be-
                  Medewerker RvB - belgiumdigital vzw

Comment

meestal op M maar ik denk dat ik eens meer op A ga werken
                    foto als spiegel of als venster?

Comment

Meestal A, bij flits S en heel soms M, als het licht erg raar doet en bij lange sluitertijden

Laatst een modeshow op M gedaan want dat licht was zo waardeloos, erg moeilijk moet ik zeggen om zo snel op verschillende kleuren kleding/licht te reageren, maar oefening baart kunst

In mijn studio ook meestal op M.
                      F801 + D70 + 18-70 Kitlens + 50mm f/1.8 + 20mm f/2.8 + 100mm f/2.8 E + Sigma APO 70-200mm F 2.8 EX DG/HSM + Sigma EF-500 DG SUPER
                      Visiteer mijn fotoboekje 30/3/2006 update - Gent + Brussel + Antwerpen + Pano's online.

Comment

Voor 90% op Av!
                        vriendelijke groeten, Helen
                        Updated WWW.HELENICA.NL
                        ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

Comment

Ik werk ook meestal op A ... concertjes en vuurwerkjes o.a. op M

Oorspronkelijk geplaatst door gringo
                          Dan krijg je (volgens mijn mening) met een grote lensopening het beste resultaat.
                          Maar he, ik ben een beginner, dus elke feedback is welkom.
                          Dat is relatief want de meeste (alle!?) lenzen geven op volle lensopening minder scherpe resultaten, dus je diafragma-getal iets verhogen is niet slecht, als het kan naar sluitertijd toe!

Comment

Meestal M, soms A als de tijd kort is: zo kan ik steeds kiezen voor het 'ideale lensdiafragma' . Met M kan ik beter ingrijpen als de omstandigheden zich hiertoe niet lenen.
                            Canikon 40D - D200, D300

Comment

veeeeeel A, soms S voor panning bvb
                              meestal M bij flits
                              Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                              Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Working...
                              X