Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

oogkap op D70 vastmaken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• oogkap op D70 vastmaken

Vorige maand was ik mijn rubberen oogkap kwijt. Gelukkig heeft mijn vrouwtje die gisteren teruggevonden in de tuin. Nu wil ik vermijden dat mij dit nog eens gebeurt. Ik zoek een manier om mijn rubbertje vast te lijmen ( ?). Ik ben een veilige jongen en om ongelukjes te vermijden werk ik nooit zonder rubbertje! Wat raden jullie me aan?

Re: oogkap op D70 vastmaken

Wilber,

Ik had hetzelfde probleem bij de s2 en s3.
    Vorige week ben ik daar eens mee bezig geweest.
    Vastlijmen kon ik niet omdat ik soms een hoekzoeker moet monteren en dan moet het rubber oogstukje er van af kunnen.

Lees dit maar eens door, dat is de oplossing :

Groeten

alex
    Website : www.alextimmermans.com
    Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
    Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

Comment

clever!

Jo.
      A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
      Nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex from holland
        't Is te hopen dat die naalden nooit in je ogen geraken
        Ik hoef mijn oogkapje niet te verwijderen, dus het mag gerust met lijm vast gemaakt worden. De vraag is welke lijm best geschikt is...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wilburke
          Vorige maand was ik mijn rubberen oogkap kwijt. Gelukkig heeft mijn vrouwtje die gisteren teruggevonden in de tuin. Nu wil ik vermijden dat mij dit nog eens gebeurt. Ik zoek een manier om mijn rubbertje vast te lijmen ( ?). Ik ben een veilige jongen en om ongelukjes te vermijden werk ik nooit zonder rubbertje! Wat raden jullie me aan?
          't Mijne al heel vlug na aankoop kwijtgeraakt, na een jaar zonder, ga ik een weekje naar Frankrijk, richting Dordogne, op een dag naar Rocamadour geweest, daar is er een speciale plaats waar toeristen en fotoliefhebbers een plaatje kunnen maken en vind daar een rechthoekig rubbertje met vermelding "Nikon DK-10".
          Ik denk niet dat dit het originele oogkapje van de D70 is want in de hoogte is er een paar mm speling.
          Is toch weeral losgekomen en zoek geweest. Nu ik het terug heb vastgeplakt met superlijm !!!

Thuis is het altijd zonder, op een ander
          Bed & Breakfast Wiesenloch, Crombach (Sankt Vith)

Comment

'k vraag me af hoe jullie da klaarspelen
            nog nooit problemen mee gehad
            hout vasthouden
            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Bekend probleem (vooral bij brildragers).

De D70s heeft een veel betere beschermkap (DK-20) die over de oogzoeker schuift, en die past ook op D70 (en andere (d)SLR's met rechthoekig oculair).

Ik heb er alvast zo één besteld voor mijn D-70!
              BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

Comment

Working...
              X