Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D-70 vraagje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• D-70 vraagje

Sinds kort fotografeer ik met een D-70, na jarenlang te hebben gewerkt met een Leica M7, M6, een serieuze aanpassing! Met al die toeters en bellen, geraak ik soms de kluts kwijt. Nu wou ik graag weten of er nog D-70 gebruikers zijn, die in de zoeker fijne lijntjes zien, die vertrekken ergens onderaan de zoeker en eindigen in één van de AF veldjes? In de handleiding staat dat dit kan, ik kreeg dan ook deze uitleg bij de verkoper. Als je de camera uitschakeld verdwijnen die dan ook spontaan. Ik geraak er alvast niet uit, hoe dit kan, maar ja ik ben dan ook een "bleuke" met een digi camera.
    Wat betreft het gebruik van de camera, het gemak van Photoshop en de resultaten, ben ik erg opgetogen, al moet ik nog veel leren. De donkere kamer lijkt iets van in de vorige eeuw, al sleet ik daar heel erg wat uurtjes.
    Bedankt voor de respons!

Re: D-70 vraagje

Hai,

De zwarte lijntjes zijn stroomdraadje die de AF veldjes doen oplichten.

Raymond
    Nikon D70 Sigma 24-70 f2.8 Sigma 70-200 f2.8 Sigma 105 f2.8 BD0434NL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dylan
      Hai,

De zwarte lijntjes zijn stroomdraadje die de AF veldjes doen oplichten.

Raymond
      yep en is dus perfect normaal

Comment

Ah.....nooit aan gedacht natuurlijk! Ik was een vlekkeloos zoekerbeeld gewoon. Persoonlijk vind ik het soms storend, maar dan vind ik de autofocus, de geluidjes, de klapspiegel......dat ook. Ik hoopte op een digitale rug voor de Leica M7, maar die kwam er nooit. Blijkbaar is Leica ook van vorige eeuw....
        Bedankt voor de info

Comment

Ik gebruik die lijntjes om mijn horizon recht te houden
          natwork.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gop
            Ah.....nooit aan gedacht natuurlijk! Ik was een vlekkeloos zoekerbeeld gewoon. Persoonlijk vind ik het soms storend, maar dan vind ik de autofocus, de geluidjes, de klapspiegel......dat ook. Ik hoopte op een digitale rug voor de Leica M7, maar die kwam er nooit. Blijkbaar is Leica ook van vorige eeuw....
            Bedankt voor de info
            Je kan wel een digitale rug voor R8/R9 kopen, of jezelf een Epson RD-1 aanschaffen http://www.luminous-landscape.com/re...pson-rd1.shtml. Leica heeft trouwens aangegeven een digitale M6 uit te brengen in 2006

sugar
            "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nat
              Ik gebruik die lijntjes om mijn horizon recht te houden
              je weet toch dat je je een raster kan aanschakelen hee?
              foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gop
                Persoonlijk vind ik het soms storend, maar dan vind ik de autofocus, de geluidjes, de klapspiegel......dat ook.
                Dat raster kun je afzetten, evenals de geluidjes.
                De spiegel, dat is wat anders.

seppuku.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door seppuku
                  De spiegel, dat is wat anders.
                  seppuku.
                  ge kunt die ook afzetten. Zonder problemen. Voor eens en voor altijd
                  embee ::: nikon stuff

Comment

Working...
                  X