Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Konica Minolta?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Konica Minolta?

    hi,

    ik ben nieuw hier. Nieuwer kan haast niet, want ik heb dit forum pas deze namiddag ontdekt.
    Ik had (en heb nog) een EOS 500, en een Ricoh Caplio RR30, die nu stuk is gegaan. Plots heeft ie de geest gegeven.
    Nu wou ik iets nieuws kopen, maar wat? (hier zijn veel Canon en Nikon fans )
    Ik heb deze week een beetje rondgestruind op tinternet, en kwam de Konica Minolta Dimage Z20 tegen, waar ik toch rap verliefd op werd. Maar ik had ook een beetje m'n bedenkingen i.v.m de afmetingen: de kleine afmetingen van de Ricoh waren zeer gemakkelijk (vooral om bij concerten binnen te smokkelen ) en nu terug zo'n 'groot' ding?
    Vandaag eens in Brugge rondgekeken, bij T. raadden ze me dat merk af (problemen met het viewsysteem). Bij P. waren ze dan wel te spreken over dit toestel (nu ja, daar hadden ze de Z10). Maar daar hadden ze ook de Z3, waar het stabilisator systeem me wel aansprak.
    Waarvoor zou ik die nu gebruiken?
    Gewoon als huis-tuin en keuken toestel;
    de sterke zoom vind ik zeer interessant. Ik neem vooral vakantiefoto's, foto's van de vijver, foto's van eten (ik ben chef kok), en foto's van danswedstrijden (mijn dochter danst).
    Vooral met die laatste foto's had de Ricoh problemen.
    Nu, ik hoop dat jullie me toch een beetje raad kunnen geven.
    De Z3 zit al aan het plafond van mijn budget, en ik koop die al in Nederland!

    groeten en bedankt voor jullie hulp en raad,

    Michel
    Last edited by noenkelMi; 30 april 2005, 22:34.
    ik probeer...
    mijn Fijsboecq en mijn flickr

  • #2
    Re: Konica Minolta?

    hmmmm,
    ik wil eigenlijk gewoon weten welke van de 2 de 'beste' foto's neemt.
    de Z20 heeft 5 MP, de Z3 4 MP
    kan je dat verschil zien?
    (ik hou meestal mijn foto's op mijn h/d, af en toe laat ik er enkele afdrukken, voor familie en zo)



    merci

    Michel
    ik probeer...
    mijn Fijsboecq en mijn flickr

    Comment


    • #3
      Re: Konica Minolta?

      Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi
      hmmmm,
      ik wil eigenlijk gewoon weten welke van de 2 de 'beste' foto's neemt.
      de Z20 heeft 5 MP, de Z3 4 MP
      kan je dat verschil zien?
      (ik hou meestal mijn foto's op mijn h/d, af en toe laat ik er enkele afdrukken, voor familie en zo)



      merci

      Michel

      Dat hangt ervanaf... als je in raw fotografeert.... ja, maar fotografeer je in jpeg, in een mode van bvb 1600*1200, dan niet.
      To make your dreams come true, wake up

      Comment

      Working...
      X