Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

op zoek naar een camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • op zoek naar een camera

    Hoihoi!
    Ik heb op het moment een Samsung Digimax V3. Ik ben heel tevreden over de makro instelling maar voor de rest... Ik kan maar heel weinig instellen.
    Ik wil een camera waarbij je de sluitertijd en het diafragma kan instellen. Ik wil een camera waarbij je foto's kan maken van iets dat op een grote afstand staat zonder dat het meteen mega pixelig wordt.
    Ik wil foto's kunnen maken van vogels die in de lucht zweven en dieren en mensen in actie(met veel beweging dus)
    Wat raden jullie me aan?
    (en hou je niet in wat prijs betreft, want als ik een redelijk dure, maar toch niet zo heel erg dure camera koop die nog niet alles heeft wil ik later toch weer een andere kopen (en dan ben je nog duurder uit )
    Samsung Digimax V3
    Je staat, je schiet en je scoort een prachtige plaat!
    _.-._.*Kissz VIVI*-._.-._

  • #2
    Re: op zoek naar een camera

    Ja, het is moeilijk om zomaar ff te zeggen welke camera je moet aanschaffen. Maar ik denk dat je veel zoom wilt hebben. Dus zo'n 6 tot 12 x optische zoom. Op de meeste wat betere/duurdere digi compact camera's kun je alles zelf instellen. En zelf ook scherpstellen. Ik zou vooral ff naar de fotowinkel om de hoek gaan om wat info te verzamelen, en de camera's vast te houden. Je bent natuurlijk nooit verplicht iets te verkopen. Ik zou me dan vooral richten op 2 of 3 camera's, zodat je die wat met elkaar kunt vergelijken, en dan de beste kunt uitkiezen. Misschien kun je wat folders vragen, of natuurlijk de specificaties of internet opzoeken. Zelf vind ik Sony/KonicaMinolta camera's erg goed . Maar ja, de keuze is toch aan jou wat je koopt, ik zeg laat je goed adviseren en maak zelf de keuze. Veel geluk
    I create, therefore I exist

    D3200 - AF-S Nikkor 18-105mm 3.5-5.6, AF-S Nikkor 50mm 1.8, SB700

    Comment


    • #3
      Re: op zoek naar een camera

      Thnx voor je reactie Shinli!
      Samsung Digimax V3
      Je staat, je schiet en je scoort een prachtige plaat!
      _.-._.*Kissz VIVI*-._.-._

      Comment


      • #4
        Re: op zoek naar een camera

        En jullie (de anderen hier): met welke camera's/merken van camera's hebben jullie goeie ervaringen?
        Samsung Digimax V3
        Je staat, je schiet en je scoort een prachtige plaat!
        _.-._.*Kissz VIVI*-._.-._

        Comment


        • #5
          Re: op zoek naar een camera

          Oorspronkelijk geplaatst door VIVI_GIRL
          En jullie (de anderen hier): met welke camera's/merken van camera's hebben jullie goeie ervaringen?
          Owh ja ik heb eerst een konicaminolta dimage Z1 gehad. DE Z5 is nu al op de markt, die heeft 12x optische zoom Z1 heeft 10
          I create, therefore I exist

          D3200 - AF-S Nikkor 18-105mm 3.5-5.6, AF-S Nikkor 50mm 1.8, SB700

          Comment


          • #6
            Re: op zoek naar een camera

            Hm... ik zal die Z5 in gedachten houden! Hoeveel kost zoiets?
            Samsung Digimax V3
            Je staat, je schiet en je scoort een prachtige plaat!
            _.-._.*Kissz VIVI*-._.-._

            Comment


            • #7
              Re: op zoek naar een camera

              Oelala> 419,-
              Samsung Digimax V3
              Je staat, je schiet en je scoort een prachtige plaat!
              _.-._.*Kissz VIVI*-._.-._

              Comment


              • #8
                Re: op zoek naar een camera

                kijk hier eens:
                http://www.steves-digicams.com/best_cameras.html

                en kijk dan naar "10-12X Optical "Super" Zoom"

                daaronder staan al wat reviews van dat soort cameras
                [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

                Comment


                • #9
                  Re: op zoek naar een camera

                  Panasonic Lumix DMC-FZ5



                  Deze moet je ook zeker eens bekijken.

                  Comment


                  • #10
                    Re: op zoek naar een camera

                    Bedankt voor de links allebei!
                    Samsung Digimax V3
                    Je staat, je schiet en je scoort een prachtige plaat!
                    _.-._.*Kissz VIVI*-._.-._

                    Comment


                    • #11
                      Re: op zoek naar een camera

                      Oorspronkelijk geplaatst door VIVI_GIRL
                      Hm... ik zal die Z5 in gedachten houden! Hoeveel kost zoiets?
                      Als ik mij goed herinner zo'n 399 euries in de winkel (kan ook wat duurder zijn), maar ja, er is soms ook weleens een aanbieding hé. Maar over internetprijzen moet je mij niks vragen, ik ben de winkelmevrouw
                      I create, therefore I exist

                      D3200 - AF-S Nikkor 18-105mm 3.5-5.6, AF-S Nikkor 50mm 1.8, SB700

                      Comment


                      • #12
                        Re: op zoek naar een camera

                        Van die panasonic heb ik toch ook al zeer goeie dingen gehoord . Misschien is de nieuwe Canon S2 IS een optie

                        Canon heeft alweer de opvolger klaar voor de Canon PowerShot S1 IS. Dit "zoom-monster" zal voorzien zijn van een 12x optische zoom en een 5 Megapixel sensor. Buiten deze niet onbelangrijke details zal de Canon Powershot IS nog sneller zijn, 2,4 opnames per seconde en heeft het uiterlijk ook een ander aanzien, namelijk


                        groetjes
                        http://www.dullaert.net

                        Comment


                        • #13
                          Re: op zoek naar een camera

                          Oorspronkelijk geplaatst door ShinLi
                          Als ik mij goed herinner zo'n 399 euries in de winkel (kan ook wat duurder zijn), maar ja, er is soms ook weleens een aanbieding hé. Maar over internetprijzen moet je mij niks vragen, ik ben de winkelmevrouw
                          Hmm... zal eerder ergens in de 400 liggen....(440à500)
                          Canon 10D, glass, flashes & extra's
                          Fuji S602Z & extra's
                          www.CooMa.be BD0176BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: op zoek naar een camera

                            Vivi_Girl,

                            Heb je een budget waar je absoluut niet wil overgaan? Dan kunnen we al in bepaalde categorie een camera zoeken die zoveel mogelijk aan je eisen voldoet. Als je bij de prosumers blijft kijk dan eens naar de Coolpix 8700 die te koop staat bij http://www.top-foto.de

                            Nikon Coolpix 8700 + 1024MB (1GB) CF-geheugenkaart + Nikon EN-EL1 Akku + Nikon CS-CP 11 Tas ( € 649, wat een zeer gunstige prijs is!! ). Een camera met 8 megapixels die net onder hun topmodel ligt ( vandaar waarschijnlijk deze speciale aanbieding denk ik ) De camera heeft zeer goede reviews en ik heb hem besteld maar nog niet toegekregen, als je nog wat geduld hebt ( ik vermoed dat hij in de loop van de week toekomt ) kan ik je er wel meer over vertellen, dan kan ik ook eens een vergelijking maken met mijn vorige ( SONY DSC 707 ) met 5 megapixel.
                            Last edited by Franciskine; 1 mei 2005, 08:33.
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: op zoek naar een camera

                              Ik zou een digi-camera willen kopen....maar ben een echte beginneling.
                              Wat ik wel al een paar keer gemerkt heb, bij het nemen van foto's waar iets beweegd, met een dergelijk toestel van vrienden en kennissen, is dat op het moment van het duwen op de foto-nemer en de uiteindelijke vastlegging van de foto, dat deze van elkaar verschillen. Het hoofd is al gedraaid, het onderwerp is al weg, enz... Daarbij zoek ik een toestel die toch tegen een stootje kan (wandel-, strand-, bootvakanties) en ook gemakkelijk weg te steken is in een jaszak bijvoorbeeld. Ook de flits-herneming is nogal traag na het schieten van snel achter elkaar genomen beelden. Wat voor mij echt niet hoeft is het nemen van filmbeelden. Daarvoor denk ik moet je maar een digivideo-camera kopen. Wel geen onnodige luxe is de batterij-levensduur. Mijn vraag is eigenlijk : wie kan mij raad geven over bepaalde zaken die ik zeker nog in het oog moet houden om een nieuw toestel aan te kopen en eventueel welk toestel het beste bij mij past op dit ogenblik.....denkende aan Uw eerste momenten met een foto toestel en hoe die nu zijn.... Thanks

                              Comment

                              Working...
                              X