Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Graag professioneel oordeel over camera...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Graag professioneel oordeel over camera...

Hallo, nieuw bleuke op't forum hier...
    Sinds kort eigenaar van een nieuw (compact) DC-tje en graag had ik jullie oordeel over volgende (volledig onbewerkte) foto's:

http://_____________/ (EDIT : link is niet meer actueel !)
    (gele foto van kat = in avondzon genomen)

Hou er rekening mee dat dit m'n eerste foto's zijn (toch met dit type camera).
    Dus instellngen sluitertijd, iso's enz, is allemaal nog nieuw voor mij.
    Maar ik zit met een ei...
    Deze foto's zijn nmlk. genomen met een (volgens velen) brol-camerake van den Aldi.
    TRAVELER SLIMLINE X5 (200 EURO: camera+batterij+lader+tasje+SD 256mb)

Verschillende discussies gehad...
    Velen zijn v/h oordeel: "het is geen merk-camera dus =brol"
    Anderen (waaronder professioneel fotograaf) zeggen toch dat dit een zeer degelijke camera is voor z'n geld...

Daarna ben ik op't net gaan delven naar info over deze camera en wat blijkt?
    Dit model is nmlk identiek aan de "Konica-Minolta Dimage E50" en vele andere:
    'BenQ DC E53'
    'Rollei Prego dp5200'
    'Maginon Slimline x5" e.a.

Zie review:

Bizar genoeg vind ik op de site van Minolta niets terug van deze camera, slechts aankondigingen van dit model
    Begrijp me niet verkeerd, ik wil hier niet persé horen dat dit een goede camera is, maar als het een slecht toestel is dan had ik graag geweten waarom...

Dus graag een professioneel oordeel over deze camera (zonder vooroordelen aub), op basis van de foto's.

Bedankt op voorhand..

Pascal
    Last edited by scalll; 8 november 2005, 22:30.

Re: Graag professioneel oordeel over camera...

toestel bij niet bekend hoor, maar de opnamen die je er mee maakt zijn goed van kleur en scherpte, geen gek toestel hoor, gezien de resultaten.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Geen zorg, je foto's zien er prima uit. Je gaat nog heel veel plezier aan dat toestel krijgen.

En wat betreft die mensen die roepen dat het geen goed toestel is, laat ze maar eens bewijzen dat zij het beter kunnen
      Groeten,

Albert Jan

Website AJH
      lidnummer: BD0371NL

Comment

Ziet er niet slecht uit, alleen is aan het resultaat niet te zien in hoe het toestel zich tot andere verhoudt als het gaat om opstartsnelheid, shutterlag, autofocus e.d.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

Comment

Beste Scall,

Uw foto's zijn in ieder geval niet zo "bleu" als je misschien dacht!
          Ik heb tot nu toe nooit een onderscheid gemaakt qua beoordeling tussen foto's van een low budget toestel, dan van een Eos 1D Mk2 of een Nikon Dkweetnietwatallemaal, op voorwaarde dat de foto's te doen zijn.
          De resultaten die ik hier zie zijn in ieder geval veelbelovend, twijfel alvast niet om regelmatig eens iets te posten!

Greetz,

The Fonz
          Exactemundo!

Comment

beelden zien er idd goed uit

het enige probleem dat je misschien kan hebben met een 'merkloos' cameratje is dat je er sneller problemen mee kan krijgen. Maar werken doen ze hoor.
            Steven

Comment

Deze zien er toch alleszins prima uit, hoor!
              Mijn 'bekend merk' DC'tje haalt dit niveau maar amper, if at all.
              Groets, Gerhard
              Panasonic FZ1000 - Metz 45 - Nikon S3500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart
                Ziet er niet slecht uit, alleen is aan het resultaat niet te zien in hoe het toestel zich tot andere verhoudt als het gaat om opstartsnelheid, shutterlag, autofocus e.d.
                Allereerst alvast bedankt voor de geruststellende reacties...

Er zijn natuurlijk enkele nadelen: Batterij vrij snel leeg dankzij groot 2.5 tft
                scherm... Soms vastlopen van camera bij het opstarten gericht naar heel fel licht...

Hier zijn de specs:

Totaal aantal pixels 5,20 M
                Effectieve pixels 4,92 effectieve megapixel CCD
                Beeldresolutie 2560x1920, 2048x1536, 1280x960, 640x480
                Lens Focus Lengte: F=5,4~16,2mm
                Lensopening F2,8 / F4,8
                Focusbereik Macro: 6 cm
                Normaal: 50 cm tot oneindig
                Zoom 3,6x digitaal
                Optische zoom 3x
                Sluitersnelheid 1/2 ~ 1/1000 sec
                Flits Auto /Handmatig /Flitser uit /Rode ogen reductie/Night Scene 0,5m ~ 2,7m
                Witbalans Auto / Daglicht / Incandescent/Fluorescent 1/ Fluorescent 2 / Bewolkt / Handmatig
                Film-modus AVI 320x240 pixels, Continue opnemen
                Zelfontspanner 10 seconds, 2 seconds, 10+2 sec
                Opslag SD kaart compatibel
                Bestandsformaat Stilstaand beeld: JPEG (EXIF 2.2), DCF, DPOF
                Aansluiting Digitaal out: USB 2.0
                Audio /Video output
                AC Adapter

Stroombron Oplaadbare Lithium-ion batterij /AC adapter
                LCD 2,5" Kleuren LTPS LCD
                Gewicht 130 g (zonder batterij)
                Afmetingen (BxHxD) 88.5 x 54.5 x 24 mm
                Voice memo WAV formaat, 20 seconden

Comment

Ik heb niet de moeite genomen om de genoemde camera's op te zoeken, maar het blijft altijd even opletten met 'identieke camera'. Mss is dat hier het geval, mss ook niet. Ik heb al eerder voorbeelden gezien waarbij een bepaalde Sony-sensor in een X-merk camera werd geplaatst en de camera daarna dan 'identiek aan de Sony 123' werd voorgesteld (met volledig andere lens, body etc). Wat daarom dus niet klopt. Zet de motor van een Rolls in een Lada, maar het rijdt en voelt daarna toch nog niet als een Rolls...

Mbt de foto: Ik vind die niet uitzonderlijk goed of uitzonderlijk slecht, ik kan eigenlijk weinig over deze uitsnede zeggen (buiten dat het in de hoeken lijkt of er wel wel wat vignettering optreedt).

Voor de duidelijkheid; Het maakt mij helemaal niks uit met welke camera een foto is gemaakt. Ik zie lievere een goede foto uit whatever camera dan een slechte foto uit een body/lens-combi van 7000 euro...

In het verleden was het duidelijk dat de camerabouwers een grote voorsprong hadden op de overige producenten (een digitale camera is eerder een camera met een 'digitaal fotorolletje' dan een 'computer/scanner met een lens'. Maar de B-merken zijn ook niet achterlijk; ze gaan al snel bv Zeiss-lenzen inkopen én capabele ontwerpers. Dus uiteindelijk zullen het niet alleen meer Canon, Nikon, Minolta, Olympus etc (de traditionele camerabouwers dus) zijn die meespelen; de anderen kopen de kennis ook gewoon weg bij de traditionele jongens en gaan uiteindelijk gewoon serieus meespelen...

Maar zoals gezegd: Het maakt mij niet uit waar je een goede foto mee maakt... als het maar een goede foto is

Comment

Waar is die "kat" ?
                    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog
                      Waar is die "kat" ?

Sorry, 'kwas aan't foefelen met smartFTP instellingen...

Voila ! Ze staan der weer op...

Comment

De Aldi-camera's zijn tegenwoordig blijkbaar veel beter dan die van de vorige generaties .

Ik heb al genoeg voorbeelden gezien van Aldi en Lidl-camera's, en dacht dat ze nog altijd die minderwaardige kwaliteit hadden. Maar deze foto's vallen best mee, zeker voor die prijs .

Ze zullen zelf ook doorhebben dat de toestellen van de concurrentie ondertussen bijna even goedkoop zijn, en dat de kwaliteit daarvan beter was. En dan zullen ze ook naar een fabrikant gegaan zijn die voor hun een degelijk toestel kan maken voor een lage prijs.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

Comment

Deze vallen inderdaad best mee. 'k heb een aantal jaar geleden zelf een Aldicam aangeschaft (toen nog als digitale aanvulling op de analoge nikon f601). Als ik erop terug kijk heb ik dat toestel relatief weinig kunnen/willen gebruiken omwille van de overdreven lange shutterlag. Hoe dat bij de recentere Aldicams zit, zou me wel interesseren.

Comment

het is nog altijd de fotograaf die zal bepalen of een foto goed is. Met een wegwerpcam zijn al betere foto's gemaakt dan met een duur professioneel toestel van enkele 1000 euro ! staar je daar dus niet blind op . Lekker genieten en graferen maar !!!!
                            ronaldsplace !! Click it
                            switch to canon
                            Hoe ouder de foto , hoe jonger we er uit zien !!!

Comment

Goede foto's.
                              Wat mij opvalt is de scherpte ! Ze zijn scherp en kontrastrijk
                              Goed toestel zou ik zeggen.....Aldicam of niet
                              Canon 30D - Tammy 28-75 2.8

Comment

Working...
                              X