Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Graag professioneel oordeel over camera...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Graag professioneel oordeel over camera...

Oorspronkelijk geplaatst door charlie

Dus graag een professioneel oordeel over deze camera (zonder vooroordelen aub), op basis van de foto's.

Pascal
    Een professioneel oordeel, dat is tegen betaling

sugar
    "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Okee okee
      plagiaat is een groot woord, geef ik toe
      daarvoor excuses Scalll
      Maar geef toe de foto's zijn deftig aan gewekt

Excuses aanvaard Charlie..
      Nogmaals.. enkel de foto's: 'Wegske' + boterbloempje zijn in PS qua kleur aangepast.

- Crop + Zwarte kader
      - Lucht blauwer gemaakt + gras groener gemaakt.

Dat is alles.
      Ik mag ter plekke doodvallen als het niet waar is.

Ik wil hier genen ambras rond maken ofzo (en gij ook niet natuurlijk), maar die andere foto's zijn écht "straight out of the box".

Persoonlijk vond ik in het begin (bij het testen) de foto's met deze cam goed. Maar toch had mijn twijfels (omdat ik echt niet zo op de hoogte was van scherpte, contrast, DOF) en daarom heb ik deze thread gestart..

Comment

Dearest

nice try

die foto's hebt gij niet gemaakt
        close-ups zijn gemaakt met macro-lens (dat ziet ge direct aan de hoeveelheid lichtinval en de kleur)
        Toch wel wonderlijk dat jij aan de lichtinval en contrast kan zien dat het om een macrolens gaat. Staan macrolenzen bekend om hun contrast en lichtinval (wat je daar overigens mee bedoelt is mij een raadsel)? Er zijn genoeg mensen die met compactjes prima macro's maken. Daarbij vind ik het opmerkelijk dat je het belangrijkste punt over het hoofd ziet, en dat is de DOF (oftewel scherptediepte). Als je naar de close-ups kijkt zie je dat de achtergrond behoorlijk scherp is, wat je met compactjes nogal snel hebt.

Verder zal ik niet ''off topic'' gaan, Pa(scalll) de foto's zien er wat mij betreft prima uit. Hoewel ik hier en daar wel het gevoel heb dat ze erg verscherpt zijn. Een werkelijk oordeel over de camera vellen is vrij moeilijk op basis van een paar (bewerkte) foto's waar je verder geen gegevens bij hebt. Hier bedoel ik overigens niets onaardigs mee, wat mij betreft lekker door blijven schieten en genieten (dat rijmt ).

Succes met deze mooie hobby, W&dy

Comment

Ik heb met verbazing naar je platen gekeken - wist niet dat die goedkope Aldi cams toch nog zoiets eruit weten te persen. In low-light of andere moeilijke omstandigheden zul best tegen diverse problemen aan lopen maar zolang je er geen last van hebt is het toch een prima ding!? En ja, natuurlijk heeft het ding een klein sensortje, dus een korte scherptediepte. En ja, een plastic lensje beschadigt sneller en zorgt waarschijnlijk voor meer vervorming en kleurproblemen dan je zou hebben met dure merkjampotten op een (D)SLR. So what? Als het ding voor jou voldoet, dan is het een prima camera! .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joost
            En ja, natuurlijk heeft het ding een klein sensortje, dus een korte scherptediepte.
            Een consumer/prosumer heeft net MEER DOF/scherptediepte bij dezelfde brandpuntsafstand (in 35mm) en hetzelfde diafragma dan een (D)SLR... Dat is voor macro's dikwijls een voordeel omdat je sneller meer DOF hebt zodat de kans groter is dat je onderwerp er volledig scherp opstaat...
            Canon 10D, glass, flashes & extra's
            Fuji S602Z & extra's
            www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Working...
            X