Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

op zoek naar een camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: op zoek naar een camera

    Dag Carin en Erwin, (veronderstel ik)

    allereerst van harte welkom op het Belgium-Digital-Forum.

    Ik zou jullie willen vragen om voortaan als je vragen hebt van die te stellen in een nieuw topic. Toch zeker als dit zo concreet is als het bovenstaande.

    Dan blijft het veel duidelijker voor iedereen. Anders gaan mensen antwoorden op de topic van Vivi-girl en die van jullie en welke was dan voor wie...?

    Nog veel plezier, leesgenot, leergenot,enz gewenst...

    Groetjes Geert

    PS: ik heb dit in het begin van mijn BD-carrière ook moeten leren hoor...dus wees niet ongerust.

    Comment


    • #17
      Re: op zoek naar een camera

      De Panasonic FZ20, ook een heel interessant toestel (mijn vader heeft er zo een sinds een paar maanden), 5 Megapixel camera (2590x1920), 12x optische zoom met stabilisator, equivalent 36-432mm en lichtsterk over het volledig bereik (f2.8)

      prijzen zullen (nog maar eens) variëren, maar enkele maanden geleden nog rond de 600 euro ongeveer

      ____________________________________________
      Canon Eos 350D - EF-s 18-55 * EF35-70 f3.5-4.5 * EF75-300 USM f4-5.6 * Tamron-F Teleconverter 2x C-AF1 BBAR MC7 * Sandisk CF Ultra II 1.0GB * Remote Control RC-5
      2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

      Comment


      • #18
        Re: op zoek naar een camera

        Carine,

        Eerst en vooral van harte welkom.

        tja, het probleem dat jij vernoemt noemt men in de fotografiewereld de "shutterlag", de tijd tussen het nemen van de foto en het afdruk moment.

        Bij gewone digitale camera's ga je dat dus altijd hebben, ik geloof niet dat er al zijn die daar geen probleem mee hebben.

        Als je dat echt wil vermijden dan zit je natuurlijk een categorie hoger en moet je uitkijken naar een digitale reflex wat de aankoopprijs natuurlijk weer enorm de hoogte in jaagt.

        De shutterlag is bij vele gewone digitale toestellen al enorm verbterd heb ik gelezen, maar zelf heb ik nog geen ervaring met de laatste nieuwe toestellen.
        Van zodra ik mijn Coolpix 8700 heb probeer ik het uit.
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #19
          Re: op zoek naar een camera

          Bedankt voor al jullie tips mensen

          Eeeeh... k kwam dr vannacht eens een keer achter (terwijl k m al een jaar heb) dat ik wel de diafragma en de sluitertijd in kan stellen
          Maar ja, ik heb wat dingetjes uitgeprobeerd en k was dr niet helemaal tevreden over. Ik neem aan dat je met de ene camera meer met het diafragma kan doen met de andere (including mine )???
          Of heb k me nog niet genoeg in mijn diafragma functies verdiept?
          Samsung Digimax V3
          Je staat, je schiet en je scoort een prachtige plaat!
          _.-._.*Kissz VIVI*-._.-._

          Comment


          • #20
            Re: op zoek naar een camera

            Oorspronkelijk geplaatst door fotopolis
            Panasonic Lumix DMC-FZ5



            Deze moet je ook zeker eens bekijken.
            Die camera is veelbelovend! Alleen jammer dat je de lens niet kan verwisselen. Ik heb eigenlijk niet zoveel verstand van lenzen en zo. Wat kan je met deze lens allemaal bereiken???
            Samsung Digimax V3
            Je staat, je schiet en je scoort een prachtige plaat!
            _.-._.*Kissz VIVI*-._.-._

            Comment


            • #21
              Re: op zoek naar een camera

              Wie o wie geeft mij een speedcursus over lenzen
              Samsung Digimax V3
              Je staat, je schiet en je scoort een prachtige plaat!
              _.-._.*Kissz VIVI*-._.-._

              Comment


              • #22
                Re: op zoek naar een camera

                Oorspronkelijk geplaatst door 21kine
                Van zodra ik mijn Coolpix 8700 heb probeer ik het uit.
                Oorspronkelijk geplaatst door VIVI_GIRL
                Die camera is veelbelovend! Alleen jammer dat je de lens niet kan verwisselen. Ik heb eigenlijk niet zoveel verstand van lenzen en zo. Wat kan je met deze lens allemaal bereiken???
                Ik heb indertijd ook naar de Panasonic gekeken, maar wat ik zo'n groot voordeel vind van de Coolpix (zelf heb ik de 8800) is dat er een schermpje is die je in verschillende posities kan draaien. Ik merkte toen ik de Sony DSC-F717 gebruikte van mijn man dat ik veel gebruik maakte van de mogelijkheid om de lens in verschillende posities te draaien. Door dat draaiend schermpje kan je heel makkelijk van lage en hoge posities foto's nemen zonder dat je op de grond moet gaan liggen of op een kruk moet staan De Nikon Coolpix 8800VR heeft een 10 x optical zoom een beeld stabilisator, Je kan o.a een een wijdhoeklens en een telelens erbij kopen. http://www.letsgodigital.nl/nl/camer...29/page_1.html
                Last edited by Roosje; 2 mei 2005, 09:34.
                Mvg Roosje http://www.flickr.com/photos/roosjeh/
                Nikon D90, 18-200mmVR, 70-300mmVR, 50 f1.8 | Tamron 28-75mm f2.8 + 90mm f2.8 | Sigma 30mm f1.4 | Tokina 11-16mm f2.8 | Olympus E-P1, 14-42mm, OM 50mm f1.4 / 50mm f3.5 macro / 135mm f2.8 |

                Comment


                • #23
                  Re: op zoek naar een camera

                  Hijs heel mooi! (Toch wel een prijsje(ja, ik weet dat ik zei dat jullie je niet in moesten houden ))
                  Maar hijs wel super!
                  Samsung Digimax V3
                  Je staat, je schiet en je scoort een prachtige plaat!
                  _.-._.*Kissz VIVI*-._.-._

                  Comment


                  • #24
                    Re: op zoek naar een camera

                    Oorspronkelijk geplaatst door Roosje
                    Ik heb indertijd ook naar de Panasonic gekeken, maar wat ik zo'n groot voordeel vind van de Coolpix (zelf heb ik de 8800) is dat er een schermpje is die je in verschillende posities kan draaien. Ik merkte toen ik de Sony DSC-F717 gebruikte van mijn man dat ik veel gebruik maakte van de mogelijkheid om de lens in verschillende posities te draaien. Door dat draaiend schermpje kan je heel makkelijk van lage en hoge posities foto's nemen zonder dat je op de grond moet gaan liggen of op een kruk moet staan De Nikon Coolpix 8800VR heeft een 10 x optical zoom een beeld stabilisator, Je kan o.a een een wijdhoeklens en een telelens erbij kopen.
                    Ik heb enkele maanden terug eerst de Nikon 8800 willen kopen (heb een nikon film-SLR background, puur hobby/amateur). Finaal ben ik echter naar Panasonic FZ20 gestapt. Voornaamste redenen:
                    - beiden bieden veel flexibiliteit op vlak van zoom bereik
                    - beiden hebben beeldstabilisatie
                    - de nikon heeft 8 MP, de pana 5 MP
                    - de nikon heeft een vertelbaar LCD scherm
                    - de lens van de Pana is voor zover ik dat kan beoordelen lichtsterker (f 2.8 over het ganse zoombereik, de Nikon komt hier enkele stops hoger)
                    - de reputatie van nikon is een plus, de pana heeft veel enthousiaste gebruikers en goede kritieken
                    - de prijs van de Pana tov de nikon
                    - op beide kan je voortknutselen met tele, wide en macroconverters
                    De megapixels en het verstelbare scherm wogen voor mij minder zwaar. De prijs, de goede tam-tam hebben over de panasonic streep gehaald. Tot hiertoe heb ik hiervan nog geen seconde spijt gehad.
                    Succes met je keuze

                    Comment


                    • #25
                      Re: op zoek naar een camera

                      Oorspronkelijk geplaatst door f-601
                      Ik heb enkele maanden terug eerst de Nikon 8800 willen kopen (heb een nikon film-SLR background, puur hobby/amateur). Finaal ben ik echter naar Panasonic FZ20 gestapt. Voornaamste redenen:
                      - beiden bieden veel flexibiliteit op vlak van zoom bereik
                      - beiden hebben beeldstabilisatie
                      - de nikon heeft 8 MP, de pana 5 MP
                      - de nikon heeft een vertelbaar LCD scherm
                      - de lens van de Pana is voor zover ik dat kan beoordelen lichtsterker (f 2.8 over het ganse zoombereik, de Nikon komt hier enkele stops hoger)
                      - de reputatie van nikon is een plus, de pana heeft veel enthousiaste gebruikers en goede kritieken
                      - de prijs van de Pana tov de nikon
                      - op beide kan je voortknutselen met tele, wide en macroconverters
                      De megapixels en het verstelbare scherm wogen voor mij minder zwaar. De prijs, de goede tam-tam hebben over de panasonic streep gehaald. Tot hiertoe heb ik hiervan nog geen seconde spijt gehad.
                      Succes met je keuze
                      Ik ken iemand die een Panasonic FZ20 heeft. De foto's die zij maakte vond ik wat tegen vallen, maar dat kan natuurlijk ook aan haar liggen . Ik ben benieuwd naar jouw foto's, ik heb nog gekeken of ik wat foto's van jouw kon vinden, maar net als ik ben jij ook een nieuwkomer Ik ben erg benieuwd naar de foto's die je gemaakt heb met de FZ20

                      Roosje
                      Mvg Roosje http://www.flickr.com/photos/roosjeh/
                      Nikon D90, 18-200mmVR, 70-300mmVR, 50 f1.8 | Tamron 28-75mm f2.8 + 90mm f2.8 | Sigma 30mm f1.4 | Tokina 11-16mm f2.8 | Olympus E-P1, 14-42mm, OM 50mm f1.4 / 50mm f3.5 macro / 135mm f2.8 |

                      Comment

                      Working...
                      X