Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ooit overwogen een compact naast DSLR aan te schaffen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ooit overwogen een compact naast DSLR aan te schaffen?

Wel, daar heb ik mijn twijfels over, heb het toestel nog niet in mijn bezit en ben er ook nog niet echt naar op zoek geweest....wat ik nu direct eens ga doen, hetzou mijn keuze niet beïnvloed hebben maar het zou inderdaad superhandig zijn.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Dit vond ik net op dpreview erover:

The Coolpix 8700's flash hotshoe is of the ISO 518 standard type and supports Nikon's Speedlights including SB-series 800, 30, 28, 28DX, 26, 25, and 22s. Note that the 8700 does not support power zoom (it will not zoom the flash), nor does it support the AF-assist lamp or red-eye reduction systems built into some of these flash units.
      Mijn Foto's

Comment

Hmmm, de SB 800 staat er bij, de SB - 600 niet......verwondert me een beetje aangezien ze toch dezelfde manier gebruiken om op de camera aan te sluiten dacht ik.
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

Vreemd want bij de CP 8400 staat de SB600 er wel bij : New to the 8400 is full support of i-TTL and flash zoom when used with SB-600 or SB-800Speedlights.
          Deze is wellicht ietsje recenter.

Groetjes,
          Pol.
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ik heb de informatie gevonden op deze site :

Buiten 2 worden de meeste functies ondersteund

Comment

Inderdaad, het zijn de twee recentste CP's (8800en8400) die de i(nteligente)TTL ondersteunen.

Groetjes,
              Pol.
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 21kine
                Even vermelden, de prijzen komen van de site http://www.topfoto-online.de/

Alhoewel, de prosumers van nu zijn stukken goedkoper dan toen en nu kan je voor €500 - 600 al een zeer goed toestel op de kop tikken. Welk? Daar ben ik hoegenaamd nog niet uit, ik ben gewoon om met SONY te werken, dus mijn aandacht ging uit naar de SONY DSC 828 ( € 759
                Ik heb die Sony gekocht voor 745 € in Oostende

Comment

Wel, ik heb genoeg geld geïnvesteerd in mijn DSLR om er niet nog eens een compact bij te kopen. Mijn vrouw zou me gek verklaren (dat doet ze nu eigenlijk ook al ) . Als ik 'light' wil gaan, neem ik mijn 16-35 en de 85L mee. Ok echt 'light' is dat niet, maar valt al bij al wel mee hoor.

Basisregel is te leren niet steeds heel de lenzenwinkel mee te nemen, is soms moeilijk, maar ik kom er wel
                  Vannamiddag neem ik mijn 70-200 IS en 16-35 mee naar Zolder, de rest van het speelgoed blijft thuis in de kast liggen.

Mocht ik het alsnog een compact kopen, zou het wel een echte mini zijn, en geen bridge camera.

sugar
                  Last edited by sugar; 1 mei 2005, 09:50.
                  "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Ben begonnen met de canon G3 (die nu de deur uitgaat).

Een paar maanden geleden een canon A75 aangeschaft voor géén geld en 2 weken geleden de350D voor ietsje meer .

De A75 is mee gegaan naar Disneyland en presteerde meer dan behoorlijk!
                    Zelfs een A4-tje afgedrukt en daar is geen ruis op te zien!
                    lijn
                    canon eos 350d

Comment

Heb vorig jaar ook alles verkocht voor een 300D en een paar gewone lenzen. Was dit soms beu om telkens de rugzak mee te nemen. Dan S60 en Pro1 gekocht, Pro1 verkocht voor 20D + 17-85, maar nog altijd de S60 gehouden voor de gewone foto's. Heb de S60 meegenomen naar Disneyland waar ik tevreden was over de foto's en heb nu juist de 20D meegehad naar Rome, 5 dagen. Foto's moet ik nog bekijken.
                      Wat ik wil zeggen, een goed compactje aan de prijzen van nu, dat is nooit weggegooid.
                      "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

Comment

Wat ik hier lees is inderdaad juist. Heb vorig jaar bij de overstap naar de D70, mijn CP5700 verkocht met tal van accesoires en heb daar eigenlijk nadien wel spijt van gekeregen. Zeer handig zo'n compacte camera. En inderdaad , je hebt niet altijd evenveel goesting om al die lenzen mee te sleuren. Daarom ben ik weer meer en meer aan het overwegen weer een compact aan te schaffen. Alleen, er is een zeer grote keuze. Ik zoek naar iets waarbij ik bvb.:
                        - mijn CF-kaartjes verder kan gebruiken
                        - als het nodig is ook in RAW kan schieten. De wegschrijftijd zal hier wel stukkken langer zijn dan bij de DSLR's veronderstel ik, tenzij er al prosumers zijn die hier uitschieten ???.
                        - een mooi alround zoombereik heb
                        - geen bijkomende stukken meer moet aanschaffen om bvb. één of andere filter op de lens monteren. Dit was bij mijn CP5700 wel het geval. Daar moest je eerst een adaptor hebben wou je fitlers gebruiken.

Voor zover mijn zoektocht reikt heb ik deze eisen alleen gevonden in de Nikon stal. bvb. bij de CP8800. Maar hier zit ik al zeer hoog in prijs. Dan rijst weer de vraag : Is deze prijs voor een prosumer als tweede toestel verantwoordt ?
                        Heeft iemand andere alternatieven ?

Groetjes,
                        Pol.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Vooruit ik ook maar even zeggen dat ik mijn S45 erbij hou,
                          heb in het verre verleden toen de S40 verkocht en had daar heel snel spijt van,S45 heb ik bijna altijd bij mij(gaat makkelijk in de jaszak)
                          D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                          www.langenacker.nl

Comment

@ Pol

En wat dacht je van de Nikon Coolpix 8700, het model er juist onder: http://www.topfoto.de/index.php?artnum=NIKCP8700 voor €649

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 21kine
                              @ Pol

En wat dacht je van de Nikon Coolpix 8700, het model er juist onder: http://www.topfoto.de/index.php?artnum=NIKCP8700 voor €649
                              OK, maar hier moet je weeral voor gebruik van filters, een bijkomende adaptor aanschaffen, of ben ik verkeerd ?

Groetjes,
                              POl.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                              X