Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ooit overwogen een compact naast DSLR aan te schaffen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ooit overwogen een compact naast DSLR aan te schaffen?

Oorspronkelijk geplaatst door DigiCam
    Zijn er hier gebruikers die zich, nadat ze reeds een DSLR aangeschaft hadden, toch nog een compact of prosumer hebben gekocht?
    Ja, maar dan andersom, mijn eerste digi was de Minolta Dimage 7i ,
    welke nu is aangevuld met de Konica-Minolta 7D.
    Als we inderdaad op stap gaan (pretpark, uitstapje ed.) dan gaat inderdaad de 7i mee als camera.
    Voor het gemak, zonder de tas met lenzen ed. mee te hoeven slepen.
    Er is inderdaad een kwaliteitsverschil tussen de twee, maar er worden dan ook andere opnames gemaakt tijdens de uitstapjes.
    Enne, zonder camera op stap is onmogelijk, er is altijd een camera mee, dat was vroeger en dat is tegenwoordig.
    Groetjes
    -----------------------------------------------
    Homepage;www.tedboots.nl
    -----------------------------------------------

Comment

Ik zit dus momenteel met hetzelfde probleem, ik denk er ook nog aan om toch nog een nieuwe prosumer aan te schaffen naast mijn Nikon D70 ( misschien had ik mijn SONY DSC 707 toch niet moeten verkopen )

De vraag komt er omdat het natuurlijk handiger is om op vakantie een prosumer mee te nemen dan de hele zooi lenzen die je nodig hebt met een DSLR. De digitale reflex laat ik eigenlijk liever thuis omdat ik dat veiliger vind.

Even vermelden, de prijzen komen van de site http://www.topfoto-online.de/

Alhoewel, de prosumers van nu zijn stukken goedkoper dan toen en nu kan je voor €500 - 600 al een zeer goed toestel op de kop tikken. Welk? Daar ben ik hoegenaamd nog niet uit, ik ben gewoon om met SONY te werken, dus mijn aandacht ging uit naar de SONY DSC 828 ( € 759 ), de SONY DSC V3 (€ 459 ) en de nieuwe Sony CyberShot DSC-P200 ( € 339 ).

Dan heb je nog de CANON toestellen, waaronder de Canon Powershot Pro 1 ( € 699 ) en de Canon Powershot G6 (€ 569 ).

En als laatste keuze de NIKON toestellen met o.a. de Nikon Coolpix 8800 ( € 829 ), de Nikon Coolpix 8700 + 1024MB (1GB) CF-geheugenkaart + Nikon EN-EL1 Akku + Nikon CS-CP 11 Tas ( € 649, wat een zeer gunstige prijs is!! ), de Nikon Coolpix 8400 ( € 629 ) en de Nikon Coolpix 7900 ( € 374 )

Zo zie je maar, 't is inderdaad niet echt simpel om en keuze te maken en er zijn natuurlijk nog een heleboel andere merken die in aanmerking zouden kunnen komen, zoals bvb de Olympus Camedia C-8080 Wide Zoom ( € 669 )

Met andere woorden, ik zie ook soms de bomen door het bos niet meer......HELP!!!!! dus
      Last edited by Franciskine; 28 april 2005, 22:27.
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

om altijd een digitaaltje bij de hand te hebben als je niet met een reflex rondsleurt is de 319 euro kostende (adviesprijs België) Coolpix 5600 met amper 130 gram en kleiner dan je handpalm het ideale 5MP toestel om overal mee te sleuren. En met "overal" bedoel ik dan ook OVERAL: optioneel kan je er immers een onderwaterbehuizing voor kopen.

Ondanks de compacte afmetingen zit het vlot in de hand. Als reflex shooter zal je wel moeten wennen aan de totale afwezigheid van manuele instellingen, maar de 16 scènevoorkeuzen zorgen ervoor dat je parner die echt niets van fotografie kent (in mijn geval) toch ook eens een mooie foto van jezelf kan maken. Voor wie met de onderwatebehuizing wilt fotograferen, er is zelf een scènestand voor de onderwaterfoto's voorzien.

Comment

Dat heb ik als volgt opgelost:

Voor het echte werk, een d7 met grip en 2.8 glas.

Voor het tussenin werk, een d7 zonder grip en een superzoompje.
          Dit is trouwens meteen een van de grootste nadelen van een probody zoals 1d, het is alles of niks, je kan er niet lichtgepakt mee gaan wandelen.
          Of je moet zoals digipics nog een body extra nemen natuurlijk. Maar het rendement daarvan?? tenzij je deze meer gaat gebruiken dan de pro, waarmee die dan weer in vraag komt.

Voor het lichte werk, een canon compaktje. maar ik ben helemaal niet kapot van die kwaliteit. Het verschil is toch zooo groot. Echt een drempel om dat ding te gebruiken.
          Last edited by Rudy; 29 april 2005, 10:12.

Comment

Heb een tijdje geleden een canon Powershot a75 voor 200€, toen die einde reeks was, gekocht die mijn vrouw en ik gebruiken als de D70 + toebehoren te veel rompslomp geven.
            Nu net ook een onderwaterhuisje voor gekocht om af en toe ook tijdens de andere hobby foto's te kunnen trekken.

de dslr wil ik (nog ) niet meenemen onderwater.
            A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
            Nikon stuff

Comment

Als nu de rest van de familie zich ook eens op fotografie wou storten, kocht ik voor de communie van mijn zoon een compactje , en voor de moederkesdag van mijn vrouw een 350D. Daar kan toch niemand iets op tegen hebben

Integendeel, dat is een prima idee, ik zou van die "fotografie" een beetje een "verplicht vak" maken.

MVG, Jeff
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Of je moet zoals digipics nog een body extra nemen natuurlijk. Maar het rendement daarvan?? tenzij je deze meer gaat gebruiken dan de pro, waarmee die dan weer in vraag komt.
                Daar de D60 niet meer in de markt ligt in de tweedehands verkoop en er met veel geluk amper 500 Euro wordt voor geboden is het rendement ook niet belangrijk, want voor 500 euro kan ik zelf niks beter vinden.

MVG, Jeff
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Naast mijn MkII heb ik nog steeds m'n D60 en nadien heb ik ook nog een S70 gekocht. Belangrijk criterium is dat die eveneens in RAW kan werken.

Comment

Ik gebruik naast mijn DSLR's ook nog een Canon Powershot A95. Ik gebruik dit toetsel vooral op verlof,omdat het veel kleiner en lichter is dan een DSLR. Men kan ook hiermee volledig manueel werken, maar dit is wel vrij igewikkeld aangezien alles menugestuurd is. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik op verlof uitsluitend werk op " Tv ". De foto's die hiermee gemaakt zijn, zijn van voldoende hoge kwaliteit voor vakantiefoto's

Comment

Ik heb wel nog een zeer klein compactje, namelijk de Pentax Optio S4 met 4 milj pixels, werkt uitstekend buiten, maar zeer ontoerijkend voor binnenopname's. Kwaliteit valt dan echt wel tegen als je wat licht tekort komt.
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
                        Naast mijn MkII heb ik nog steeds m'n D60 en nadien heb ik ook nog een S70 gekocht. Belangrijk criterium is dat die eveneens in RAW kan werken.
                        Ik ben effe op je site gaan kijken naar de S70 opnames. Zijn die in Raw gemaakt? En met welk conversieprog?

D'er zitten er toch kwalitetief echt goeie tussen hoor. (Naast een paar illegale shots van het atomium natuurlijk )
                        DigiCam

Comment

Ik heb altijd mijn Fuji6800 bijgehouden omdat zo een compact toestel wel verdomd handig kan zijn.

Ik heb er mij zelfs nog een A85 bijgekocht omdat ik op huwelijksreis mijn fuji niet meehad en mijn camera kapotging na 1 week . Heb dan onderweg een nieuwe gekocht maar veel keus had ik niet vermits ik dan een vervanger wou van die 6800 Maar hij moest wel CF accepteren. Bleef eigenlijk maar 1 model over in de winkel die ik vond. Had wel liever een S60/70 of zo gehad.

Comment

'k Heb ook nog een compactje, HP 735, gebruik ik ook alleen voor buitenopname's met voldoende licht, binnenopname's en slecht weer id niet te doen.
                            Groetjes,
                            Snorreke

Comment

De beslissing is gevallen, het is de Nikon Coolpix 8700 + 1024MB (1GB) CF-geheugenkaart + Nikon EN-EL1 Akku + Nikon CS-CP 11 Tas ( € 649 ) geworden, besteld bij top-foto.de

Gelukkig ben ik al enkele jaren ( 5 ) gestopt met een slechte gewoonte, roken, dat spaart me momenteel bijna €1750 per jaar, daar kan ik al aardig wat andere dingen mee kopen...

Comment

Mooie prijs voor een mooi toestel lijkt me...
                                Goede keus ook waarschijnlijk. Kun je nu je SB 600 of 800 ook hierop gebruiken?
                                Mijn Foto's

Comment

Working...