Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kwaliteit D70?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Kwaliteit D70?

    no problems so far

    hout vasthouden

    en als em ni meer wil focussen
    es zien of 't hendeltje vooraan op M staat
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

    Comment


    • #17
      Re: Kwaliteit D70?

      Heel tevreden over mijn D70.

      Kennis van me heeft wel volgend probleem meegemaakt met D70, was op vrijdagnamiddag 2de handsautos gaan fotograferen, verschillende fotos gemaakt, bekijkt ze hier
      bij mij thuis op lcd-scherm (toestel) en ziet bij laatstgenomen beelden geen weergave op schermpje, neemt hier direct enkele fotos en inderdaad het lcd-venster blijft zwart.
      Hij vlug naar winkel waar toestel is aangekocht, niets aan te doen moet terug naar invoerder.
      Grote paniek, was vrijdagavond en de dinsdag daarop vertrok de persoon een maand naar Amerika.
      Enige oplossing was dus de maandag van Menen rechtstreeks naar Aartselaar toe te rijden om D70 te laten nakijken, probleem ook niet direct gevonden, na overleg
      en verschillende uren wachten heeft men daar de ccd vervangen en terug gecalibreerd, toestel werkte terug perfect.

      Op dat gebied niets dan lof over De Beukelaer, eerlijke en correcte service !!!

      Gelukkig was toestel nog in garantie. Sedert eind december en na de reis, waar honderden fotos zijn genomen, werkt D70 als tevoren.

      Na dit verhaal, niet twijfelen, de D70 blijft een prachtig en betrouwbaar toestel !!!
      Bed & Breakfast Wiesenloch, Crombach (Sankt Vith)

      Comment


      • #18
        Re: Kwaliteit D70?

        Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D
        Als dit een reden zou zijn om geen D70 te kopen, dan kan je evengoed geen enkele DSLR kopen, zelfs geen D2X of geen 1DsII.
        De kans op een defect is heel erg klein.

        Ik heb reeds 5 digitale cameras "versleten" zonder 1 probleem.

        Eventueel gaan de Minoltas met AS wel vroegtijdige ouderdomsverschijnselen vertonen.
        Maar om dat nu reeds met zekerheid te zeggen is onmogelijk.

        Jan.
        Mjoh Jan, om dat nu zo te stellen. Een IS/VR lens zal dan allicht ook sneller verslijten neem ik aan ???? Want die beweegt ook, niet dan ????

        Kijk, het is heel simpel, bij ieder merk/type heb je probleemgevallen die dan net in de kijker lopen. Neem nu de 10D, hoeveel is daar niet op gekankerd ?
        Hoeveel mensen hebben toen niet hun beklag over dat toestel gedaan ? En toch zijn er daar HEEL VEEL van verkocht geweest. de mijne was iig geval goed.

        Ik heb sinds vorige week een Minolta 7D. En ja, ik heb de gevreesde backfocus problemen (en wss slecht uitgelijnde AF sensoren), maar ik heb gewoon men toestel maandagmorgen binnengedaan bij KM Benelux en verwacht deze eind volgende week terug. Verlies ik dan mijn vertrouwen in dat toestel/merk ? Neen, want ik twijfel zelfs om een tweede body erbij te nemen. Als die body het na 2 jaar begeeft, dan spreek ik men all-risk verzekering aan, doet die body dat voordat de 2 jaar garantie "op" is, dan gaat ie gewoon in garantie. Waarom ? Omdat ik meer vertrouwen in de D7D heb dan in men vorig toestel.

        Hoeveel keer hebben we niet gelezen over BF/FF bij de D70 ? En hoeveel mensen hebben er eentje ?

        Comment


        • #19
          Re: Kwaliteit D70?

          Alle lof verdiend die nu ook weer niet hoor de D70. Er zijn wel problemen mee hoor.
          Het enige probleem waar Nikon problemen mee heeft…… +/- 10% van de toestellen hebben een focus probleem.
          Dus als je op een voorwerp scherpstelt ligt soms het punt van scherpte iets er voor of achter het punt dat normaal scherp zou moeten zijn.
          Met de kitlens zal je dat eigenlijk niet merken.
          Maar als je een 2.8 lens monteert dan merk je het wel.
          Mijn toestel had dit probleem met de Focus. Maar werd wel in garantie hersteld.En bij de Beukelaer werd mij verteld dat voor herstelling de D70 de absulute prioriteit heeft.
          Nu zou wel half Mei een Firmware uitkomen voor de D70.
          Zodat de meeste problemen zouden opgelost zijn.
          D70S zou dan deze focus problemen niet hebben.


          Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
          Hier op dit forum.

          Comment


          • #20
            Re: Kwaliteit D70?

            camera is hier een paar keer geblokeerd:

            flits stond op hotshoe maar zonder baterijen :-/
            foto als spiegel of als venster?

            Comment


            • #21
              Re: Kwaliteit D70?

              Heel erg bedankt voor al jullie reacties, ik heb mijn beslissing genomen, en dat is dat ik de D70 zal kopen. Zal wel nog enkele maanden duren (moet eerst geld met studentenjob verdienen), maar ik zal het zeker nog foto's posten van de nieuwe aanwinst.
              Grtz Jay

              Comment


              • #22
                Re: Kwaliteit D70?

                Oorspronkelijk geplaatst door Tom
                Mjoh Jan, om dat nu zo te stellen. Een IS/VR lens zal dan allicht ook sneller verslijten neem ik aan ???? Want die beweegt ook, niet dan ????
                Ja daar mag je zeker van zijn. Hoe meer bewegende delen hoe sneller het zal verslijten. Dus ja een IS lens zal sneller verslijten.

                Verschil is wel dat glas misschien wel beter tegen beweging kan dan een CCD. Maar dat zal de toekomst uitwijzen. Ook zijn de bewegingen die moeten gemaakt worden ter compensatie naar het schijnt groter dan bij lenzen. Of dat waar is ik weet het niet. FF AS zou naar het schijnt ook niet gaan want uitslag zou te groot moeten worden.

                Comment


                • #23
                  Re: Kwaliteit D70?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jay
                  Heel erg bedankt voor al jullie reacties, ik heb mijn beslissing genomen, en dat is dat ik de D70 zal kopen. Zal wel nog enkele maanden duren (moet eerst geld met studentenjob verdienen), maar ik zal het zeker nog foto's posten van de nieuwe aanwinst.

                  Wees gerust, je zal er licht geen spijt van krijgen want het is toestel
                  En nu ga ik nog wat foto's proberen maken...

                  Comment

                  Working...
                  X