Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kwaliteit D70?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kwaliteit D70?

    Ik ben van plan een Nikon D70 te kopen. Iemand zei me dat dit geen al te goed toestel is, omdat hij er al wat problemen mee had (CCD die kapot gaat...). Daarom zou ik jullie eens willen vragen hoe goed de kwaliteit van deze toestelleneigenlijk is . Daarmee heb ik het op technische en mechanische problemen (waardoor hij binnen moet voor herstel). Zijn er mensen onder jullie die al slechte ervaringen hebben opgedaan met dit model? Of is er een duidelijke meerderheid die vol enthousiasme is (zoals ik op het eerste zicht zie op dit forum).
    Alvast bedankt voor jullie reacties!

    Jay
    Grtz Jay

  • #2
    Re: Kwaliteit D70?

    Hallo Jay,

    Ik denk dat je hier niets dan goeie ervaringen zult horen over de D70. Dit is wellicht één van de Nikon toestellen die het meeste succes kent.
    Een CCD die kapot gaat... hier toch nog nooit van gehoord. Zie trouwens niet goed in wat hier aan kapot kan gaan. En mocht dat toch zo zijn, dan is er nog altijd een garantie.

    Groetjes,
    Pol.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • #3
      Re: Kwaliteit D70?

      Alleen maar
      Canikon 40D - D200, D300

      Comment


      • #4
        Re: Kwaliteit D70?

        nie aan twijfelen de Nikon D70 is


        ook nog nooit gehoord van een kapotte ccd, maar mocht da het geval zijn dan doe je hum gewoon binnen. iedereen is content van de service van nikon dus no problem he.

        Comment


        • #5
          Re: Kwaliteit D70?

          Heb ook geen aanmerkingen op de D70, super toestel vind ik!!

          Trouwens, indien er problemen moesten zijn, service Nikon is ook
          Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

          Comment


          • #6
            Re: Kwaliteit D70?

            Ik heb toch ook nog niet gehoord van een sensor van een D70 die stukging.
            Ja, 't is te zeggen, toch wel, maar dat waren stuk voor stuk mensen die met borstels, toiletpapier, .... en allerhande andere dingen hun sensor probeerden te reinigen....

            Ik heb wel al meerdere malen gehoord van een Fuji S2Pro waar de sensor defect ging....

            De D70 is een dijk van een toestel, en de service van Nikon in Belgie (verzorgd door De Beukelaer, tevens importeur) is zo goed als onberispelijk.

            Tot op heden heb ik geen mechanische of technische mankementen gehad.
            Er zijn hier mensen waarvan de D70 al een minder zachte aanraking heeft gehad, en ook geen problemen, geen barstje, geen problemen (daarmee zeg ik niet dat ie shockproof is he!!).
            De D70 gaat ook mooi verder, zelfs al is het wat aan het motregenen, het mag nog vreselijk koud of verschrikkelijk warm, foto's nemen zal ie.

            Een aanrader.

            Comment


            • #7
              Re: Kwaliteit D70?

              Je zal wel eens iemand tegenkomen die een kapotte CCD gehad heeft en die zal dan komen zeggen slecht toestel, slechte kwaliteit etc....

              De realiteit is dat dit niet iets is dat vaak voorkomt. Als je een D70 wil kopen koop er dan 1 want het is een heel goed toestel en het is echt niet zo dat je moet geluk hebben om geen kapotte CCD te hebben.

              Comment


              • #8
                Re: Kwaliteit D70?

                Van de mijne heeft de lichtmeter eens kuren gekregen. (Toestel aanzetten, 1e foto altijd overbelicht).
                Die is dan ook prompt onder garantie vervangen door De Beukelaer, desondanks ik het toestel zelf in america gaan kopen ben.
                Verder niets dan lof over de D70.

                Jo.
                A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                Nikon stuff

                Comment


                • #9
                  Re: Kwaliteit D70?

                  Je zal altijd wel eens een toestel tegenkomen met problemen, er zijn er ook al veel van verkocht, ikzelf heb de minolta 7D maar van de Nikon heb ik niets dan positief gezien en ook gelezen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kwaliteit D70?

                    Mensen die problemen gehad hebben met een specifiek toestel zullen de eerste zijn om je dat te vertellen, de rest is aan het fotograferen

                    Als er echt grote problemen waren zou je dat al lang weten en zou Nikon er echt wel iets aan doen. Gezien de aantallen waarin deze toestellen verkocht worden zullen er altijd een paar uitvallers zijn. Als je een goede leverancier hebt zou ik me er niet druk over maken.
                    Groeten,

                    Albert Jan

                    Website AJH
                    lidnummer: BD0371NL

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kwaliteit D70?

                      Het enige wat ik al een 3-tal keer meegemaakt heb, is dat de spiegel (en zodoende de hele camera) blokkeert. Is iedere keer vanzelf goed gekomen met de camera een paar keer aan en uit te zetten. Telkens het gebeurde was mijn camera buiten in de koude wind.

                      En het is zowel voor als na die keer dat hij uit mijn rugzak gevallen is, gebeurd.

                      seppuku.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kwaliteit D70?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jay
                        Ik ben van plan een Nikon D70 te kopen. Iemand zei me dat dit geen al te goed toestel is, omdat hij er al wat problemen mee had (CCD die kapot gaat...).
                        Als dit een reden zou zijn om geen D70 te kopen, dan kan je evengoed geen enkele DSLR kopen, zelfs geen D2X of geen 1DsII.
                        De kans op een defect is heel erg klein.

                        Ik heb reeds 5 digitale cameras "versleten" zonder 1 probleem.

                        Eventueel gaan de Minoltas met AS wel vroegtijdige ouderdomsverschijnselen vertonen.
                        Maar om dat nu reeds met zekerheid te zeggen is onmogelijk.

                        Jan.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kwaliteit D70?

                          Ik heb ook een D70, nooit problemen gehad. Voor mij een vlot toestel om te bedienen.

                          PatrickL
                          [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kwaliteit D70?

                            Hier ook niks dan lof voor de D70, nog geen problemen mee gehad en is echt een zeer leuk toestel om mee te werken
                            D7000 en wat glas

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kwaliteit D70?

                              Ik heb nog maar weinig over ernstige technische of mechanische problemen gehoord met de D70. Kwalitatief staat die toch op een hoog peil

                              Maar ja, als er duizenden van die camera's worden gefabriceerd kan het misschien al eens gebeuren dat er eentje door de quality control glipt. Maar om dan te gaan zeggen dat de D70 kwalitatief minderwaardig is ?
                              Nikon D70

                              Comment

                              Working...
                              X