Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pixmania oplichting ?!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pixmania oplichting ?!

    Kort samengevat: ik heb anderhalf jaar geleden een Pentax digitaal fototoestel gekocht bij Pixmania. Dit toestel had twee jaar garantie, het eerste jaar via Pentax, het tweede jaar Pixmania.
    Het fototoestel is nu defect (in periode dat Pixmania moet instaan voor de garantie). Pixmania liet mij weten dat het toestel niet aan de garantievoorwaarden voldoet en ik 182 euro moet betalen voor de herstelling. Op mijn vraag waarom het niet aan de garantievoorwaarden voldoet reageren ze niet.
    Nu heb ik Pentax gecontacteerd en volgens hen hebben ze dit toestel bekeken en is er niets waardoor de garantie niet geldig zou zijn en moet Pixmania garantie geven.
    Maar Pixmania reageert niet meer.

    Dit lijkt mij dus oplichting. Het eerste jaar zal je waarschijnlijk wel echt garantie hebben, want die is op kosten van de fabrikant (in mijn geval dus Pentax), maar als er iets defect is waarvoor Pixmania moet opdraaien, beweren ze plots dat de garantievoorwaarden om één of andere mysterieuze reden niet zou gelden.

    Zijn er nog mensen die deze situatie herkennen?

  • #2
    Re: Pixmania oplichting ?!

    Oplichting...(wel een héél zware beschuldiging) noem het nu nog een mogelijke vergissing of misverstand.

    Schrijf hun met een aangetekend schrijven, dat ze in gebreke zijn, voeg daar kopies van uw bewijsstukken aan toe, 't zal dan wel in orde komen.

    Comment


    • #3
      Re: Pixmania oplichting ?!

      Pentax benelux in Breda.
      Ik ben daar eens geweest om na te gaan wat service van mijn MX ( ) kost en tevens gevraagd naar garantie. in het eerste jaar wordt zowiezo alles onder garantie gemaakt, al koop je een pentax in Ouagadougou.
      Voor het tweede jaar is er een coulance regeling voorcameras gekocht binnen de Benelux (ik dacht ook gewoon repareren) en binnen de Eu, buiten benelux, namelijk deel van de kosten.

      Nu is er geloof ik Europese regelgeving die stelt dat fabrieksgarantie gewoon 2 jaar moet duren...

      Comment


      • #4
        Re: Pixmania oplichting ?!

        Gisteren weer eens bij Pentax geweest.

        Camreas binen de Benelux gekocht worden gewoon binnen de garantie gerepareerd. Eigenlijk wordt alles gerepareerd onder garantie, al koop je hem in Hong Kong, BEHALVE als het een camera is die door internetbedrijven bijvoorbeeld in bulk in dat soort apestreken goedkoop wordt gekocht en in Nederland wort verkocht, dan hanteren ze gewoon de reparatietarieven...

        Ik weet niet waar je woont maar als het niet te ver van Breda is kun je hem vaak net zo makkelijk afgeven aan de service desk van Pentax benelux, scheelt weer wachten vanuit de winkel.

        Comment


        • #5
          Re: Pixmania oplichting ?!

          Heb ook slechte ervaring met pixmania. leverden me een reeds geopend pakket met dcs717 zonder batterij, lenskap, lader en geheugenkaart. Ze wilden niets van mijn klacht horen, maakten van mij de oneerlijke en daar kon na maanden gepallaver zelfs Test-Aankoop niets aan verhelpen...ze blijven gewoon weigeren hun verantwoordelijkheid op te nemen!
          Goeie raad? ver van wegblijven en bij een dealer kopen, die paar extra euro's zijn het waard(btw: hun levertijd was alles behalve...ze leveren via frankrijk en da's sowieso een paar dagen extra)

          Comment

          Working...
          X