Kort samengevat: ik heb anderhalf jaar geleden een Pentax digitaal fototoestel gekocht bij Pixmania. Dit toestel had twee jaar garantie, het eerste jaar via Pentax, het tweede jaar Pixmania.
Het fototoestel is nu defect (in periode dat Pixmania moet instaan voor de garantie). Pixmania liet mij weten dat het toestel niet aan de garantievoorwaarden voldoet en ik 182 euro moet betalen voor de herstelling. Op mijn vraag waarom het niet aan de garantievoorwaarden voldoet reageren ze niet.
Nu heb ik Pentax gecontacteerd en volgens hen hebben ze dit toestel bekeken en is er niets waardoor de garantie niet geldig zou zijn en moet Pixmania garantie geven.
Maar Pixmania reageert niet meer.
Dit lijkt mij dus oplichting. Het eerste jaar zal je waarschijnlijk wel echt garantie hebben, want die is op kosten van de fabrikant (in mijn geval dus Pentax), maar als er iets defect is waarvoor Pixmania moet opdraaien, beweren ze plots dat de garantievoorwaarden om één of andere mysterieuze reden niet zou gelden.
Zijn er nog mensen die deze situatie herkennen?
Het fototoestel is nu defect (in periode dat Pixmania moet instaan voor de garantie). Pixmania liet mij weten dat het toestel niet aan de garantievoorwaarden voldoet en ik 182 euro moet betalen voor de herstelling. Op mijn vraag waarom het niet aan de garantievoorwaarden voldoet reageren ze niet.
Nu heb ik Pentax gecontacteerd en volgens hen hebben ze dit toestel bekeken en is er niets waardoor de garantie niet geldig zou zijn en moet Pixmania garantie geven.
Maar Pixmania reageert niet meer.
Dit lijkt mij dus oplichting. Het eerste jaar zal je waarschijnlijk wel echt garantie hebben, want die is op kosten van de fabrikant (in mijn geval dus Pentax), maar als er iets defect is waarvoor Pixmania moet opdraaien, beweren ze plots dat de garantievoorwaarden om één of andere mysterieuze reden niet zou gelden.
Zijn er nog mensen die deze situatie herkennen?
Comment