Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe digitale camera

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Kan iemand mij vertellen of het daadwerkelijk verschilt in de kwaliteit van de foto's als een camera Quality Levels heeft als: Fine, Normal, Basic of als Normal, Fine, Superfine?
    Of zijn dit gewoon de benamingen van het merk camera dat staat voor de verschillende kwaliteiten van de foto's

Dank voor allen[?

Comment

Uiteraard is er een verschil. Het beste is te kijken naar het aantal pixels wat aagegeven wordt. Elke fabrikant zal andere of iets andere benamingen gebruiken.
      Bv. mijn camera Heb ik op 2240 x 1680 staan, maar ik kan ook een andere waarde, hoger of lager, instellen. Hoe hoger hoe beter en hoe groter formaat de foto in Kb's.
      Succes met je keus, het is wel moeilijk he ?
      Hannie

Comment

Originally posted by jwholtkamp
        Kan iemand mij vertellen of het daadwerkelijk verschilt in de kwaliteit van de foto's als een camera Quality Levels heeft als: Fine, Normal, Basic of als Normal, Fine, Superfine?
        Of zijn dit gewoon de benamingen van het merk camera dat staat voor de verschillende kwaliteiten van de foto's

Dank voor allen[?
        Ik dacht dat die termen stonden voor de compressie van de jpg foto. Je camera heeft een aantal levels ingesteld die overeenkomen met een zeker percentage compressie. Je zal dan ook zien dat de bestandsgrootte bij 'Superfine' veel groter is dan bij 'Normal', m.a.w. bij 'Superfine' ligt de compressie het laagst en zal je de grootste kwaliteit hebben.
        I swear Your Honor, I have no idea where that knife came from....

Comment

Het is inderdaad erg moeilijk om te kizen tussen al die mooie camera's, maar ja, ik wil mijn geld niet over de balk gooien, zoals in het gezegde. Maar ik kom er vast wel uit.
          Bedankt voor de reactie

Comment

Voor de Nederlanders onder ons, op www.kieskeurig.nl kan je gemakkelijk prijzen vergelijken van zeer veel camera's over verschillende verkooppunten.
            ik zou zeggen veel plezier

Comment

Dag iedereen,

kan iemand uitleggen wat de functie "playback zoom" of ook wel "terugspeel zoom" inhoudt???

Jan-Willem

Comment

Nog een vraagje.
                Ik ben er nog steeds niet uit welke camera ik koop. A303 Fujifilm is super. Is Fujifilm een beetje betrouwbaar op het gebied van de fotografie of zijn de producten in vergelijken tot de videocamera's van een stuk mindere kwaliteit??

jw

Comment

Dag iedereen,

kan iemand uitleggen wat de functie "playback zoom" of ook wel "terugspeel zoom" inhoudt???

Jan-Willem
                  Jee-Wee, die playback zoom slaat op het naderhand bekijken van de foto op je schermpje. Met die zoom kan je de foto vergoten op je scherm en beter zien of een foto al dan niet scherp genoeg is... Kwestie van meer detail te kunnen laten zien op het al redelijk kleine schermpje.
                  An  a day keeps frustration away!
                  http://www.demey-deleus.be

Comment

Dag iedereen,

Jan-Willem
                    Als je de "getrokken" foto bekijkt op het lcd-schermpje kun je inzoomen en "rondwandelen" in je foto : ZEER belangrijke functie om de scherpte te controleren.
                    Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

Comment

Merci voor de info

Comment

Working...
                      X