Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wanneer batterij opladen??!!

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wanneer batterij opladen??!!

Hoi, even een vraagje.
    Ik heb een batterij voor m'n Canon Powershot S40.
    Batterij type 570mAh Li-ion.
    Als nu die batterij nog maar half vol is kan het dan kwaad om hem dan alweer op te laden, of is het beter om hem eerst echt helemaal leeg te maken.
    Bedankt alvast.
    Sjef

Het beste is natuurlijk helemaal leeg te maken...
    Maar dit kan niet altijd. Dus kan het geen kwaad om ze op te laden, ook al zijn ze niet volledig leeg.
    Ik zorg altijd, en zeker voor een Shooting Day, dat al mijn batterijsets vol zijn.
    Met de moderne batterijen is dat geheugen effect niet meer zo erg...

Comment

Originally posted by mic
      Het beste is natuurlijk helemaal leeg te maken...
      Maar dit kan niet altijd. Dus kan het geen kwaad om ze op te laden, ook al zijn ze niet volledig leeg.
      Ik zorg altijd, en zeker voor een Shooting Day, dat al mijn batterijsets vol zijn.
      Met de moderne batterijen is dat geheugen effect niet meer zo erg...
      Hallo Mic
      Wat ik begrepen hebt is dat de Li-ion batterijen helemaal geen geheugen effect meer hebben, (mocht ik het toch fout hebben Sorry dan )
      Groet ,Jan

D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
      www.langenacker.nl

Comment

Hallo Mic
        Wat ik begrepen hebt is dat de Li-ion batterijen helemaal geen geheugen effect meer hebben, (mocht ik het toch fout hebben Sorry dan )
        Groet ,Jan
        de marketing zegt dat er helemaal geen geheugeneffect is .. maar geloven doe ik het niet helemaal. indien mogelijk gebruik ik de batterijen volledig op alvorens te laden .. maar een shot missen wegens platte batterij gaat me wel te ver *s*

met de Sony Infolithium hecht ik al meer geloof aan de markting aangezien er een chip in de batterij zit die bijhoud hoe "leeg" de batterij is, en dus nooit kan overladen.

Zelf met mijn infolithiumbatterijen laat ik mijn batterijen graag regelmatig leeg komen (en met een actieradius van circa 700 minuten zonder LCD kan dat hééééééél lang duren *s*)

in princiepe gebruik ik de batterijen op alvorens op te laden, maar als ik een shooting doe, en de batterijen zijn halfweg, dan heb ik geen bezwaar om een tussentijdse oplaadbeurt te geven ..

maar dat capaciteitsverlies is met de infolithium wel heel gering: ik heb nu al 4 jaar infolithium batterijen, en de capaciteit van m'n eerste batterypack is nog niet merkbaar gedaald ..

ik heb ook li-ion batterijen van Canon, en heb die gelijkaardig gebruikt dan de infolithiums van sony .. en het verlies is ook heel gering .. maar wel merkbaar na 3 jaar intensief gebruik

Comment

idd, Visio... het geheugeneffect bij Li-ion is te verwaarlozen... Maar de ouderdom natuurlijk niet
          Een batterij verslijt ook. Hoe meer keren je ze oplaad, hoe minder 't wordt.
          Dus een batterij van drie jaar geeft niet meer zoveel als een nieuwe.

Comment

Working...
          X