Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Twijfel alom ..... C/M

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Twijfel alom ..... C/M

    Oorspronkelijk geplaatst door Tom
    Je mag discuteren hoor, no prob.
    Geen discussie hoor zelfs al mag ik gewoon enkele opm en vragen.

    In alle eerlijkheid ik denk dat je het best ofwel een nieuwe 1D koopt of voor die D7 gaat. De 20D zit in je hoofd als een teleurstelling en zelfs als zou hij alles plotseling perfect doen je gaat er nooit meer echt tevreden van zijn. Zo werkt dat alvast toch bij mij. Het beste koop je dus iets nieuw. En zelfs al is dat eigenlijk slechter dan toch is de kans heel wat groter dat je er tevreden mee kan zijn. Koop dus iets anders of je gaat jezelf continu frustreren. Dat is het geld voor die 70-200 ssm wel waard denk ik. Nu ja ik ben er ook van overtuigd dat de 7D geen oplossing gaat zijn dus zou ik als ik jou was toch aan occasie of nieuwe 1DII denken of zo.

    - De body van de 20D ligt me helemaal niet, zelfs niet met battery grip. Doordat ze em kleiner en lichter hebben gemaakt kan ik er niet goed mee overweg. Dit is me de eerste keer opgevallen in Zolder vorige week waar ik ondervond dat met de 70-200 de balans een beetje zoek is.
    - Doordat ze em kleiner en lichter hebben gemaakt heeft ie blijkbaar een beetje last van zen sluiter. Meerbepaald de spiegel schijnt wel een trillingske voort te brengen.
    Als hij je niet ligt moet je veranderen. Maar de 1D zal toch wel de enigste echte oplossing zijn vrees ik want 7D vs 20D het gewicht en grote verschil is nu niet van die aard om veel verschil uit te maken. Maar als hij jou beter ligt niet aarzelen. Dat de spiegel een trilling voortbrengt euh dat doen alle spiegels hoor.
    - USM in combo heeft ook zen nadelen vind ik, je volgt een bewegend voorwerp dat zich op aanzienlijke afstand van je bevindt. Doordat de AF zones zo klein zijn, en de AF snelheid zeer snel, kan het gebeuren dat je er net naast zit. Je hebt geen mogelijkheid om in AI Servo de prioriteit op AF lock te zetten, zodat ie zelfs complete OOF shots maakt.
    DAt van die kleine af zones dat snap ik en tja voor beter moet je naar 1D want 7D doet dat ook niet beter. Dat van die lock ik dacht dat er een methode was. Alhoewel.... Nu ja ik zou niet weten hoe. Het zou zeker interessant zijn dat te kunnen doen.
    Ben ik verwend geweest door de razorsharpe beelden van de 1D ???? Misschien, waarschijnlijk zelfs, maar ik kon gewoon nie langer wachten zonder VEEL verlies te maken om men 1D weg te doen. Dus ik heb de 20D een kans gegeven, maar zoals het er nu voorstaat gaat ie er waarschijnlijk uit.
    Je moet gewoon veranderen tom. En dat de 1D razorscherpe beelden geeft dat doet ie zeker. Probleem is wel die 7D in mijn ogen zeker geen scherpere beelden maakt dan de 20D en met wat hogere iso zelfs veel minder scherp. Maar het enige dat telt is jouw gevoel dus dat moet je volgen.
    Even heb ik gedacht om terug naar een 10D te gaan, of zelfs terug een 1D, maar ik moet eerlijk gezegd toegeven dat die 7D constant door men hoofd spookt. Ik vind deze BIJZONDER goed in de hand liggen, perfect van gewicht, en eigenlijk, alle USM snufjes ed ten spijt, is ie snel genoeg om ook actie vast te leggen. Voeg daar nog de ergonomie van de body aan toe, en je hebt een mooie cam, die heel film-alike beeldjes maakt.
    Als de 7D je zo goed ligt en je bij die cam je goed voelt. Niet aarzelen zou ik zeggen behalve als je voor 1D kan gaan. Dat film alike vind ik altijd iets grappig. Wil men dan zeggen onscherp, met veel ruis. Want dat is eigenlijk film tov digitaal. Het enige voordeel in mijn ogen is dynamisch bereik. Voor de rest staat digitaal al serieus verder. Maar ja dat is mijn mening he. En yep het type ruis dat meer op film korrel trekt is aantrekkelijker dan het ander soort ruis. Dat kan ik volgen.
    Dus je ziet het, er wordt al enkele weken over nagedacht hoor. Het is het glas dat me tegenhoudt.
    Wel als ik jou was zou ik niet twijfelen en voor de 7D gaan behalve als je ooit nog zin hebt de stap hoger te gaan en terug naar een body type 1D. Als je dat wil kan een verandering van systeem wel eens zwaar tegenvallen. Maar als dat geen bezwaar is ge je gelukkiger zijn met de 7D dan je nu bent. Die 20D zelfs al is ie beter gaat het toch nooit meer doen voor jou.

    Comment


    • #17
      Re: Twijfel alom ..... C/M

      Gisterenavond, vannacht en vanmorgen wat vergelijkingswerk gedaan en vooral veel naslagwerk ...... Blijkbaar geeft ie dezelfde beelden als de 10D, dus moet je terug gaan opscherpen. Ook jpeg schrijf ik bij deze af, en ga terug naar RAW.

      Chuck Westfall gaf me enige richtlijnen wat betreft opscherping ed in een van zen documenten. Deze schijnen goed te werken, zelfs vanuit Capture 1, zonder PS te moeten openen.

      Oplossing 1 : de 1d MII, toestel ken ik, de beelden echter zijn ook aan de softe kant + centjes hee.

      Oplossing 2 : de 20d effe houden, kat uit de boom kijken naar een opvolger (annex tussenmodel) eventueel .... en dus voorlopig de workflow van ons aller chuck volgen qua opscherping. AF systeem wordt je wel effe gewoon. Desnoods wat extra gewicht eraan hangen onder de grip voor stabiliteit. (Kev, daarmee doelde ik ook op de shutterslag en de gewichtsverhouding op langer focal ranges).

      Oplossing 3 : terug naar de 1DmI. Echter, de mijne was een zo goed als nieuwe, zoiets vind ik nie meer plus het is wel prettig om iets meer cropruimte te hebben. Ook voor gebouwen ed (waar ik wel vraag naar krijg) is de 4mp jammer genoeg net nie genoeg. Voor al de rest wel.

      Oplossing 4 : overstappen naar Minolta, de drang is groot, maar ik ga het nie doen. Niet omwille van de lenzen ed, maar eerder om het principe van "Ik ga mij hier nie laten kennen door een 20D zenne .... ".

      Dus bij deze, thx for the replies, maar voorlopig blijft de 20d. (Mijn madame zou er nie mee kunnen lachen moest ik weer overschakelen en vermits ik hier thuis niks heb te zeggen ... ).

      Comment


      • #18
        Re: Twijfel alom ..... C/M

        He zou je mij die doc van chuck westfall kunnen aanwijzen? Ik ben altijd heel geinteresseerd in wat deze te vertellen heeft.

        Zelf gebruik ik ook altijd raw en ben tevreden met wat er rechtstreeks uit C1 of RSE komt.
        PS gebruik ik nog enkel om te verkleinen af en toe iets bij te werken of composities maken of iets dergelijks.

        Dat van niets te zeggen hebben dat ken ik ook. Dat alleen is voor mij al een reden om nooit meer van merk te veranderen. Ik heb nu al zoveel moeite gehad om mijn collectie lenzen bij elkaar te krijgen. Beeld je in dat ik moet herbeginnen

        Voor het extra gewicht misschien is proberen met AA's in de grip te steken zijn die niet iets zwaarder? Ik weet het niet hoor is maar een gedacht. Of gewoon een een L plate van Really right stuff voor snel monteren op tripod. Dat kan eventueel helpen.

        Comment


        • #19
          Re: Twijfel alom ..... C/M

          Oorspronkelijk geplaatst door Tom
          Dus bij deze, thx for the replies, maar voorlopig blijft de 20d. (Mijn madame zou er nie mee kunnen lachen moest ik weer overschakelen en vermits ik hier thuis niks heb te zeggen ... ).
          Oef!!!

          Comment


          • #20
            Re: Twijfel alom ..... C/M

            Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
            Oef!!!
            thedude = pluisje

            onder de PLAK jonge......

            amai amai amai.........

            mvg,
            Z900
            Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

            Comment


            • #21
              Re: Twijfel alom ..... C/M

              Oorspronkelijk geplaatst door Tom
              ... kat uit de boom kijken ...
              Elaba...
              http://katrijn.fotopic.net
              Canon 10D met glaswerk, Canon G3,Tripod Velbon

              Comment


              • #22
                Re: Twijfel alom ..... C/M

                Oorspronkelijk geplaatst door Z900
                thedude = pluisje

                onder de PLAK jonge......

                amai amai amai.........

                mvg,
                Hehehe, look who's talking .....
                Is het eten nog nie gereed voor vanavond jonge ? En de was gedaan ?

                Comment


                • #23
                  Re: Twijfel alom ..... C/M

                  Tom, ken je Isarphoto ?
                  Daar staan twee 1D's te koop, IMHO aan een goede prijs.
                  Probleem met die 1 reeks is dat ze meestal nogal wat afgezien hebben.
                  Mocht ik geen andere lens ( en een statief ) op het oog hebben, kocht ik me er eentje als backup.
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment


                  • #24
                    Re: Twijfel alom ..... C/M

                    Marc,

                    Thx for the hint, maar een 1D heb ik gehad.
                    De enige 1D die er nog komt is er eentje met een romeinse 2 achter ....

                    Als ik ooit nog eens wat reserve budget heb tenminste ......

                    Comment


                    • #25
                      Re: Twijfel alom ..... C/M

                      Tja, dan is AC-foto momenteel het goedkoopst. Allez, "goedkoopst".

                      Of je moet overschakelen naar Nikon...ik hoor van heel wat pro's dat Nikon-beelden recht uit de camera haast geen verscherping behoeven...
                      Maar da's louter van horen zeggen; heb zelf nog nooit een Nikon vastgehad.
                      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                      Si non, on devient bonbon
                      Et les gens nous mangent !"

                      Comment


                      • #26
                        Re: Twijfel alom ..... C/M

                        Nikon heb ik ook gehad, korte periode ....

                        Comment


                        • #27
                          Re: Twijfel alom ..... C/M

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tom
                          En de was gedaan ?

                          Er zijn nog vrouwe die respect hebbe voor mooie goddelijke jonge kerels....
                          met een volle haarbegroeiing op de kop......

                          mvg,
                          Z900
                          Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

                          Comment


                          • #28
                            Re: Twijfel alom ..... C/M

                            Oorspronkelijk geplaatst door Z900
                            Er zijn nog vrouwe die respect hebbe voor mooie goddelijke jonge kerels....
                            met een volle haarbegroeiing op de kop......

                            mvg,

                            Comment


                            • #29
                              Re: Twijfel alom ..... C/M

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tom
                              Nikon heb ik ook gehad, korte periode ....
                              Wat heb jij nou lang jonge......niks toch zekers........korte tuinkabouter.

                              mvg,
                              Z900
                              Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

                              Comment


                              • #30
                                Re: Twijfel alom ..... C/M

                                Oorspronkelijk geplaatst door Z900
                                Er zijn nog vrouwe die respect hebbe voor mooie goddelijke jonge kerels....
                                met een volle haarbegroeiing op de kop......

                                mvg,
                                Aan de BD crew .....

                                Kan ene Z900 aub gebanned worden ? Deze man kraamt niets dan onzin uit, en leeft in zijn eigen droomwereldje.

                                Comment

                                Working...
                                X