Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Twijfel alom ..... C/M

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Twijfel alom ..... C/M

    Grrrrrr, verdomme hee Rudy .....

    Sinds ik een paar keer die Mibrolta in men pollen heb gehad twijfel ik toch wel heel hard om over te stappen op de 7D zenne .... (zeker na mijn recentere "upgrade" naar de 20D). Wat houdt me tegen ? De prijs van 1 welbepaalde lens, iets met 70-200, f2.8, APO, G, en SSM ..... PEPERDUUR

    Nu dan mss de vraag, wie heeft er hier een 7D (buiten de Rudy) met een 70-200 f2.8 of 80-200 f2.8 lens die redelijk recent is ? Mag een Sigma, Tamron, Tokina or whatever zijn. Het is gewoon om de AF snelheid van die lens eens te ondervinden.

    Qua groothoek en standaardzoom weet ik perfect wat aan te schaffen, qua lange tele ook, maar ik zit net met dat tussenzoompje (korte tele) die voor actiefotografie moet gaan dienen. Een beetje een vervanger voor de 70-200 USM van Canon zeg maar.

    So, let me know ....

  • #2
    Re: Twijfel alom ..... C/M

    Sorry kan niet helpen maar dat wist je al. Behalve dat alles wat ik al gehoord heb over de sigma heel positief is en dus wel een oplossing voor jou zou kunnen zijn.

    Mag ik ook effe vragen wat jou zo tegenvalt aan de 20D dat je dit zou willen doen? Ik wil niet discussieren of zo hoor ik beloof zelfs niets te antwoorden. Gewoon uit interesse.

    Comment


    • #3
      Re: Twijfel alom ..... C/M

      Niet tevreden met een Canon 20D ?

      Comment


      • #4
        Re: Twijfel alom ..... C/M

        Al goed dat ik op mijne stoel zat.
        Ben zelf ook niet helemaal mee. Ik dacht dat de 20D zo'n fantastisch machien was (wat het in mijn opinie zeker ook is)???

        Nu, om op je vraag te antwoorden: ik denk dat de snelheid van de Minolta gecombineerd met een SSM/HSM (schr. wt. nt. pst. ) zeker even snel zal zijn dan met een Canon...
        In elk geval: als je iemand vind, had ik graag je bevindingen ervan vernomen.

        En ik wil zeker niet stoken:
        volgens mij is de D7D 'a-hell-of-a-machine' maar volgens het Konica-Minolta forum op dpreview is hoge ISO's blijkbaar niet zijn ding; het AS zou daar de oorzaak van zijn. (allez, voor zover ik het ten minste begrepen heb )

        Tom,
        als ge hem eenmaal hebt mag ik toch eens ne keer 'mee helpen dragen' hé?
        http://www.digifotofreak.nl

        Comment


        • #5
          Re: Twijfel alom ..... C/M

          De lotto gewonnen ofzo ? , Als je met de 20D niet tevreden bent wie zegt dan dat dit met een 7D wel zou zal zijn ?
          http://www.dullaert.net

          Comment


          • #6
            Re: Twijfel alom ..... C/M

            Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
            Sorry kan niet helpen maar dat wist je al. Behalve dat alles wat ik al gehoord heb over de sigma heel positief is en dus wel een oplossing voor jou zou kunnen zijn.

            Mag ik ook effe vragen wat jou zo tegenvalt aan de 20D dat je dit zou willen doen? Ik wil niet discussieren of zo hoor ik beloof zelfs niets te antwoorden. Gewoon uit interesse.
            Je mag discuteren hoor, no prob.

            Wat me tegenzit : ik kom van de 1D, dus doe "machinegewijs" een stap terug laat ons zeggen. Zeker qua AF instelmogelijkheden, maar daar had ik mee kunnen leven MAAR :

            - 20d beeldjes zijn mooi qua resolutie en kleur, maar ik kan nie meer aarden aan de softe beelden. Het ligt niet aan de AF, ik heb gisteren uitgebreid de AF testen gedaan omdat ik begon te twijfelen, en deze waren allemaal goed.

            - De body van de 20D ligt me helemaal niet, zelfs niet met battery grip. Doordat ze em kleiner en lichter hebben gemaakt kan ik er niet goed mee overweg. Dit is me de eerste keer opgevallen in Zolder vorige week waar ik ondervond dat met de 70-200 de balans een beetje zoek is.

            - Doordat ze em kleiner en lichter hebben gemaakt heeft ie blijkbaar een beetje last van zen sluiter. Meerbepaald de spiegel schijnt wel een trillingske voort te brengen.

            - USM in combo heeft ook zen nadelen vind ik, je volgt een bewegend voorwerp dat zich op aanzienlijke afstand van je bevindt. Doordat de AF zones zo klein zijn, en de AF snelheid zeer snel, kan het gebeuren dat je er net naast zit. Je hebt geen mogelijkheid om in AI Servo de prioriteit op AF lock te zetten, zodat ie zelfs complete OOF shots maakt.

            Nu, ik maak al 20 jaarkes fotokes nu (ongeveer), met zen ups en downs, periodes veel en ook periodes minder. Dus de combo Tom - 20D is niet echt optimaal.

            Ben ik verwend geweest door de razorsharpe beelden van de 1D ???? Misschien, waarschijnlijk zelfs, maar ik kon gewoon nie langer wachten zonder VEEL verlies te maken om men 1D weg te doen. Dus ik heb de 20D een kans gegeven, maar zoals het er nu voorstaat gaat ie er waarschijnlijk uit.

            Even heb ik gedacht om terug naar een 10D te gaan, of zelfs terug een 1D, maar ik moet eerlijk gezegd toegeven dat die 7D constant door men hoofd spookt. Ik vind deze BIJZONDER goed in de hand liggen, perfect van gewicht, en eigenlijk, alle USM snufjes ed ten spijt, is ie snel genoeg om ook actie vast te leggen. Voeg daar nog de ergonomie van de body aan toe, en je hebt een mooie cam, die heel film-alike beeldjes maakt.

            Wat houdt me tegen ? Een vervanger voor mijn 70-200 f2.8 L USM met Minolta vatting. De Minolta lens zelf kost stukken van mensen (een pakje meer dan de 70-200 f2.8 L USM IS). Daartegenover staat dan wel dat ie blijkbaar de vloer aanveegt met USM. Maar dit geheel ter zijde. Ook optisch schijnt Milnolta legendarisch te zijn.

            Mijn lijstje na 2 weken denkwerk zou er als volgt uitzien :

            - 7D + grip + extra batterijen
            - Minolta 50mm f1.4 D
            - Tamron 17-35 f2.8-4
            - Tamron 28-75 f2.8
            - 70-200 f2.8 of 80-200 f2.8 ?????? nog in te vullen (liefst SSM, maar 2000€ ?????????)
            - 300 of 400mm prime

            Dus je ziet het, er wordt al enkele weken over nagedacht hoor. Het is het glas dat me tegenhoudt.

            Waarschijnlijk zal iemand anders perfect gelukkig zijn met een 20D, maar ik moet een toch iets zwaarder en groter cammetje hebben.

            Comment


            • #7
              Re: Twijfel alom ..... C/M

              Oorspronkelijk geplaatst door dzjee
              De lotto gewonnen ofzo ? , Als je met de 20D niet tevreden bent wie zegt dan dat dit met een 7D wel zou zal zijn ?
              Awel, het feit dat Rudu em nie meer aan mij durft geven op een shoot omdat ik hem niet meer teruggeef.

              Nee, effe alle gekheid op een stokje : als je de foto's bekijkt van de D7D tegenover de foto's van de 20D (recht uit cam) dan val ik eerder voor de D7D resultaten. Ze zijn ook scherper, zelfs de actieshots (en ja OOK die ZONDER AS). Waarschijnlijk speelt hier CCD vs CMOS mee hoor.

              En neen, nie de Lotto gewonnen, Canon zal eerst buiten moeten voor er iets anders komt. Hij moet ook nie weg, mits enige usm zijn de plaatjes van Canon goed, daar niet van. Laat ons gewoon zeggen dat Minolta lonkt wegens een uitstekende cam zijnde.

              Die ruis op hoge ISO waarden stoort mij niet. Ik zie trouwens ook duidelijk ruis in de 20D pics hoor. Daar moet je het niet voor laten.
              Last edited by Tom; 4 april 2005, 18:39.

              Comment


              • #8
                Re: Twijfel alom ..... C/M

                Oorspronkelijk geplaatst door Tom
                - 70-200 f2.8 of 80-200 f2.8 ?????? nog in te vullen (liefst SSM, maar 2000€ ?????????)

                Ja dat zal wsch de grootste dobber zijn. Die Minolta (heb ik ook alleen maar van horen zeggen) schijnt inderdaad heel goed te zijn, maar ik denk niet dat je die tweedehands kunt te pakken te krijgen wegens te recent.

                Voor de 300mm/400mm like heb ik wel een oplossing: Bigma (gelukkig maken ze die in Minolta vatting, Tom )

                Wat je vertelt over die spiegel, daar kan ik inkomen...
                http://www.digifotofreak.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Twijfel alom ..... C/M

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tom
                  Awel, het feit dat Rudu em nie meer aan mij durft geven op een shoot omdat ik hem niet meer teruggeef.

                  Nee, effe alle gekheid op een stokje : als je de foto's bekijkt van de D7D tegenover de foto's van de 20D (recht uit cam) dan val ik eerder voor de D7D resultaten. Ze zijn ook scherper, zelfs de actieshots (en ja OOK die ZONDER AS). Waarschijnlijk speelt hier CCD vs CMOS mee hoor.

                  En neen, nie de Lotto gewonnen, Canon zal eerst buiten moeten voor er iets anders komt. Hij moet ook nie weg, mits enige usm zijn de plaatjes van Canon goed, daar niet van. Laat ons gewoon zeggen dat Minolta lonkt wegens een uitstekende cam zijnde.

                  Die ruis op hoge ISO waarden stoort mij niet. Ik zie trouwens ook duidelijk ruis in de 20D pics hoor. Daar moet je het niet voor laten.
                  Wel ja , moest ge voor minolta gaan , ik heb wel intresse om je 70-200/2.8 over te nemen

                  groets.
                  http://www.dullaert.net

                  Comment


                  • #10
                    Re: Twijfel alom ..... C/M

                    Ik wil hier NIKS meer mee te maken hebben!!!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Twijfel alom ..... C/M

                      Dacht ik al Rudy....the dude is coompleet MADDDDDDdddddddddddddd.........tssssss Mibrolta

                      ps: hij denkt er A4-tjes uit te kunnen printen

                      mvg,
                      Last edited by Z900; 5 april 2005, 00:08.
                      Z900
                      Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

                      Comment


                      • #12
                        Re: Twijfel alom ..... C/M

                        Ik zou de 1D-Mark II in overweging nemen, spaart je de kosten van nieuwe optiek, heeft dezelfde body als de 1D. Ik denk dat je je daar toch beter ga bij voelen Tom.

                        My2cents -
                        Jeff
                        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                        Comment


                        • #13
                          Re: Twijfel alom ..... C/M

                          Ik wil hier NIKS meer mee te maken hebben!!!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Twijfel alom ..... C/M

                            Denk dat Tom met zijne kop tegen een paal is gelopen
                            D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                            www.langenacker.nl

                            Comment


                            • #15
                              Re: Twijfel alom ..... C/M

                              als ik de titel van de topic zie, niet twijfelen tom, resoluut gaan voor de C/M

                              (de hassy 500 c/m welteverstaan)

                              Comment

                              Working...
                              X