Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sensor reinigen moeilijk????

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sensor reinigen moeilijk????

    Wat mij momenteel nog doet twijfelen om een DSLR te kopen is het feit dat de sensor regemaltig moet gereinigd worden.
    Enkele vraagjes:
    -Stel je koopt je camera in het buitenland (Corné of Top Foto) kun je op deze verdelers reken om je sensor te kuisen?
    -Kun je ergens terecht in België om hem te laten reinigen, of is het helemaal niet zo moeilijk-riskant om dat zelf te doen?
    Alle ervaringen welkom en bedankt op voorhand.
    Grtz Fatje

    - EOS + EF -

  • #2
    Re: Sensor reinigen moeilijk????

    Wij zijn "Doehetzelvers"
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Sensor reinigen moeilijk????

      Lees dit hier eens:
      Ik heb net pecpads en eclipse besteld, sensorswaps vind ik nogal duur, en ik zou er eigenlijk maar 1tje van nodig hebben... dus dacht ik, dat kan ik zelf ook wel maken. Nu dus de vraag: iemand een voorstel hoe en veilige swap te maken om m'n pecpads rond te hangen? En hoe veilig de pecpads er rond te hangen? Alvast bedankt,


      Met het juiste gereedschap is dat heel erg gemakkelijk .
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Sensor reinigen moeilijk????

        of je koopt een Nikon en krijgt zelfs met een buitenlands toestel superservice bij De Beukelaar
        some toys 4 big boys
        http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

        Comment


        • #5
          Re: Sensor reinigen moeilijk????

          't is vreselijk moeilijk, kost je uren van zweet en tranen

          Nee hoor, kwestie van paar minuten als je je goed voorbereid en de goede spullen in huis haalt
          Groeten,

          Albert Jan

          Website AJH
          lidnummer: BD0371NL

          Comment


          • #6
            Re: Sensor reinigen moeilijk????

            Wat die sensor betreft: ik kan alleen maar beamen dat het niet zo moeilijk is als het lijkt. Ik was de eerste keer ook erg bang, maar het gaat eigenlijk vrij vlot (je moet natuurlijk altijd voorzichtig zijn en niet met de botte hand te werk gaan, maar goed ...).
            EOS 80D

            Comment

            Working...
            X