Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

helemaal van mijn melk door de 350D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • helemaal van mijn melk door de 350D

    Je raadt het nooit : ik ging vandaag nog eens langs om de D70 nog eens in mijn handen te hebben en ook de 350d van canon eens van dicht te zien. Ik die al 100% beslist had voor de D70 te gaan .... jongens toch : die canon lag stukken beter in mijn (vrouwelijke, dus kleinere) handen, de bediening komt mij veel vlotter over (lijkt sterk op die van de powershot S30 die ik nu heb), positief ook dat zowel het LCD scherm als de display met info over instellingen vlak bij elkaar staan, ... Maar de D70 heeft dan weer zijn kitlens mee : groter bereik (zou langer duren tegen dat ik een tele wil kopen) en kwalitatief vermoed ik dat die ook stukken beter is .... en ik heb persoonlijk een vooroordeel dat nikon beter en echter zou zijn dan canon (hiermee wil ik niemand voor de borst stoten, is een persoonlijk gevoel dat gevoed is door mijn jarenlange analoge nikon-ervaring).
    Ik zit nu dus echt in zak en as .... . Volgende opdracht wordt dus proberen de lenzen te vergelijken en eventueel kijken of ik de canon niet met een andere lens die meer ala die van nikon is, kan overwegen.
    Jongens toch ... this is hard

  • #2
    Re: helemaal van mijn melk door de 350D

    waarom koop je ze niet allebei?
    als de canon dan mss niet bevalt neem ik hem wel van je over voor een zacht prijsje!
    grts; M

    Comment


    • #3
      Re: helemaal van mijn melk door de 350D

      Neem dan de 350D met de 17-85 IS, zelfde bereik als de Nikon en IS op de koop toe...
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

      Comment


      • #4
        Re: helemaal van mijn melk door de 350D

        Ik heb ook lang getwijfeld welke ik zou kopen.
        D70 ,300D ,350D ,20D....
        Uiteindelijk heb ik gekozen voor de 20D.
        Ook ik had hetzelfde gevoel over canon na ongeveer 20 jaar de A1 gehad te hebben.
        Ik heb de body genomen die mij het beste in de hand lag, een goede kwaliteit heeft en nog redelijk in prijs was.
        Op gebied van lenzen heb ik weken getwijfeld.
        Mijn redenering is nu :
        Ik geef nu een kleine 150 € meer voor een kit lens. (18-55)
        Ik leer mijn toestel kennen en ondertussen spaar ik voor
        een goede lens.
        Als ik dan eindelijk mijn goede lens kan kopen zal de voldoening groter zijn.
        Ook ik leer alle dagen nog bij ondanks men +-20 jaar kostelijke hobby.
        In alle geval ,kies de goede ,want als je je toestel vastpakt en geen goed gevoel hebt zal hij na enige tijd in de kast blijven liggen.

        Veel succes (toch geen weegschaal zeker???)


        Groetjes


        JO
        Groetjes
        ----JO

        Comment


        • #5
          Re: helemaal van mijn melk door de 350D

          Gewoon op je gevoel afgaan zou ik zeggen.Als die 350D goed in je hand ligt zou ik die nemen als ik u was,want je moet er toch telkens mee rondlopen he.Ook ik heb ooit die vergissing begaan om een toestel te kopen dat wel goeie specs had,maar na een paar weken had ik er spijt van gewoon omdat het niet goed in de hand lag.Dit toestel is dan ook maar acht maand in mijn bezit geweest.Beetje zonde maar ja........Mijn mening is dan ook,gewoon kopen waar je je goed bij voelt!
          Vitarake


          Canon Eos 300D + Tamron 28-300/3,5-6,3 AF XR Di LD Asph. (IF) Macro +Ridata pro 1Gig + Lowepro Nova 1

          Comment


          • #6
            Re: helemaal van mijn melk door de 350D

            Of de D70 kwalitatief echt stukken beter is, dat weet ik niet (ik heb zelf ook een "plastieken" 300D gehad, en die heeft op 10.000 foto's ook geen klik verkeerd gegeven ). Maar als die 350D goed in je hand ligt, dan zou ik zeker overwegen om die te kiezen.

            Als "beginlens" is de 17-85 IS volgens mij zeker niet slecht, en in de kit zal die lens ook veel goedkoper zijn. Als ze dan niet goed genoeg is voor jou, dan zal je er niet veel verlies op maken als je die achteraf te koop zet.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: helemaal van mijn melk door de 350D

              bedankt al voor de reakties ! Ben ook meer en meer geneigd om mijn 'gevoel' te volgen en voor de 350D te gaan. Ben er wel absoluut niet uit of ik de kitlens ga nemen of onmiddellijk een lens met een groter bereik.
              Wat is trouwens die IS in de 18-85 ? Wat denken jullie van de Sigma 18-125 ? En hoe erg is die vignettering daar ? (ga hier een apart topic over starten bij lenzen)

              PS : ben geen weegschaal, maar gedraag er mij momenteel wel als een

              Comment


              • #8
                Re: helemaal van mijn melk door de 350D

                Oorspronkelijk geplaatst door fien
                Wat is trouwens die IS in de 18-85 ?
                IS = Image Stabilisation. Die zorgt ervoor dat je ook met langere sluitertijden niet bewogen foto's maakt. Dit houdt dus de zogenaamde camera-shake tegen (natuurlijk niet de beweging van het onderwerp )
                Canon 10D, glass, flashes & extra's
                Fuji S602Z & extra's
                www.CooMa.be BD0176BE

                Comment


                • #9
                  Re: helemaal van mijn melk door de 350D

                  @cooma : bedankt voor de uitleg, heb net (onder andere) die vraag gesteld bij lenzen, was dus een beetje te snel (of te traag met hier te komen lezen )

                  Comment

                  Working...
                  X