Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verwacht ik te veel van Nikon Coolpix 8700

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Verwacht ik te veel van Nikon Coolpix 8700

    Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart
    Ja Halo als je een statief hebt en een uur de tijd en dooie beesten! Ik zei ook dat je met de 5700-8700 mooie foto's kunt maken! Ik zei alleen ook dat het geen vluggerd is.
    Het detail in de geposte foto doet trouwens best onder voor de meeste dlsrs.

    Trouwens, wie is Halo?

    Euh eh..als dit over mijn foto's gaat... ze zijn zowat allemaal uit de losse pols gemaakt, een uur tijd heb ik zelden maar die forellen bleven inderdaad mooi liggen
    Gelijk heb je dat de CP 5700 geen vluggerd is. Maar eenmaal je het toestel kent kan je er, naar mijn bescheiden mening, leuke foto's mee maken.
    Ik werk ook regelmatig met de D70 van mijn vader en er is natuurlijk een wereld van verschil tussen beide toestellen. Ik heb de CP 5700 nu zo'n 4 maand en sta nog dagelijks versteld van wat de mogelijkheden zijn van dit toestelletje.

    Cheers,
    Pendragon
    Meer foto's op mijn website

    Comment


    • #17
      Re: Verwacht ik te veel van Nikon Coolpix 8700

      Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357

      Maar een zekere basiskennis in onmisbaar, de camera doet wat je wenst maar jij moet bekwaam zijn om te weten wat te doen. Iemand die geen viool kan spelen, speelt op een Stradivarius ook vals !

      my2cents

      Jeff
      Had het niet beter kunnen zeggen , dit is een goed advies voor een beginner of
      iemand die niet echt fotografie als hobby heeft .
      Well, I always point and shoot. I find that if I don't point, I get erratic results, and if I don't shoot, I don't get any results at all.

      Comment


      • #18
        Re: Verwacht ik te veel van Nikon Coolpix 8700

        Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart
        Het detail in de geposte foto doet trouwens best onder voor de meeste dlsrs.
        Regelmatig is er een duidelijk kwaliteitsverschil tussen het origineel en de hier geposte foto! een 200kb-foto is geen correcte manier om de kwaliteit van een fototoestel te beoordelen!
        Ik heb ooit een reeks fotovergrotingen van glas-in-loodpanelen op 50 X 70 cm laten maken. De proff's (en dan spreek ik over échte!) waren ervan overtuigd dat het analoogopnames waren op 6" X 6"! ... uiteindelijk waren het opnames die uit mijn Nikon 995 kwamen! (het feit dat ik met dat toestel misschien wel een 7000 opnames van glas-in-loodramen/panelen had gemaakt gaf mij daar een voorsprong).
        Intussen heb ik in november een Nikon 8800 aangeschaft, ik ga ervan uit dat ik nu nog minstens een half jaar nodig heb om dat toestel écht te kennen! (Ik had bij het testen wel maar 5 minuten nodig om te weten dat de 8800 traag was, maar voor het type fotografie wat ik doe maakt dat niet uit!)

        Wellicht verbaast het U, ik fotografeer 25 jaar waarvan de laatste 15 jaar als onderdeel van mijn professionele activiteit. Na de nodige afwegingen tussen de Nikon 8800 en de D70, heb ik eind vorig jaar beslist om toch de 8800 te kopen.
        Waarom? omdat de snelheid van het toestel voor mij van minder belang was, kleurweergave, scherpte, efficiëntie en werkritme daarentegen wel! en daar scoorde de 8800 evengoed of beter als de D70.
        De eerste vraag moet niet zijn welk toestel moet ik kopen, maar wel wat wil ik met mijn toestel gaan fotograferen.

        (Tot op vandaag neem ik vaak nog met veel plezier de Nikon 995 mee, al is het maar omdat het een "low-profile" toestel is.
        Niet serieus genomen worden, levert dikwijls een voordeel op )

        Comment


        • #19
          Re: Verwacht ik te veel van Nikon Coolpix 8700

          Jongens ( en meisjes)

          Leg jullie er nu eindelijk eens bij neer dat sommige toestellen minder mogelijkheden hebben dan andere toestellen en ook beperkter zijn in hun gebruik.

          Maar meestal is de grootste beperking de fotograaf en niet het toestel of externe omstandigheden

          Jo(han)
          Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

          Comment


          • #20
            Re: Verwacht ik te veel van Nikon Coolpix 8700

            Kommaan Dash ni opgeven hé, ge gaa nie plooien hé!!!!
            Ge moat blijven trainen, anders komt ge nog maar een paar taskes koffie drinken zene.
            Nee alle gekheid op een stokje, proberen, experimenteren en nog eens proberen, echt waar , het toestel leren kennen en ge zult versteld staat van de resultaten.
            Trouwens die fotookes die ik van u al gezien heb mogen er best wezen hoor.
            Groeten.
            Achmed
            KEEP THE SPIRIT HIGH AND KEEP ON CAPTURING!!!
            http://www.photopat.be

            Comment

            Working...
            X