Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D100 nog zo slecht niet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• D100 nog zo slecht niet

Terwijl er ook hier velen aan het dromen zijn over een d2x op het forum van dpreview deze foto's van een d100 (jawel, de mijne gaat nu zeker niet weg) gezien. Trek zelf maar jullie conclusies... Ondertussen misschien dromen over die 200-400 vr

Vliegtuigshow met D100/200-400 VR
    Website: http://www.d-eye.be

Re: D100 nog zo slecht niet

een vergelijkende test van de twee? zou dat niet eens mooi zijn?

De D100 is nog altijd de enige betaalbare digitale met een side-grip, of je moet naar een second hand D1X.
    een paar ogen om mee te kijken en een vinger om af te drukken

Comment

ik hoef zelfs niet op die link te klikken om dat te weten... da wist ik al langer...

btw, mijn D100 verkoop ik ook niet...

Comment

D100 kan men nu in occ. aan spotprijzen kopen.

Idd erg ondergewaardeerd tegenwoordig, een Dslr met een grote 'D' !

Comment

Tis net hezelfde met de 10D , iedereen doet die weg terwijl dit ook gewoon een heel goed toestel is .
          http://www.dullaert.net

Comment

Het lijkt wel of iedereen denkt dat z'n "oude" toestel opeens veel minder mooie foto's maakt omdat er een nieuwere op de markt is Alle discussies over meer dit, beter dat...

Ik betwijfel eerlijk gezegd of de foto's die uit de nieuwe toestellen zoveel beter zijn dan die uit de oude kwamen 't is jammer dat je capaciteiten als fotograaf niet mee upgraden met het toestel, dan zou'k gelijk een nieuw toestel aanschaffen
            Groeten,

Albert Jan

Website AJH
            lidnummer: BD0371NL

Comment

In ieder geval, die fotos van die airshow zijn gewoonweg prachtig!
              "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajh
                't is jammer dat je capaciteiten als fotograaf niet mee upgraden met het toestel, dan zou'k gelijk een nieuw toestel aanschaffen
                Hear Hear

Comment

Wow, lekker scherp zeg,
                  hebde da gezien....die ene piloot had een puistje op zijne neus
                  EF 16-35 L USM 2.8 EF 24-70 L USM 2.8
                  EF 70-200 L USM IS 2.8 EF 100 L USM 2.8 Macro
                  580 EX, MR-14EX Ringflits, Body 20D

Comment

Origineel gepost door ajh
                    't is jammer dat je capaciteiten als fotograaf niet mee upgraden met het toestel, dan zou'k gelijk een nieuw toestel aanschaffen
                    idem dito ...
                    www.dedycker.be

Comment

Als je in Belgie ook zo'n foto's wil nemen vermoed ik dat je een 2000mm nodig hebt (tenminste als je tussen het gewoon publiek staat).
                      Toen ik een manneke van ongeveer tien jaar was ( te lang geleden ) scheerden die patatjes voor de lol nog rakelings over mijne kop, da moest er nu eens ene proberen... vroeger was het toch allemaal veel leuker ... alé toch op een airshow !!!
                      Sorry voor mijn afwijkend gedrag, maar het moest er nog eens uit

Erwin
                      Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
                      http://album.zoom.nl/user/lindberg/

Comment

Ik snap niet goed hoe je kunt doen alsof zwaar aangescherpte foto's op briefkaartformaat 72 dpi iets over de kwaliteit van de D100 kan zeggen.
                        Natuurlijk leuk je dat met een snelle AFS lens en een D100, D70, Fuji S2, D1, enz enz.... lekker kunt snapshotten!
                        Sony en Olympus
                        Fotoseries

Comment

koop die 200-400vr maar, ik neem dolgraag je 80-400 over

natuurlijk dat die D100 nog goeie fotos gemaakt... 't zou maar zot zijn hee, anders zit je al jaren op slechte fotos te kijken?

kben tevreden van wat uit mijn D70 rolt kwa toestel gebonden dingen... nu enkel nog de gebruiker stap voor stap upgraden en ik zou nog een paar jaar plezier moeten hebben.

en dan kopen we mss eens een nieuwer toestelletje en dan gaan we ineens 'waaaaaw' zeggen
                          foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart
                            Ik snap niet goed hoe je kunt doen alsof zwaar aangescherpte foto's op briefkaartformaat 72 dpi iets over de kwaliteit van de D100 kan zeggen.
                            Misschien draait het daar nu net om Er wordt zoveel geroepen over Megapixels, sensor kwaliteit, enz. en uiteindelijk wordt er een plaatje gepost op 72 dpi 800*600 pixels op het net. Kun je je toch afvragen of je die hyper camera wel nodig hebt of dat je het ook net zo goed af kunt een "oud' beestje

Ik durf er heel wat onder te verwedden dat als je onder gecontroleerde omstandigheden (zelfde fotograaf, pc voor berwerking, printen op de zelfde printer, gecontroleerde lichtomstandigheden) diverse foto's neemt met heel verschillende toestellen, deze op het net of op 10x15 cm er hetzelfde uitzien

Pas op 100% of meer zoom op het scherm zul je verschillen zien. Maar wie kijkt op die manier naar foto's
                            Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                            lidnummer: BD0371NL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajh
                              Misschien draait het daar nu net om Er wordt zoveel geroepen over Megapixels, sensor kwaliteit, enz. en uiteindelijk wordt er een plaatje gepost op 72 dpi 800*600 pixels op het net. Kun je je toch afvragen of je die hyper camera wel nodig hebt of dat je het ook net zo goed af kunt een "oud' beestje
                              Voilà en hier draait het hem vooral om. Heb met een fotograaf van Sports Illustrated aan het mailen geweest en die gast lachtte eens goed met de toptoestellen van zowel Canon en Nikon. Natuurlijk zijn dit toptoestellen maar waar het bij hem om gaat is zijn foto's gepubliceerd te krijgen en daarvoor heeft hij geen megapixel-ding nodig (hij heeft twee d2h's). Kerel, maar dat zal wel geen verrassing zijn, heeft liever een toplens waar hij dé foto mee kan nemen en die gasten hebben ook nogal wat in flash strobes geïnvesteerd.

Zit mij dus ook de bedenking te maken wat die pixelrage oplevert (buiten upgraden van uw pc/mac om de foto's nog deftig te kunnen openen). Ben hier eigenlijk wel eens benieuwd wie er op BD allemaal print en op welk formaat.

Zou willen eindigen met iets wat in een andere tread al gezegd is: iedereen moet maar zelf uitmaken waarin hij/zij wilt investeren of het nu overkill is of niet

Comment

Working...
                              X