Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D70 en bigma

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• D70 en bigma

Hallo,

heeft iemand ervaring met een D70 en de bigma.
    Valt er uit de hand met te fotograferen? Hiermee bedoel ik tot ongeveer 300 mm?
    Een vriend van me heeft een d70 met de beide kitlensen (18-70 en 70-300)gekocht maar heeft interesse in de bigma mits je er tot ongeveer 300 uit de hand mee kan fotograferen.
    Is het dus mogelijk ondanks het gewicht van 1800gram om er zonder statief mee te fotograferen tot ongeveer 300mm?
    een plaatje zegt meer dan 1000 woorden

Re: D70 en bigma

Ik heb de bigma ook, maar Canon dan, maakt in deze vraag toch geen verschil uit.
    Zwaar materiaal, dat wel.
    Doch op 300mm lukt dat nog, afhankelijk natuurlijk van de snelheid.
    Men heeft mij geleerd dat de snelheid nooit lager mag zijn dan de helft van de waarde van de lens (dus niet onder 1/150sec).
    Maar voor het gemak heb ik toch maar een manfrottoke monopod gekocht.

Yvan
    Canon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko

Comment

Hoi,
      Hier het zelfde verhaal, als ge uw sluitersnelheid een beetje in het oog houd, m.aw. boven het brandpuntafstand blijft ondervind ik niet echt problemen.
      Niettegenstaande op mono- of tripood gaat ge zeker betere resultaten boeken.
      Groeten.
      KEEP THE SPIRIT HIGH AND KEEP ON CAPTURING!!!
      http://www.photopat.be

Comment

Ik heb de bigma gehad op mijn d-70,heb hem weg gedaan voor de 80-400vr.... Maar met de bigma valt gerust tot 500 mm uit de hand te fotograferen.... Mits de licht omstandigheden het toelaten, om minimum sluitersnelheden van 1/500e te gebruiken....

Dus bij goed weer, waar je gemakkelijk aan 1/1000 of meer zit, no problems om deze volledig uit de hand te gebruiken.
        To make your dreams come true, wake up

Comment

Working...
        X