Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

E300 + 2 lenzen < 1000 euro ???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• E300 + 2 lenzen < 1000 euro ???

Net gelezen in de nieuwe netwerk :

Olympus verkoopt de E300 + 14-45 + 40-150 (FLM = 2) aan 999 eurokes in België.

Heeft er iemand een idee waar ??
    En wat zijn de meningen over dit toestel (of deze combinatie) ?

(Ik weet dat hier veel Nikon/Canon fanaten vertoeven, en ook ik kijk al een tijd uit naar een D70, maar prijs/kwalitatief gezien vind ik dit toch ook een aantrekkelijk aanbod.)

Mvg,

Re: E300 + 2 lenzen &lt; 1000 euro ???

Nu niet om de discussie nikon/canon versus de rest weer boven te halen , maar imo is de olympus toch een redelijk gebrekkige camera .
    http://www.dullaert.net

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dzjee
      Nu niet om de discussie nikon/canon versus de rest weer boven te halen , maar imo is de olympus toch een redelijk gebrekkige camera .
      En de argumenten hiervoor zijn ??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pascal ph.
        En de argumenten hiervoor zijn ??

Eigen argumenten zijn vaak niet te vinden. Meestal worden dezelfde online reviews eindeloos herkauwd zonder dat men zelf met het toestel heeft gewerkt.
        Ik heb het uitgebreid getest en ben er tevreden over, maar ik ben dan ook geen high-end professional, die wellicht strengere eisen stelt. 4 raw of tiff beelden na elkaar is voor mij bv voldoende. Ook de iso 1600 die veel ruis geeft gebruik ik nooit.

Bekijk gewoon waarvoor jij het toestel wil voor gebruiken, voor mij is het in ieder geval een zeer goed instapmodel.
        Momenteel is de kit in Nederland voor 880 euro te koop, onklopbaar want de kitlenzen zijn best goed.

deedee

Comment

enige nadeel is denk ik de ruis die wat hoger oploopt bij hogere isowaardes ...
          Verder is ie wel ok !! scherp ..; snel .. compact !!! Zeker prijs kwaliteit in orde ... als je niet veel hoeft te werken bij hoge isowaarde !
          ronaldsplace !! Click it
          switch to canon
          Hoe ouder de foto , hoe jonger we er uit zien !!!

Comment

Mijn beoordeling was snel gemaakt alheowel ik er maar 10 min mee zitten spelen heb. Het toestel wou zo goed als nergens op focussen omdat hij het al te donker vond op photokina. Dat was wel het enige toestel waar dit mij opviel. Voor de rest vond ik er niets aan om te zeggen he dat doet ie goed. Alles wat ik kon beoordelen was op zijn best middelmatig. Als je dan weet dat de fotokwaliteit sowieso minder is..... Wel dan begrijp ik dat ze met deze kit voor minder dan 1000€ komen. Dat lijkt mij dan weer wat meer zijn geld waard. Maar zelf zou ik hem nooit kopen. Spijtig want de E1 is een topper.

Comment

Grobet in Antwerpen verkoopt deze kit voor EUR 999.

Ik heb zelf ook lange tijd gedacht over deze kit. Er zijn veel uiteenlopende meningen over dit toestel, maar volgens mij is het zeker geen slechte koop. Ik heb een paar weken geleden een demo gezien van dit toestel en ik vond het best aangenaam werken.
              Uiteindelijk heb ik zelf toch voor de Canon EOS 350D gekozen. Persoonlijk vind ik dat toestel aangenamer in de hand liggen, maar dat is zuiver persoonlijk.

Ga gewoon eens naar Grobet. Daar hebben ze de Olympus E300, Pentax *ist DS, Canon EOS 350D, Nikon Ds70... Je kunt ze allemaal eens vasthouden en testen.

Good luck met de keuze. Alle toestellen zijn goed, dus een slechte keuze is er niet

Comment

Bedankt iedereen, maar ondertussen heb ik een aantal verschillende type's gaan uitproberen, en mijn keuze gaat naar een Nikon D50/D70/D70s, weet alleen nog niet precies welke combinatie. (Camera / lenzen)

En waar ? Dat zal wat afhangen van de aanbiedingen, ik zou het liefst bij een locale fotozaak gaan, maar die blijven helaas vasthouden aan veel hogere prijzen in vergelijk met online-shops of buitenlandse handelaars.

Ik ga het nog even bekijken dus.

Mvg,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tobelieve
                  enige nadeel is denk ik de ruis die wat hoger oploopt bij hogere isowaardes ...
                  Verder is ie wel ok !! scherp ..; snel .. compact !!! Zeker prijs kwaliteit in orde ... als je niet veel hoeft te werken bij hoge isowaarde !
                  De tests spreken ook over een bijzonder krakkemig AF, erg traag en absoluut niet lichtsterk

sugar
                  "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Working...
                  X