Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D70 of D70S ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D70 of D70S ?

Als beginnende amateur-fotograaf ben ik van plan een degelijk toestel te kopen. Mijn voorkeur gaat uit naar een Nikon D70 of D70S. Ik had wel nog enkele vragen...
    -Is het prijsverschil tussen beiden te rechtvaardigen of kan je dan enkel zeggen dat je een nieuwer model hebt (met iets groter scherm) en compenseert de firmware de andere verschillen ?
    -Is de dubbele kit die binnenkort zou uitkomen (met 18-70 en 70-300 lens) een aanrader ?
    -Waar zou ik de beste prijs vinden ? Binnenkort gaat een vriend van mij naar de V.S. Is het een goed idee om hem uit Amerika een toestel te laten meebrengen ?
    -Welke CF-kaart neem ik best ? Ultra ?

Met dank voor de reacties.

Stef

Re: Nikon D70 of D70S ?

Veel vragen, enkele subjectieve antwoorden:

D70-D70s
    De D70 is zeker nog evenwaardig aan de gefacelifte D70s. Trouwens er komt een firmware upgrade die hem op het niveau van de 's' brengt.
    Natuurlijk als je over de jaren bekijkt zal de D70S meer waard zijn als de D70.
    Maar daar zou ik niet naar kijken.

lenzen
    De 18-70 is een goede lens. De 70-300 zou ik enkel nemen als occasioneel je eens tele wil gaan, anders zou ik voor beter gaan. (maar het zal dan wel duurder zijn)

Waar kopen
    Kijk eens op www.top-foto.de, als het forum afzoekt wordt deze winkel goed bevonden. Een toestel meebrengen van buiten Europa, kan goedkoper zijn maar hou er rekening mee dat je maar beperkte garantie gaat hebben in Belgie. Ik zou het niet doen voor een body, een lens is iets anders.

CF kaartjes
    Sandisk wordt overal aangebevolen. Nu is het zo dat de D70 een grote buffer heeft en ook beperkt is in het wegschrijven naar het CF (ik weet niet hoeveel). Ik gebruik Ridata en Kingston en heb nog nooit problemen gehad.

Dit is niet het evangelie
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

Comment

ik denk dat je bij een d70 te kopen een betere deal gaat krijgen.

de firmware wordt ook aangepast voor de d70
      ook al is het scherm van de d70s groter, deftig een foto beordele gaat toch niet op die schermkes.
      en mss gaat de d70 wel sterk dalen in prijs.

je koopt best de ultra kaartjes ja. de extreme is niet nodig.
      zou er een 2 tal van een gig kopen.

Comment

idd geen evangelie.

mijn d70 heb ik zelf in america gaan halen en al onder garantie gerepareerd door de Beukelaer. No questions asked.
        Op deze manier had ik de d70, 18-70 en de sb800 voor de prijs van een d70 kit in belgie.
        Als het prijs verschil groot genoeg is, zeker doen.
        even de zoek functie gebruiken.

Jo.

Oorspronkelijk geplaatst door JePe
        Veel vragen, enkele subjectieve antwoorden:
        Waar kopen
        Een toestel meebrengen van buiten Europa, kan goedkoper zijn maar hou er rekening mee dat je maar beperkte garantie gaat hebben in Belgie.

Dit is niet het evangelie
        A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
        Nikon stuff

Comment

Ikzelf heb voor de D70 gekozen. Die kan je tegenwoordig voor weinig geld op de kop tikken en zoals gezegd, het verschil in hardware tussen D70 en D70s is klein.
          Ik zou opnieuw voor de D70 kiezen.

Comment

Ik heb zelf ook de D70 gekozen met de 18-70. De 70-300 heb ik links laten liggen, ik ga sparen voor een betere lens. Ik heb daar een Sandisk 1GB UltraII bij gekocht, en dit alles voor een zeer treffelijke prijs bij top-foto. Ik wacht nu vol ongeduld op de levering (ik hoop morgen).
            Nikkon D7000 • Nikkor AF-S 35mm f1.8G • Nikkor 50mm f1.8D • Nikkor AF-S 18-70mm f3.5-4.5G • Sigma 70-200 F2.8 & converter 1.4x • SB-600
            Website: http://www.matthieucalu.be - vernieuwd!

Comment

Ik heb afgelopen week de D70 body met een Sigma 18-125 gekocht bij www.cameranu.nl .
              Vind de D70s ook te duur voor wat het beetje wat het extra geeft.
              Onze T2b. D70, Tamron 17-50, Tokina 50-135

Comment

Ik heb ook besloten voor de D70 te gaan nu die nog te koop is.
                Met de firmware update beschik je bijna over dezelfde camera.

Ik ga m halen bij www.kamera-express.nl. Staat hier echt goed bekend en heeft zeer scherpe prijzen

Comment

Working...
                X