Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verschil duurdere 4,1 MP en goedkopere 8MP toestellen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Verschil duurdere 4,1 MP en goedkopere 8MP toestellen

Bij de keuze tussen een D2H en een 20D zou ik toch kiezen voor de 20D, Nikon heeft een achterstand in te halen en de D2H is niet echt een topper hoor. Indien je snelheid absoluut nodig hebt zou je ook een EOS 1D kunnen in overweging nemen die heeft de snelheid en de kwaliteit in huis. Heb je de snelheid niet absoluut nodig lijkt me de 20D een prima keuze.

Komt daarbij dat de lenzen van Canon voordeliger zijn dan de Nikons, Nikon is wel beter in zijn groothoek lenzen dan Canon, maar je zit ook snel aan 2000 Euro voor een lenske. voor Tele lenzen is Canon zeker de koploper met veel modellen met IS.

my2cents
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Wat je zegt is dat je uiteindelijk niet specifiek de kwaliteiten van een D2h moet hebben zoals de snelheid maar ruisvrije kwalitatieve beelden wil.

Tja dan moet je wel gaan voor een 20D. De 20D is de kampioen van de ruisvrije beelden. De D2h staat bekend als een camera met veel ruis. Dus tja...... De keuze lijkt mij dan toch echt niet zo moeilijk.

Comment

zeker, kwalitative beelden zijn heel belangrijk...en 20D is ook snel....enkel kleinere body...

Ofwel moet ik gaan voor de Canon eos 1D?
        www.fredericvanwalleghem.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pascal ph.
          Of grotere pixels op de sensor scherpere beelden opleveren zou ik durven betwijfelen, de scherpte is volgens mij meer afhankelijk van het objectief.
          Het hangt ook af van de sterkte van het AA filter en de mate van ruisonderdrukking in de camera. De 1D heeft een zwak AA filter en weinig ruisonderdrukking (tenminste voor zover mij bekend) en daardoor zouden de beelden inderdaad uit de camera scherper zijn en minder bewerking vragen dan bij de andere modellen incl. de Mk II.

Oorspronkelijk geplaatst door FredericFRE
          zeker, kwalitative beelden zijn heel belangrijk...en 20D is ook snel....enkel kleinere body...

Ofwel moet ik gaan voor de Canon eos 1D?
          De beelden van beide zijn goed. De vraag moet eerder zijn welke voordelen de 1D je biedt boven de 20D en vice versa. Maak eens een lijstje met voor en nadelen van beide camera's en ken aan ieder voor en nadeel een waarde aan toe. Vast en zeker dat je dan een afgewogen beslissing kunt maken
          Groeten,

Albert Jan

Website AJH
          lidnummer: BD0371NL

Comment

Ik verwacht volgende zaken van m'n camera in volgorde van belangrijkheid)

- snelheid (opstarttijd+autofocus)
            - kwalititatieve beelden
            - weinig ruis (ik maak heel veel donkere beelden : weinig licht studio, nachtfotografie met lange sluitertijd)
            - lange batterijtijd
            - deftige burst (goede fps)

Daarom dacht ik eerst aan de Canon 20D..... enkele dagen raadde iemand me de Nikon D2H aan, maar die geeft veel ruis. Aangezien de Canon 1D ook veel ruis heeft denk ik terug aan de 20D of Fujifilm s3.... m'n budget is zo'n 2 a 3000 euro...(liefst incl. lens)

Comment

Ik verwacht volgende zaken van m'n camera in volgorde van belangrijkheid)

- snelheid (opstarttijd+autofocus)
              - kwalititatieve beelden
              - weinig ruis (ik maak heel veel donkere beelden : weinig licht studio, nachtfotografie met lange sluitertijd)
              - lange batterijtijd
              - deftige burst (goede fps)

Daarom dacht ik eerst aan de Canon 20D..... enkele dagen raadde iemand me de Nikon D2H aan, maar die geeft veel ruis. Aangezien de Canon 1D ook veel ruis heeft denk ik terug aan de 20D of Fujifilm s3.... m'n budget is zo'n 2 a 3000 euro...(liefst incl. lens)
              Voor hetgeen je aangeeft lijkt mij toch nog steeds de 20D het beste dat je kan kiezen. En met je budget kan je er nog een paar leuke lenzen bijkopen ook.

Waarom wel :
              - snelheid (opstarttijd+autofocus) direkt aan en snelle autofocus (1D/D2 AF is wel beter)
              - kwalititatieve beeldenEr zijn geen slechte meer. En 20D is bij de betere als niet de beste als 8MP genoeg is.
              - weinig ruis (ik maak heel veel donkere beelden : weinig licht studio, nachtfotografie met lange sluitertijd)Tja niemand doet beter buiten een 1DII en die is te duur
              - lange batterijtijdIk weet niet hoelang dat moet zijn maar het zou mij verbazen dat je een volle batterij op 1 dag leeg krijgt.
              - deftige burst (goede fps)Ook hier de beste buiten de 1D/D2 maar 5fps is meer dan deftig denk ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door teddy-bear
                Het heeft idd 'maar' 4.1 megpix maar de pixels zijn groter aldus geeft ie een scherper beeld en heeft meer oplossend veromgen, nog een voordeel, alle foto's zijn "maar" max 2,5-3 MB groot.
                Of grotere pixels op de sensor scherpere beelden opleveren zou ik durven betwijfelen, de scherpte is volgens mij meer afhankelijk van het objectief.
                Het was meer een retorische vraag van mij. Natuurlijk geven grotere pixels niet meer scherpte. Ook is bij een 4.1 MP-sensor bij vrijwel gelijke sensorgrootte het oplossend vermogen juist lager. Kleinere foto's (in MB) en toch meer kwaliteit dat is echt te mooi om waar te zijn.

Wel is het zo dat grotere pixels een groter dynamisch bereik kunnen vastleggen, dus meer detail in de schaduwen en de hooglichten omdat ze minder snel 'overlopen'. (Blooming)
                Ook moet het signaal uit grotere pixels minder versterkt worden voor het kan verwerkt worden, wat resulteert in een betere signaal/ruis verhouding
                Sorry hoor, maar zonder een 'deze camera is beter dan die' flame te willen starten, de DR en signaal/ruis-verhouding hangt voornamelijk af van de kwaliteit van de sensor. Moderne camera's geven veel minder ruis, terwijl de hoeveelheid pixels per sensoroppervlak alleen maar toeneemt.

Comment

lees dit dan eens

een citaat uit een boek van B Moose Peterson

resolution in the digital world is expressed in different ways depending on what part of the digital loop you are working in.for example,in case of digital cameras,resolution indicates how many individual pixels are contained on the image sensor.this is usualexpressed in megapixels.each pixel captures a portion of the total light falling on the sensor.and it is from these pixels that the image is created.so,a 3 megapixel camera has 3 million pixels covering the sensor.the size of the sensor also determines the size of the pixels used to cover it;the larger the sensor size,the sharper the image,and pixels are not uniform in size from camera to camera.in other words,a 4 million point and shoot camera will have a smaller sensor than a 4 million slr camera.therefore,the 4 million pixels have to be smaller in size to fit on the smaller sensor.that same number of pixels made to fit on a larger sensor are able to be larger in size and hold more detailed information per pixel,resolting in greater image-capture data.
                  remember,more megapixels will not guarantee you better resolution or better images!!just like there is good film and bad film, there are good pixels and bad pixels,so a small number of great pixels can produce a better image than tons of bad pixels.
                  Last edited by rikketik; 20 maart 2005, 18:07.

Comment

Ik neem aan dat dit een reactie is op wat ik schreef? Leuk dat je dat allemaal overtypt maar misschien zouden hoofdletters en spaties na punt of comma de leesbaarheid vergroten. Daarom heb ik er misschien overheen gelezen, wat wil je hiermee zeggen? Ik geloof dat de tekst exact hetzelfde zegt als wat ik schreef.
                    Last edited by Leonidas; 20 maart 2005, 18:18.

Comment

sorry beetje rap geweest

Comment

Eind deze week gaat de D2HS in de winkels liggen.Op deze versie van de D2H zou de ruis beter onder controle zijn (nog wel af te wachten natuurlijk want nog geen tests van gezien!).
                        Danny's Photosite

Comment

ik heb toch beslist een Canon 20D te kopen.... geen fuji s3 of Nikon d2h

maar 20D met batterygrip en 2 goeie EF lenzen

Comment

ik heb toch beslist een Canon 20D te kopen.... geen fuji s3 of Nikon d2h

maar 20D met batterygrip en 2 goeie EF lenzen

Veel plezier ermee
                            Danny's Photosite

Comment

vorige week nog van ne pro gehoord die is moeten overschakelen op nen 1d mII maar kwam van nen D2H

de Cam2000 autofocus van nikon is NIET te kloppen, en dan spreek ik over circuit ervaring

Comment

idd nog horen zeggen

Comment

Working...
                                X