Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
Over die size overdrijft men hier toch een beetje hoor vind ik.
Dat de grip jou niet ligt geen probleem mee. Moet kunnen en dat is smaak.
Maar een 350D is nog altijd een stuk groter dan een leica M7 (en das de grootste van alle leica M's) En dat toestel staat nu toch niet bekend om zijn slechte ergonomie, integendeel. Alle prosumers zijn weg te smijten want een stuk kleiner dan de 350D en dus zogezegd totaal onhandelbaar.
Dat als je van een 1D komt en een 350D vastneemt je even verschiet lijkt mij logisch. Dat dit veel gewenning vraagt ook. Het omgekeerde is ook het geval. Dat je liever het ene of het andere hebt is smaak. Maar dat de ene te klein is om mee te werken is zever. Ok als je er zware lange lenzen aan gaat hangen zal je de grip wel nodig hebben voor wat stabiliteit maar dat is op een 10D, 20D en D70 ook zo. En het voordeel van het groter zijn heeft ook serieuze nadelen. Want een hele dag met een 350D in je handen rondlopen is comfortabeler dan een hele dag met een 1D. En dat is puur een gewichtskwestie.
Over die size overdrijft men hier toch een beetje hoor vind ik.
Dat de grip jou niet ligt geen probleem mee. Moet kunnen en dat is smaak.
Maar een 350D is nog altijd een stuk groter dan een leica M7 (en das de grootste van alle leica M's) En dat toestel staat nu toch niet bekend om zijn slechte ergonomie, integendeel. Alle prosumers zijn weg te smijten want een stuk kleiner dan de 350D en dus zogezegd totaal onhandelbaar.
Dat als je van een 1D komt en een 350D vastneemt je even verschiet lijkt mij logisch. Dat dit veel gewenning vraagt ook. Het omgekeerde is ook het geval. Dat je liever het ene of het andere hebt is smaak. Maar dat de ene te klein is om mee te werken is zever. Ok als je er zware lange lenzen aan gaat hangen zal je de grip wel nodig hebben voor wat stabiliteit maar dat is op een 10D, 20D en D70 ook zo. En het voordeel van het groter zijn heeft ook serieuze nadelen. Want een hele dag met een 350D in je handen rondlopen is comfortabeler dan een hele dag met een 1D. En dat is puur een gewichtskwestie.
Kevlar, met alle respect, maar een vergelijk met een M7 is natuurlijk om te lachen, dat is geen reflex waar met lange teletutters aan hangt.
Consumers weggooien , amaai, wat een extrapollatie zeg, we spreken hier over een dslr, dat is iets heel anders. Ik heb ook een klein canonnekke voor op de fiets en zo. ik gooi dat echt niet weg.
En, ja , de 350d zal wel voordelen hebben qua gewicht en maat, maar niet voor mij, ik vind het gewoon een wreed onhandig toestel vanwege te klein (en de Canon bediening, maar dat is helemaal subjectief). sorry, zo zie ik het nu eenmaal.
En ik heb al vééél kodakskes in mijn handen gehad, weet dus waarover ik spreek in MIJN geval! Maar ben toch niet alleen precies.
Kevlar, met alle respect, maar een vergelijk met een M7 is natuurlijk om te lachen, dat is geen reflex waar met lange teletutters aan hangt.
Consumers weggooien , amaai, wat een extrapollatie zeg, we spreken hier over een dslr, dat is iets heel anders. Ik heb ook een klein canonnekke voor op de fiets en zo. ik gooi dat echt niet weg.
En, ja , de 350d zal wel voordelen hebben qua gewicht en maat, maar niet voor mij, ik vind het gewoon een wreed onhandig toestel vanwege te klein (en de Canon bediening, maar dat is helemaal subjectief). sorry, zo zie ik het nu eenmaal.
En ik heb al vééél kodakskes in mijn handen gehad, weet dus waarover ik spreek in MIJN geval! Maar ben toch niet alleen precies.
Ook met alle respect Rudy maar de vergelijkingen die ik maak is maar om aan te geven dat er zwaar in overdreven wordt. En je zegt het zelf je prosumer weggooien ga je ook niet doen he. Je vindt hem toch ook niet onbruikbaar dus he. Wel dat is met die 350D ook zo en die is zelfs nog stukken groter. En aan die leica hang je geen mega tele's dus dat is geen probleem. Wel de doelgroep van een 350D doet dat ook niet. Zoals ik reeds zei wil je er zware tele's aan hangen moet je er een grip bij hebben. Maar de doelgorep van een 350D zijn niet de mensen die er zware tele's aan hangen. En zelfs voor een D70 is dat zelfs niet de doelgroep vandaar dat Nikon er geen grip voor maakt. Je kan het natuurlijk wel en dan zullen deze apparaten wat klein uitvallen en moet je naar een grip grijpen. Maar is dat nu een reden om te zeggen dat "de 350d valt gewoon uit mijn handen" waarmee je toch wil zeggen onbruikbaar. Dat vind ik zwaar overdreven.
Als men een 1D zou maken de grote van een 350D heb je overschot van gelijk maar je moet alles toch bekijken naargelang het veronderstelde gebruik vind ik.
Ik ben er zelfs van overtuigd dat een heel groot deel van de mensen die een 350D gaan kopen dat met de kitlens gaan doen en daar jaren mee gaan rondlopen zonder enige andere lens. Wel dat is dan toch een heel handige compacte package en voor onopvallende straatfotografie zal deze combinatie het gemakkelijk winnen van al die veel grotere camera's.
Comment