Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke camera?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke camera?

Hallo mensen, ik ben nu al een poosje bezig met het bekijken van dit forum, en de vele mooie foto's die hier worden gepost. Ikzelf ben nogal geinteresseerd in de fotografie. Nu is mijn vraagje eentje die al meer is langs gekomen vrees ik (ik heb al behoorlijk wat vragen en antwoorden gezien), alleen nu vraag ik me af of het voor mij uberhaupt de moeite is om een DSLR aan te schaffen (dit lag in de bedoeling). Ik heb nu al ongeveer 3 jaar samen met mn vriendin een compact camera. Nu heb ik het idee dat ik daar ''uitgegroeid'' ben; ik ben het zat om steeds aan alle automatische instellingen gebonden te zijn en wil meer vrijheid. Nu is mijn vraag: moet ik een dslr aanschaffen? of zou een andere camera ook prima zijn. Ik zou de camera voor verschillende dingen willen gebruiken. Ik studeer architectuur, en dus is het handig dat als ik iets schoons tegenkom het kan vastleggen. Ook ben ik op safari geweest, en lag dit zeker weer in de bedoeling. Ook daar wil ik fatsoenlijke foto's kunnen schieten. Wat raden de kenners me aan?
    Als ik meer info moet geven geef dan maar een gil. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Owjah; een euro of 800-1000 is het maximale wat ik uit wil geven
    | Canon eos70D | Canon 10-18mm IS STM | Canon 70-200mm 4.0 L | Canon 50mm 1.8 mk2 |

Re: Welke camera?

Binnen het gestelde budget zou ik me beperken tot een degelijke prosumer, genre Fuji S7000, Canon Pro1, Nikon 8800 en soortgelijke cams. Die hebben grotendeels in huis wat jij wil doen aan fotografie, vallen binnen het budget, en kunnen zowel automatisch als volledig manueel gebruikt worden...

Met een DSLR zul je heel snel een veelvoud van je budget uitgeven, en als je dat niet gepland bent, begin je er beter niet aan (een verwittigd man is er minstens 2 waard )...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE