Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kan je ons helpen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kan je ons helpen

Hoi alle forum leden,

Mijn vrouwtje en ik zouden een digitaal fototoestel willen aanschaffen. We willen zeker geen fotograaf worden maar toch mooie plaatjes maken en een degelijk toestel kopen ( niet proffesioneel) waar we nog veel jaren plezier aan kunnen beleven.
    Er zijn zoveel toestellen op de markt dat we er niet meer aan uit kunnen. Ons eerste gedacht was de fuji finepix s5500 , de nikon coolpix 5700 of de fine pix s7000. We zouden wel een toestel willen met een deftige zoom.

Kunnen jullie wat meer info geven : Over de voor en nadelen van vorige toestellen, koop dit toestel niet want ........ enz..

Welk toestel zouden jullie kiezen of een andere aanraden !

Alvast bedankt en we hopen dat jullie ons wat kunnen verder helpen in onze keuze naar een geschikte digitaal toestel.

Re: Kan je ons helpen

Hallo,

Heb even je tread verplaatst naar het sub-forum "Camera's".

Probeer ook even een search te doen, die zal je veel over vinden.
    Succes met je zoektocht.

mvg Sven Michiels (moderator)

Comment

Uit het hoofd een fuji met de 7* zoom. Die schiet heel behoorlijke foto's met de juiste kleuren en zeer betaalbaar. Laat je niet misleiden door het aantal megapixels. 4 megapixel is ruim voldoende voor de alledaagse fotografie. hier heb je een review van de camera die ik bedoel. Of hij nog te krijgen is weet ik niet. Ik heb een dergelijk toestel even mogen bedienen en vind dit een mooi combinatie. (Ik hecht persoonlijk ook veel aan een goede optische zoom).
      natwork.be

Comment

Ik heb altijd gewerkt met een Fuji 602 zeer goed toestel en nu heb ik een update gedaan en de s7000 gekocht voor amper 443 euro en ik moet zeggen weer heb ik een schot in de roos super toestel voor die prijs kan ik niets beter vinden dat aan mijn eisen voldoet
        Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Comment

@ nat

De s3500 waar je over vetelde lijkt me een identiek toestel aan de s5500 die dan wel extra optische zoom heeft. 10x ipv 6x
          We staren ons niet blind op de megapixels maar we moeten een keuze maken. Meer pixels en minder zoom ofwel omgekeerd. Wat is nu het belangrijkste om mooie foto's in het algemeen te maken???

@ Loodgieterke

Wat de prijzen betreft hebben we ook eens rondgesurft op het internet en zagen dat de prijzen in Duitsland enorm verschillen tegen hier bij ons. Zijn het alleen de on-line winkels die deze prijzen hanteren of hebben de gewone winkels in Duitlands ook deze prijzen?
          Kan je toevallig vertellen of er in Aken zo'n zaak is waar je kan kopen aan deze prijzen?

Groeten peter en Heidi

Comment

De 3500 en 5500 hebben beide 4 Megapixel...
            De 5500 zal wel wat duurder zijn dan de 3500. Ik zou persoonlijk voor de 5500 gaan, gewoon al voor de looks van de camera .
            Ik vind zoom trouwens veel belangrijker dan megapixel. Bij opties inzoomen kan je "diepte" in een foto steken. Bijvoorbeeld achtergrond wazig en de persoon die je fotografeert scherp. Dergelijke dingen zijn onmogelijk met een "standaard" 3*zoom camera.
            En 5 megaxil laat vergroten tot A4 toe zonder probleem. Voor A3 heb je dan weer voldoende aan een 6 megapixel camera.
            Trouwens, mijn stokoude (nou ja) casio van 1.3 megapixel levert perfect prints op van 10*15....
            Waarom nog de fuji : fuji is altijd heel correct met de kleuren in de foto. Ik heb reeds 2 verschillende toestellen een tijdje mogen gebruiken, en de kleuren waren altijd correct. De auto witbalans in deze toestellen werkt bijzonder goed. Ik zou zelfs zeggen - beter dan in mijn Nikon D70...

Succes met je aankoop.

Groeten,

Nat.
            Last edited by Nat; 7 maart 2005, 07:59.
            natwork.be

Comment

En als je toch richting Duitsland kijkt ,kan ik je http://www.topfoto-online.de/ ten zeerste aanraden,ik weet niet hoever het van jou is,maar in mijn ogen en in vele anderen is dit meer dan een faire verkoper,staat je met raad en daad bij,heeft de scherpste prijzen en heeft bovendien zeer lekkere koffie

ps.leverd trouwens ook aan huis,mits de porto kosten hé.(en snel)

Mvg.
              Last edited by Rumocool; 7 maart 2005, 08:04.
              Canon|Canon 70/200f:2.8 ISL|50mmf:1.8|580EX Flitske.
              Mijn website.

Comment

Hallo,
                Zelf heb ik een tijdje geleden een panasonic FZ-20 gekocht. De camera heeft 5 miljoen pixels , een door leica gemaakte lens met 12x optische zoom (36-432mm) Deze lens is dan ook nog eens gestabiliseerd en 2.8 over het hele bereik. Die lichtsterkte wordt bij vele andere camera's behoorlijk minder op het tele gebied. Verschillende foto's van de FZ-20 heb ik op m'n website gezet en die vind je hier
                De canera heb ik bij cameranu.nl gekocht voor iets meer dan 500 euro. Wellicht kun je hem nog voordeliger vinden.
                Succes met je zoektocht,
                Edwin
                Mijn Foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rumocool
                  En als je toch richting Duitsland kijkt ,kan ik je http://www.topfoto-online.de/ ten zeerste aanraden,ik weet niet hoever het van jou is,maar in mijn ogen en in vele anderen is dit meer dan een faire verkoper,staat je met raad en daad bij,heeft de scherpste prijzen en heeft bovendien zeer lekkere koffie

ps.leverd trouwens ook aan huis,mits de porto kosten hé.(en snel)

Mvg.

toch ook nog even bij vermelden dat Ingo (de chef vd winkel ) bovendien ook perfect nederlands praat!!!

groetjes,
                  https://www.instagram.com/andriesdes...er_photography

Comment

Ik heb sinds een jaar de S5000 van Fuji en ben daar zéér tevreden over.

Je moet voor de aardigheid eens kijken bij : www.imaging-resource.com/IMCOMP/COMPS01.HTM
                    Daar kun je verschillende camera's vergelijken aan de hand van opnames die ze er mee gemaakt hebben.

Groeten,
                    PeJo

Comment

Allemaal alvast bedankt voor jullie reactie.

Na uren lezen en vergelijken zijn we tot het besluit gekomen om een s7000 van fuji aan te schaffen.
                      Daar ik zoveel goede reactie lees over top foto heb ik een mail gestuurd of zij dit toestel ook konden leveren. Ik kreeg als antwoord : De S7000 bestaat heelaas niet meer (uitverkocht). . Vind dit wel raar want de s7000 is toch een vrij recent toestel dacht ik gelezen te hebben.
                      Bij www.ac foto.de stond trouwens maar een fototoestel van het merk fuji. Heb wel een mailtje gedaan of zij de s7000 in hun bezit hebben. Nog even afwachten dus.
                      Bij de online shops vind je voldoende aanbod maar wij zijn daar een beetje bang van. Mocht er toch iets schelen aan het toestel waar ga je dan heen voor de reparatie
                      Top foto zou inderdaad heel makkelijk zijn geweest daar het ook een winkel is.

We zullen nog een beetje verder moeten zoeken. Mochten jullie een goede link weten of winkel waar ze de s7000 van fuji verkopen mag je ons altijd iets laten weten.

Nogmaals bedankt voor jullie reacties.

Peter en Heidi

Comment

Weet niet waar je woont maar kijk even op deze URL daat staat hij nog te koop is tevens ook een winkel er word geloof ik ook naar belgie verstuurt

klik hier
                        D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                        www.langenacker.nl

Comment

Je kunt hier eens gaan kijken : http://www.camshop.be/
                          Is winkel in Mechelen.

PeJo

Comment

Eerder dan een zoom te kiezen op de zoomfactor (bv. "7 maal zoom") is het nuttig te kijken naar de feitelijke range. Een 10x zoom die (kleinbeeld vertaald) 42-420 mm doet, is volgens mij een draak. Je hebt dan niks breedhoek en wel veel tele die je toch niet kan gebruiken (tenzij met een statief natuurlijk).
                            Voor binnen, landschappen e.d. kan je best bij 28mm beginnen (dan wordt de keuze al beperkt) of zelfs bij 24mm (zo is er maar één denk ik). Qua tele is iets tussen 100 een 200mm goed genoeg voor het meeste gebruik denk ik.
                            Vel succes Kris.

Comment

Ik sluit me volledig bij NoName aan. Ga eens langs Kamera express. Op hun site staat de S7000 voor 459,- (nederlands model) Mits je in NL woont uiteraard, ga anders langs bij een goede zaak in belgie.

Kijk toch een beetje uit met Duitse modellen, je weet dat je dan in NL of BE geen enkele garantie meer zult hebben.
                              Dwz, heb je wat aan het toestel ---> Terug naar Duitsland. En je hebt uiteraard geen NL handleiding, maar of dat dit nu zo'n probleem is...

Je kunt wel nagaan dat als de S7000 eruit gaat dat er wel weer wat anders zal komen, echter zou ik toch proberen om nog een NL S7000 te pakken te krijgen. Waarom? Simpel, fuji zal denk ik net als met de S5000 de opvolger waarschijnlijk gaan uitrusten met een normale CCD ipv de HR of SR ccd. Dit omdat deze laatstgenoemde CCD's moelijk en een langdurig productieprocess kosten. Dit houd echter wel in dat je er op beeldkwaliteit op achteruit gaat.

Tot zover... succes!
                              Last edited by Richardc; 8 maart 2005, 14:36.

Comment

Working...
                              X