Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kras in LCD scherm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kras in LCD scherm

Hallo

Vandaag wou ik met mijn Nikon Coolpix 4100 foto's nemen en ik merkte dat er een, niet al te diepe kras zit in mijn schermpje...

Iemand een enig idee hoe ik de kras zou kunnen verwijderen of minder zichtbaar maken?

Bij voorbaat dank

Re: Kras in LCD scherm

Ik heb er ook eentje op de lcd van mn D70. Vanaf nu hangt het beschermkapje er altijd op, zodat de kras iets minder zichtbaar wordt. Ik ben ook wel benieuwd of er andere mogelijkheden zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dekion
      Hallo

Vandaag wou ik met mijn Nikon Coolpix 4100 foto's nemen en ik merkte dat er een, niet al te diepe kras zit in mijn schermpje...

Iemand een enig idee hoe ik de kras zou kunnen verwijderen of minder zichtbaar maken?

Bij voorbaat dank
      4100 foto's op één dag is wel een beetje veel...
      Wat helpt is het produkt dat je in een campingwinkel kan vinden om de krassen uit ramen van motorhomes en caravans te verwijderen...
      D2X /D70 /Sigma 15-30 3.5-4.6 /Nikkor 18-70 DX /Nikkor 70-200 2.8 VR /Nikkor 70-300ED /Sigma 180 macro/ Tamron 28-200 macro /SB 800 /SB600/Nikon Capture

BD0323BE

Comment

Displex zou een oplossing kunnen zijn. Dit is een polish waarmee niet té diepe krassen op LCD-schermpjes kan verwijderen (GSM, Pocket PC...)

Dit wordt in België oa verdeeld door Hama en is te koop in sommige gsm-winkels voor zo'n 5 EUR.

Zie ook http://www.displex.de/Languages/Netherlands/Index1.htm
        www.damafoto.be
        Facebook Damafoto

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door martinvideo
          4100 foto's op één dag is wel een beetje veel...
          LOL!

Comment

Tandpasta schijnt goed te helpen om LCD's mee te polijsten. Geen eigen ervaring mee, dus op eigen risico...

Comment

Bij handy-man verkopen ze ook tubetjes polijst pasta, dit werkte bijzonder goed voor mijn GSM....
              EF 16-35 L USM 2.8 EF 24-70 L USM 2.8
              EF 70-200 L USM IS 2.8 EF 100 L USM 2.8 Macro
              580 EX, MR-14EX Ringflits, Body 20D

Comment

kijk eens in de gama of elektrozaak, daar vind je genoeg, kijk hierna voor een doorzichtige stikker of half streepje lamineer strook.
                voor de rest gewoon voorichtig zijn (beter een klein krasje dan heel je schermke per total )
                Nog steeds, Nikon D50

Comment

@martinvideo
                  LOLOLOL

Tandpasta ? Heh. Ik wist helemaal niet dat dergelijke krassen sowieso op te lossen waren... Zal dat eens moeten uitproberen op een oude, niet meer functionerende GSM...

Groeten,

Nat.
                  natwork.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nat
                    @martinvideo
                    LOLOLOL

Tandpasta ? Heh. Ik wist helemaal niet dat dergelijke krassen sowieso op te lossen waren... Zal dat eens moeten uitproberen op een oude, niet meer functionerende GSM...

Groeten,

Nat.
                    Zijn uw tanden gekrast neem dan dentol dat is gene BROL
                    Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Comment

Idd, in de betere GSM shops verkopen ze een soort polish. De naam is Displex. Het is een kleine tube met witte pasta. Daarmee kan je het LCD poleisten. Je laat een druppeltje op je scherm vallen en met wat toiletpapier of keukenrol maak je draaiende bewegingen. Je herhaald dit tot je kras weg is. Dit werk natuurlijk alleen bij niet al te diepe krassen. Deze pasta is normaal voor GSM LCD's maar kan natuurlijk ook diennen voor het LCDtje van je fototoestel. Ik heb het met succes gedaan op de display van mijn PDA en de krasjes waren helemaal weg.

Comment

Ik zit nu reeds 15 jaar in de glassector,en kan u gerust zeggen een kras is een kras en dat blijft een kras . Het enige dat helpt is inderdaad die polish of een poeder waarmee je kunt polijsten maar vergeet niet hoe meer je polijst hoe meer basis materiaal dat je wegneemt. Ook naast die kras zodus in therorie word je lcd schermke dunner. Die kras zal toch niet verdwijnen alleen kan je die wat opblinken zodat ze minder zichtbaar is . Indien het nu een heel fijn krasje is zou ik het eventueel proberen maar vanaf je met uw vingernagel die kras kan voelen blijf er dan af .Ook niet vergeten dat je normaal om glas te polijsten heel wat druk moet zetten op het glas, wie gaat er hier hard op zijn lcdke drukken ,ik zeker niet.
                        En aan al wie dit wil voorkomen kleef een speciale folie over je lcd en vervang die regelmatig .
                        Groetjes
                        http://www.vehe.be

Comment

waar haal jij die folies?..
                          D2X /D70 /Sigma 15-30 3.5-4.6 /Nikkor 18-70 DX /Nikkor 70-200 2.8 VR /Nikkor 70-300ED /Sigma 180 macro/ Tamron 28-200 macro /SB 800 /SB600/Nikon Capture

BD0323BE

Comment

zag er zaterdag nog staan bij Grobet toen ik daar paseerde .
                            Is gewoon zo een beschermstrip zoals er op een schermke hangen bij aankoop van een gsm of zo.
                            Groetjes
                            http://www.vehe.be

Comment

Displex gebruik het voor me ipod en me gsm. Het is in nederland ook te koop bij halfords.
                              Nikon D70 | nikkor AFS DX 18-70 f/3.5-4.5G | Nikkor AF 70-300 f/4-5.6G |Lowepro Nova 4 AW | Manfrotto 55db + 141RC

Comment

Working...
                              X