Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hot pixel remap bij Minolta D7

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hot pixel remap bij Minolta D7

Was gisteren heerlijk aan het spelen met de 50mm 1.4, sluitertijden 1/5s en scherpe fotos (AS , wat een droom).
    Schrikken, een hotpixel op mijn fotos!! Ik dacht gelijk weer aan mijn 10D. Die hebben ze toen bij etbass ook moeten remappen. Maar bij Minolta volstaat het om de datum een maand vooruit te zetten, toestel uit te schakelen, opnieuw opzetten, en de hotpixel is weg.
    Dat zouden ze bij alle merken moeten doen. Scheelt op termijn een hoop gezever.
    En het geeft je een goed gevoel!

Re: Hot pixel remap bij Minolta D7

Ik weet niet wat een hotpixel is.
    Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
    Web-Albums

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DeSwa
      Ik weet niet wat een hotpixel is.
      Komt nog wel, elke ccd of cmos heeft er , en krijgt er nog bij met de leeftijd. het is een puntje dat oplicht op al je fotos, typisch bij een warmere camera, langere sluitertijden en hogere isowaardes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
        ...Maar bij Minolta volstaat het om de datum een maand vooruit te zetten, toestel uit te schakelen, opnieuw opzetten, en de hotpixel is weg.
        Toffe optie

mvg,
        Z900
        Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

Comment

Heeft de D5 dit ook ?

Thanks,
          Greg
          As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
          like.no.other

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Grf
            Heeft de D5 dit ook ?

Thanks,
            Greg
            Weet ik niet, maar ik heb een sterk vermoeden van wel.

Comment

Olympus heeft dit standaard aan boord en is gewoon te vinden in het menu, pixelmapping. 1 maal per jaar draaien en je hebt nergens last van. Zit in de E1, E300 en ook de E500. Superoptie... Bespaard je weer kosten. Fijn dat het bij de minolta ook met een omweg kan, moet ik onthouden want mijn vrouw heeft de D7 van minolta. En vroeg of laat komen ze....

Groetjes,
              Bart

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BartK
                Olympus heeft dit standaard aan boord en is gewoon te vinden in het menu, pixelmapping. 1 maal per jaar draaien en je hebt nergens last van. Zit in de E1, E300 en ook de E500. Superoptie... Bespaard je weer kosten. Fijn dat het bij de minolta ook met een omweg kan, moet ik onthouden want mijn vrouw heeft de D7 van minolta. En vroeg of laat komen ze....

Groetjes,
                Bart
                Inderdaad, bij mijn weten was Olympus daar koploper in (mijn tweede e10 geloof ik is daar ooit voor geupdate geworden, pixelremap in het menu)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
                  Maar bij Minolta volstaat het om de datum een maand vooruit te zetten, toestel uit te schakelen, opnieuw opzetten, en de hotpixel is weg.
                  Ik vraag mij toch af hoe dit kan werken? Dat wil zeggen dat ze SW op de cam hebben die de hotpixels dedecteerd en die niet meer gebruikt. Waarschijnlijk wordt dan een interpolatie van de omliggende pixels genomen als waarde voor die kapotte.

Maar hoe weet een Minolta camera dat de datum een maand vooruit staat?

Ook bij Sony toestellen werkt een algemene reset om die vervelende dingen kwijt te geraken.
                  Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Working...
                  X